{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.410 visninger | Oprettet:

Tommy Ø
Tommy Ø
Tilmeldt:
15. dec 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Speedfight taber fart og dør..kan køre igen efter 5-10 minutter ?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en luftkølet Speedfight ´98. Den starter første gang med kickstarter og går fint i tomgang...MEN når jeg så har kørt kort tid,så begynder den at sætte ud og tabe fart og ender med at "dø". Jeg kan så starte den og gå i tomgang uden problemer men så snart jeg giver lidt gas,så begynder den at sætte ud og kan ikke tage så meget fart, at den kan trække hjulet rundt.
Hvis den så står stille 10 minutter, så kan den køre igen...indtil den igen efter kort tids kørsel ,begynder at sætte ud og tabe kraft.

Det virker lidt som om,den "dør" når den bliver lidt varm og kan køre igen,når den er kold,men uanset hvad,så starter den uden problemer og går i tomgang.

Der er FULD TANK og SPLINTERNYT BATTERI/ TÆNDRØR på !
Den er 100% lovlig og har aldrig være lukket op indtil motor etc.

Hvad hulen kan være galt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedfight taber fart og dør..kan køre igen efter 5-10 minutter ??
  • #1   6. nov 2014 Tilstoppet eller for lille dyse.
    Problemer med svømmeren, eller benzin filter/benzin tilførslen..


  • Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #2   7. nov 2014 For lille dyse kan det ikke være eftersom den aldrig har været skilt ad eller pillet i.
    Der er ikke benzin filter på.

    Hvis det er tilstoppet dyse eller benzintilførslen...hvordan kan den så starte og gå i tomgang,hvis den ikke får benzin ?



  • Niels C
    Niels C Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 211
    #3   7. nov 2014 Der skulle meget gerne være et lille hul i skruelåget på tanken.

  • #4   7. nov 2014 Der er ALTID benzin filter på jo..
    Dit sidder måske bare i tanken.

    Den bruger ikke dysen hverken til start eller tomgang.
    Og logisk nok skal den ikke bruge samme mængde benzin, i tomgang, som den skal under kørsel..


  • Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #5   9. nov 2014 Niels C..jeg har prøvet at køre uden benzinlåg og det hjalp ikke.
    Min kollega sagde,at det kunne være is i kaburatoren og jeg har købt hos den lokale scooter-mekker karburator-rens,men det har ikke hjulpet.
    Jeg har lavet en lille video som forhåbentligt forklarer bedre.
    Grunden til at den ikke starter de 2 første gange,jeg træder på kickstarter,var at jeg glemte at have tænding på :o)
    jeg havde på det tidpsunkt kørt ca. 1.5 km før den begyndet at skabe sig.

    Den kører med fuld håndtag hele vejen.
    https://www.youtube.com/watch?v=n7L_yDZMq6o


  • #6   9. nov 2014 Det der er et el problem..
    Dårligt tændrør, dårlig stelforbindelse, løs tændrørshætte, vand/fugt i el nettet, eller fejl i tændingen..


  • Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #7   9. nov 2014 Hvordan kan der komme fejl i tænding ?? Er det hele ikke elektronisk på en scooter ??


  • #8   9. nov 2014 Og elektronik holder evigt? smiley

    Nej, den er jo drevet af svinghjulet som er mekanisk..
    - Det kan være en løs forbindelse, eller rust på stator osv..

    Men start med et nyt tændrør..
    (Og er det ikke det, så skader et nyt ikke, og det koster ikke ret meget).


  • Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #9   9. nov 2014 Nyt tændrør blev monteret for ca. en måned siden....men jeg må prøve og se om jeg kan finde nogle fejl på tændingsanlæg..bare træls at der skal fjernes 117 ting for at komme til svinghjul etc....savner sgu min gamle og simple Yamaha 4-gear smiley

  • #10   9. nov 2014 Start med et nyt tændrør..

  • Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #11   25. nov 2014 Nyt tændrør = ingen virkning
    Ny tændrørshætte = ingen virkning.

    Karburator gennemblæst i ALLE HULLER/STUDSER og alle pakninger + membran skiftet = ingen virkning

    El-choker afprøvet udenfor karburator..nålen/ventil flytter sig ca. 5 mm ud efter 4-5 minutter,så jeg formoder at den fungerer som den skal iflg. dette http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/choker.php#automatisk_choker



    smiley :'( smiley smiley >:( smiley smiley


  • Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #13   25. nov 2014 Ups..havde glemt at skrive, at den er også testet og den virker fint. Der kommer benzin når jeg suger i slangen fra indsugningen og stopper omgående, når jeg stopper med at suge.


  • Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #15   1. dec 2014 Lidt update...jeg har længe gerne kunne præcisere hvor fejlen lå..enten benzinsiden eller tændingssiden.

    jeg valgte derfor at købe en tændrørshætte med lys i hos KGI.dk så jeg kunne se hvad der skete med gnisten,når problemet opstod.

    Jeg ville tage en prøvetur og den startede uden problemer. Den stod i tomgang ca.5 minutter,mens jeg tog tøj på. Da jeg ville køre på den og gav gas,så kom problemet som beskrevet tidligere via videoklip etc.

    Jeg kiggede så på tændrørshætten og der var lys i hætten i tomgang. Når jeg så gav gas så,forsvandt lyset samtidigt med at den tabte omdrejninger...så omdrejninger var nede,så kom lyset igen og slap jeg gassen ,så den kørte i tomgang,så var der også lys hele tiden.
    Så der er INGEN tvivl om, at det er et tændingsproblem,når gnisten forsvinder.
    Men hvad er så den mest sandsynlige årsag til dette,når den taber gnisten, når der gives gas ??


  • Tommy Ø
    Tommy Ø Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #16   13. jan 2015 Så kører svinet igen...ny stator løste problemet .



  • #17   13. jan 2015 Så var det fejl i tændingen som jeg foreslog smiley

    Fedt du fik den på vejen igen.
    Og godt med en update.. smiley


Kommentér på:
Speedfight taber fart og dør..kan køre igen efter 5-10 minutter ??

Annonce