{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

PGO rasler (video) {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Siden jeg TP Black Trophy 70cc, 17.5mm DellOrto og GG på min PGO PMX, har den mistet effekt og der kommer en raslelyd et sted fra som jeg ikke lige kan lokalisere.

Den kørte super godt den første uge efter tilkøring. Der er skiftet dyse flere gange, dog ikke for lille dyse (92-82), der er prøvet to udstødninger i form af GG og 11k, cylinder tjekket, stempel + stempelringe skiftet.

Jeg kan ikke finde ud af hvorfor den trækker dårligt og det føles som om der er en begrænsning, men det er der ikke. Den blev bare dårlig over night.

Her er mislyden: http://youtu.be/5Pdx_PKJUe8


Kommentarer på:  PGO rasler (video)
  • #1   7. mar 2015 Lyder som døde krumtaps lejer. Kan også være plejestangs lejet.

  • #2   7. mar 2015 Det lyder ikke godt /:

  • #3   7. mar 2015 Nej. Men du kan starte med at prøve at pille blæser hjulet af ved variatoren og se om krumtappen kan give sig op og ned eller fra side til side.

  • #4   7. mar 2015 Okay, det lyder nemt nok smiley
    Frygter mere at skifte krumtappen, for det har jeg hverken værktøj eller kundskab til smiley


  • #5   8. mar 2015 Når jeg rykker i krumtappen efter jeg tog vario af, siger den en meget svag dunk lyd som næsten ikke kan høres. Jeg synes ikke tappen bevæger sig overhovedet.

    Tog en lille tur uden kickstarterskjold og der kunne man både høre raslen og fløjten.


  • #6   8. mar 2015 Okay den dunke lyd, kan være for at krumtappen kan give sig. Hvis den kan give sig det mindste, så er det næsten sikkert at lejerne er gået. Men de kan også være gået uden at man kan mærke noget. Men hvis den både rasler og suser, så vil jeg tro det er lejerne.

  • #7   8. mar 2015 Når jeg drejer vario rundt, så er den nem at dreje indtil hver 5. gang, ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Er det normalt eller er det ikke til at forstå? smiley

  • #8   8. mar 2015 Hvad sker der efter hver 5 gang?

  • #9   8. mar 2015 Så er den lidt svær at dreje videre. Den laver ingen lyse. Hver gang stemple er et bestemt sted (ved ikke hvor) så er den lidt svær at dreje rundt.

  • #10   8. mar 2015 Det er bare når stemplet er i top og den komprimerer luften.
    Sådan skal den gøre, ellers er der ikke kompression på smiley

    Går dog ud fra det ikke er for hver 5. gang 360 grader du roterer varioen, skulle gerne være kompression på oftere (så vidt jeg husker fra når jeg selv har drejet vario rundt)


    Den raslen lyder som om der sidder en skrue med en spændskive et sted der ikke er helt spændt til.

    Da jeg monterede sportskit begyndte jeg at kunne høre at skjoldet på min gg sad løst i den ene skrue.
    smed en spændeskive ind mellem skruen og udstødningsskjoldet og så raslede den ikke før skruen pludselig raslede løs og faldt ud (70 km/t på grusvej, lagde jeg ikke mærke til før asfalt)
    Har også tabt en lille bolt ind i styret engang som jeg kan høre nogen gange.


    Når du siger den trækker dårligt - kører den så med normale omdrejninger under acceleration?
    Og ved du om den raslen var der da den kørte fint? (den første uge)

    Har du skiftet til en kraftigere trykfjeder?


  • #11   8. mar 2015 Jeg udelukker ikke at det er et leje el.lign.

    Har ikke selv erfaring med den slags problemer, så det kan jeg ikke høre hvis det er.

    For mine ører lyder det bare som en løs skrue eller lignende smiley fordi det kommer i "vægtløsheden" mellem stigende vibrationer og faldende vibrationer.

    Det kan selvfølgelig også være et leje...

    Jeg ville bare starte med at lave en generel efterspænding rundt omkring på skruer og bolte


  • #12   8. mar 2015 Prøv at pil blæser skjoldet af ved tændingen og ryk i blæserhjulet og se om du kan mærke slør i den side så.

Kommentér på:
PGO rasler (video)

Annonce