{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Frustration!!! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg efter meget arbejde på min Aerox 50LC '97 fundet de problemer der gjorde at den kørte 65 med begrænsning i, begrænsningen i udstødningen var fjernet og bakkerne på koblingen var næsten helt væk, samt for hårde koblingsfjedre...

Men men men, Jeg har smidt std. 7,5 grams ruller i, nyt blæserhjul. Ny kobling med tilhørende std. koblingsfjedre, std. trykfjeder, ny koblingsskål, ny Sito plud udstødning med begrænsning i og ruller, har bare desværre et problem, Når jeg skal sætte i gang tager den fint fat, men det tager evigheder for den at komme over 20 km/t, hvis jeg kører i modvind kan den endda miste fart, når jeg så når de 35 km/t begynder den at tage ekstremt mange omdrejninger, det får scooteren til at blive en stor vibrator pga. de høje omdrejninger, når jeg når 57 som er topfart ned ad bakke bremser den selv i små hak ad gangen. Og derudover sluger den helt ekstremt meget benzin og bliver meget varmere end da jeg kørte ulovligt.

Så hvad kan de være, mangler et kraftigere optræk, den skal tage meget mindre omdrejninger (det er alt for voldsomt) og den sluger for meget benzin. Kan snart ikke komme på mere, end at skifte dysen til en std.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration!!!
  • #1   15. apr 2015 I forhold til dysen har jeg fundet følgende i en instruktionsbog

    Main Jet

    #86 (F)(P)(B)(I)(E)
    #85 (CHE)
    #74 (NL)

    Så er mit spørgsmål bare, hvad står F,P,B,I,E CHE og NL for?

    Har fundet noget hvor der står compression ratio:

    7.9 : 1 (F)(B)(P)(I)(E)
    8 : 1 (D)(NL)(CHE)


  • #2   16. apr 2015 Farten kan måske undskyldes med at Sito Plus er godkendt til 45'ere med begrænsningen i.
    Hvad angår optrækket skyldes det sandsynligvis forkert indstillet variomatic. Jeg er bare ikke nok inde i det til at kunne pinpointe smiley


  • #3   16. apr 2015 Det er mærkeligt, alt er std, og stort set alt er nyt mem den kører ikke som da den kom fra fabrikken, endda meget langt fra.

  • #4   16. apr 2015 Kan det være gearingen der er forkert?

  • #5   16. apr 2015 Gearingen har intet med det der at gøre.
    Variomatikken skal med næsten sikkerhed bare indstelles.
    Der bør sidde en standard eller blød trykfjeder i.
    Check om der skulle være kommet riller i remskiverne eller vario.
    Den yderste remskive har også nogle 2 eller 3 riller ved gearakslen. De skal være glatte. Jeg kan evt. vise det på et billede smiley


  • #6   16. apr 2015 Alt er nyt, std. std. trykfjeder (soft) . std. kobling med std. koblingsfjedre.

    Men du må gerne vise det du snakker om smiley

    Har købt en std. 74 dyse den smider jeg i senere idag.

    Tænker at det er 74 der er std. for af de 3 jeg har skrevet ovenover 74, 85 & 86 kan det næsten kun være 74, de andre virker for store til std. 12mm. dellorto.

    Har glemt at nævne at mit cokerkabel er knækket, det kan vel ikke have så meget at sige da den kører?


  • #7   16. apr 2015 Tænker at jeg godt kan have fået de forkerte ting fra speedline, og at jeg derfor nok bliver nødt til at få ruller. koblingsfjedre, trykfjeder og dyse direkte fra Yamaha, så er jeg da sikker på at det er de rigtige ting jeg smider i den.

    Har også lige fundet ud af at variatorhuset er slidt, rullerne får kanter når jeg har kørt ca. 30 km. måske det også kan være det?


  • #8   16. apr 2015 Chokerkablet har intet at sige nej.
    Jeg tror også du har ret, hvad dysen angår. Det er fordi scooteren bliver produceret til forskellige lande, hvor de begrænser dem forskelligt, derfor er der forskellige numre smiley
    Hvis du kigger på denne remskive: http://speedline.dk/da/scooter/remskive-polini-speed-drive-105mm-s-p-244-540/ vil du kunne se et "spor". Dem er der fire af på denne remskive. I sporene vil der sidde nogle små styrestifter: http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/78569-polini_evo_vario_og_remskive (billede nr. 5) som remskiverne "ruller" på, når den bevæger sig frem og tilbage på akslen. På billede nr. 10 i samme album kan du se, hvordan det ser ud.
    Nu kan du så regne ud, hvis der er hakker i de spor, så vil remskiven bliver stoppet i sin vej ud, og derved vil scooteren have meget svært ved at komme over det punkt. Brug evt. albummet som en hjælp. smiley

    Ellers har jeg desværre ikke flere forslag smiley


  • #9   16. apr 2015 Det du beskriver med variatoren kan også være medvirkende. Jeg havde bare forsået det som at variatoren var ny smiley

  • #10   17. apr 2015 Der er ingen hakker i min smiley

  • #11   17. apr 2015 Jeg ved det ikke så smiley

  • #12   17. apr 2015 Tjekkede dysen, der sad 86 i, så det var første problem jeg løste, det næste var at puden inde i luftfiltret var fuldstændig fyldt med olie så jeg kunne vride olie ud af den, og luftfiltret var også fyldt med olie, og selvfølgelig også membranen, så måske det kunne gøre det? smiley Håber den kører som den skal når jeg starter den igen.


Kommentér på:
Frustration!!!

Annonce