{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen El - Yamaha Neos
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   18. sep 2013 stelforbindelsen.

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #2   18. sep 2013 Syntes bare jeg har tjekket det, og lavet en ekstra stel-forbindelse. Selvstarteren virker også fint nok, hvis jeg kortslutter den. Så det burde da ikke være stel. Eller hva?

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #3   18. sep 2013 Ingen der kan hjælpe? smiley

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #4   18. sep 2013 Prøv og lav en hjemmelavet ledning fra batteri - (minus) til stellet og til motorblokken.

    Spænd ledningen fast under en skrue. Sørg for der ikke er noget maling under, brug sandpapir til at slibe ind til det bare metal.


  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #5   19. sep 2013 Har bare prøvet det. Og det funker stadig ikke. Slet ingen der har haft samme problem med en Neos?

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #6   19. sep 2013 Kan det være spændningsreglatoren der er kaput? Eller den har måske ikke noget at gøre med strømmen, når scooteren ikke køre. Hjælp!!!

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #7   20. sep 2013 Så ville elstarteren stadig virke hvis spændingsregulatoren var kaput.
    Når alt el ikke virker så må det være noget meget grundlæggende som stel ledning, sikringer, eller sådan noget.


  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #8   20. sep 2013 Okay. Så gider jeg ikke at købe sårn en. Jeg må kigge på den igen.

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #9   20. sep 2013 Køb et multimeter i stedet.

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #10   22. sep 2013 Nu har jeg kigget lidt på den igen. Alt el virker når scooteren er startet. Men ikke når den er slukket. Batteriet og sikring fejler intet. Hva dælen kan der være galt. Der må da være nogen der kan hjælpe???

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #11   22. sep 2013 Så når tændingslåsen er på ON så er er intet el der virker ?
    Men hvis du bruger kickstarten og motoren køre så virker alt el ?


  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #12   22. sep 2013 Ja lige præsis. Har du en ide til hva der kan være galt så?

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #13   22. sep 2013 Hvad af det elektriske plejer at skulle være når motoren er lukker og tændingslåsen er på ON ?

    Hvor mange volt har batteriet ? Mål det med et multimeter.


  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #14   22. sep 2013 Der plejer horn, elstart, blinklys og stoplys at virke. Når nøglen står på On og motoren er slukket. Men nu virker det kun når motoren køre. Batteriet har 12,3 volt. Men tror ikke batteriet fejler noget. For hvis jeg kortslutter elstarteren kan batteriet sagtens starte motoren.

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #15   22. sep 2013 Scootergrisen HJÆLP... smiley

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #16   22. sep 2013 Det kunne være tændingslåsen så.
    Prøv og sprøjt godt med låsespray eller WD-40 ind i låsen og brug nøgen frem og tilbage en del gange og højre til venstre en masse gange.

    Også prøv og tag front skjoldt af og undersøg tændingslåsen, stikket, ledningerne og se om der er noget som ser forkert ud. Det kan være der sidder en ekstra sikring derinde du måske ikke har opdaget.

    Der skulle komme en rød ledning fra batteri ind i tændingslåsen.
    Du kan måle med multimeter på rød ved tændingslås og mellem stellet for at se om der kommer strøm dertil.

    Når du drejer til ON skal den brune ledning få forbindelse til den røde (batteri) og det kunne tyde på det ikke sker på din scooter siden du ikke kan bruge horn osv.

    Mål med multimeter mellem den brune og stel og der skal være de 12,3 volt når tændingslåsen er på ON.

    Kig efter grøn ir på stikkene og rust.

    Ellers tag nogen billeder.


  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #17   23. sep 2013 Tak for hjælpen Scootergris. Vil lige prøve at kigge på det i morgen. Gir lige lyd om det kommer til at virke eller ej. smiley

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #18   24. sep 2013 Hej igen. Nu har jeg kigget på den igen. Og der kommer ingen strøm til den brune ledning, når jeg drejer om på On. Har fjernet alt tapen på ledningsnettet, for at tjekke ledningen. Og den ser fin ud. Hvis jeg trækker en ekstra ledning fra batteriet + og til den brune ledning ved tændningslåsen, så virker alt som det skal. Dog er der konstant strøm så. Og det dur ikke. Hvis Cdi'en er brændt af, kan det så være dem der driller?

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #19   24. sep 2013 Så er det din tændingslås der ikke har forbindelse inden i.

    Du kan prøve og tag tændingslåsen af også pege bunden ned der hvor ledningerne er loddet fast og sprøjt en masse låsespray ind i låsen også sæt nøgen i og drej den helt fra højre og helt til venstre igen og igen 100-200 gange for at se om du kan få forbindelse derinde.

    Du kan også bare købe en ny tændingslås.

    Det er ikke CDI boksen der er skyld i det.


  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 59 Svar: 157
    #20   24. sep 2013 Har bare haft tændningslåsen skilt i dag for at se om den fejlede noget. Og alt ser ud som nyt. Har også prøvet at sætte en ledning mellem den røde og brune ledning, og det hjælper heller ikke. Men må kigge på det igen.

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 1
    #21   20. jul 2019 Har et problem med at min yammha neos ikke gider at lade batteri

Kommentér på:
Ingen El - Yamaha Neos

Annonce