{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.996 visninger | Oprettet:

Trimfjeder og Trykfjeder hjælp til Indstiling og forståelse {{forumTopicSubject}}

Hey ville lige høre om nogen her på SG ved om hvis man sætter de (Valg1) Mildeste Trimfjedre i og Den Hårdste Trykfjeder om den så bare kører med vildt mange omdrejninger på Toppen eller i lave Omdrejninger. Af hva den så kan køre derefter ved godt den bliver langsommere på toppen eller det hva jeg kommet frem til på min forståelse. Men ønsker bare sindsygt optræk uden høje omdrejninger på toppen eller i lav fart og behøves ikke høj topfart og er ligeglad om jeg taber meget topfart bare ingen høje omdrejninger i topfart eller lav

jeg godt ved hvordan Trykfjeder og Trimfjedre fungere Nogenlunde men er i tvivl om man kan gøre sådan. Eller om det bedre med(Valg2) Næst Hårdste Trykfjeder og Mildeste Trimfjedre. Ville det det have nogen betydning i forhold til Valg1 ville det ændre noget på oprtræk eller topfart......høje omdreninger eller lave i lav eller høj fart



Eller er det bedre med denne 3 løsning Medium Trimfjedre og Hårdeste Trykfjeder eller Næst Hårdeste eller er det kun hvis den er tunet

Kan en Trykfjeder blive for hård hvis det std cylinder med mildeste Trimfjedre ?

Håber der nogen der kan hjælpe med at svare på mine Spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trimfjeder og Trykfjeder hjælp til Indstiling og forståelse
  • #1   21. aug 2015 Hvis du sætter en hårdere trykfjeder i, så ændre du gearingen i motoren. en hårdere trykfjeder vil gear motoren ned, så den får et hurtigere optræk, men den vil så blive langsommere på toppen.
    jeg har selv prøvet med en 30 % trykfjeder fra malossi i min PGO og den er for stram

    trimfjederne bestemmer hvornår motoren kobler til, så man flytter det punkt hvor motoren kobler til, hen til et senere tidspunkt hvor motoren har flere kræfter, så så man får et hårdere optræk
    Jeg har selv sat trimfjedere i min som kobler til 2000 rpm senere end standart, og det fungere rigtig fint, på en std. cylinder

    hvis du kører med std. cylinder så ville jeg sætte en 5 % trykfjeder i, og nogen 2000+ eller 3000+ trimfjedere


  • #2   21. aug 2015 AH - Du ved tydeligvis intet om emnet smiley
    Tryk og trim har INTET med hinanden at gøre, og skal justeres hver for sig..

    Kort sagt...

    Tryk må ikke være strammere end højst nødvendigt, da det ellers koster kræfter (over HELE linien)..
    Den er kun til at sørge for remmen ikke glider, og at motoren ikke geare for hurtigt op.
    Trim skal justeres så den kobler til, lige præcis inden motoren rammer de omdrejninger hvor den yder mest..
    Der er dem der bestemmer hvornår motoren tager fat i baghjulet..


  • #3   21. aug 2015 Der er lidt forskellige meninger omkring tryk fjeder (nogle mener så slap så mulig og omvendt så hård som muligt)
    Men der er 2 "Regler"
    Den skal være stram nok den at remmen ikke glider
    og den skal være slap nok til at motoren kan trække det


  • #4   21. aug 2015 Mange tak for de gode svar fik svarene på det hele

  • #5   21. aug 2015 Ralle | Det handler om moment mange tak for de gode og præcise svar og vidste ikke de skulle indstilles hver for sig smiley

  • #6   21. aug 2015 Peter A mange tak for henvendelsen

  • #7   21. aug 2015 Ralle | Det handler om moment det kunne ikke være forklaret mere simpelt så jeg fik svar på alle mine spørgsmål er jeg meget glad for smiley

  • #8   22. aug 2015 Peter A hvis den er for blød så vil den ikke gribe ordenlig fat i remmen og lav topfart

Kommentér på:
Trimfjeder og Trykfjeder hjælp til Indstiling og forståelse

Annonce