{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.258 visninger | Oprettet:

Tip til cpi gtr speedometer fejl {{forumTopicSubject}}

Jeg har et tip til jer ang km tælleren, det er jo selve speedometeret der står på 0 ikke? Og der ved tæller km tæller heller ikke, det er sensoren nede ved hjulet der er ringe og går i stykker, og t Hansen tager 500kr for en ny. Denne i linket koster kun 47,50kr med moms. Men jeg har lige lave en gtr for en med samme problem der købte jeg denne sensor her, den er lige så god som den orig, og den skal bare justeres 1-3 mm fra magneten i skiven. Og den ligner den orig. Det skal siges at stikket på midten oppe under skjoldet også var grønt og selv om jeg rensede det havde den problemer ind til det blev klippet af og loddet sammen i stedet. Det er ikke stikket oppe i speedometeret men det bag forlygten der kan være problemer med.

Selve sensoren er en Reed kontakt den kortslutter når magneten er ud for sensoren


https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item=37-566-61&toc=0&q=3756661

Bag efter kan du kalibrere speedometeret når du tænder på nøglen skriver speedo et tal feks 1840 eller mere. Det burde være længen i mm hjulet køre på en omgang, men det er lavet til at vise for meget ved det rigtige tal ca 1840mm , jeg satte tallet til 1550 så passede speedo med gps.

Du ændre tallet ved at skifte til km tæller, (tod) og så holde knappen i bund ( skifte knappen) og så ændre du tallet ved hurtige tryk, skift til næste tal ved at holde i bund, når tallet er rettet så vent 30sec så skifter speedo selv tilbage til alm brug

Håber i kunne bruge det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tip til cpi gtr speedometer fejl
Kommentér på:
Tip til cpi gtr speedometer fejl

Annonce