{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Steffan J
Steffan J
Tilmeldt:
11. dec 2013
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62

Motorlyd efter cylinder skift? {{forumTopicSubject}}

Jeg har skiftet cylinder og stempel på min dr. big. Når man starter den siger den en pive/skrige lyd fra motoren et sted, det lyder lidt som når man gnider flamingo mod glas. Det lyder som om, det kun er når stemplet bliver presset frem, og altså ikke en konstant lyd. Lyden forsvinder, når motoren er varmet godt op. Til gengæld har den en resonant ringene lyd ved bestemte omd. Er det noget at være bekymret for, eller vil det forsvinde med tiden som det bliver kørt til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorlyd efter cylinder skift?
  • #1   15. sep 2014 måske er stempelringe ikke sat ud for det hak de skal ville være mit gæt, el evt nåleleje? er det nyt eller brugt?

  • Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62
    #2   15. sep 2014 Det hele er 100% nyt. Kan godt prøve at tjekke, men er ganske sikker på, at ringene sidder, som de skal.

    Edit: Når jeg skriver det hele, mener jeg cylinder, stempel, stempelringe, nåleleje og krydspind + pakninger.


  • #3   16. sep 2014 Det med pivelyden minder mig om en scooter jeg havde

    Når den var helt kold og det var fugtigt tror jeg drivremmen gled lidt i starten.
    Det kom i hvert fald fra varioen og lød som gummi mod vario.

    Havde lagt tungere ruller i så jeg ku lægge fra land med lavere omdrejninger.
    Ku godt være den prøvede at gribe lidt i remmen når jeg startede den og derfor pev.

    Mht raslen. Da jeg kom nyt kit på min scooter (med mere power :)) begyndte varmeskjoldet på udstødningen at rasle smiley

    Er det nye kit samme slags som det gamle kit?


  • Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62
    #4   16. sep 2014 Det er samme kit, der sad på før, som iøvrigt er originalt lovligt pgo 30/45 km/t kit.

    Jeg hev scooteren ind i går og skilte den ad. Jeg kunne ikke umiddelbart finde nogle sport efter, at stempelringene ikke har siddet korrekt, og nu er det samlet igen - og denne gang er jeg 100% sikker på, at det sidder som det skal.

    Kan det være fordi cylinder møtrikkerne ikke har været spændt helt ens? Synes en af dem sad en smule mere løst end de andre.

    Efter den har stået inde hele natten, hev jeg den ud i morgen, og så startede den første gang på starteren... Det plejer den ellers ikke at gøre, når den har stået ude. Den har stået ude mens jeg har været på arbejde, og den starter igen første gang, men tænker at det jo har været en varm dag i dag... Begge gange uden denne specielle lyd.

    Jeg prøver igen i morgen tidlig, når der er dug på, og ser om der er noget, og så vender jeg tilbage igen smiley


  • Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62
    #5   17. sep 2014 Nå, men nu starter den og kører fint nok uden den der knirke lyd, men den har stadig en ringene resonans, når man kører. Det lyder lidt ligesom, når man spiller på et glas. Lyder meget tæt på det her: http://www.youtube.com/watch?v=QX9dYTzbxrs

    Hvad kan det være?


  • #6   17. sep 2014 Det skulle ikke have noget at sige om cylinderen er spændt korrekt.

    Spurgte da jeg monterede uden momentnøgle og det skulle ikke have noget at sige for andet end gevindene


Kommentér på:
Motorlyd efter cylinder skift?

Annonce