{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

simon K
simon K
Tilmeldt:
7. jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57

yamaha fs1 renovering? {{forumTopicSubject}}

Hej Scootergalleri.
Jeg er lidt af en "newbie" inden for knallerter, så derfor spørger jeg jer hvad jeg skal gøre.
Jeg er ejer af en meget gammel Yamaha fs1 4 gear dx fra 78.
Problemet er at den ikke køre så godt/hurtigt mere, den er næsten helt lovlig udover et 12 tands fortandhjul og et lidt større bagdæk, og den kører kun omkring de 40, så vidt jeg ved burde den kunne køre stærkere? Så jeg overvejer at renovere motoren, hvad siger i til det? Er der andet jeg burde tjekke før? Kom gerne med andre forslag. mvh Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha fs1 renovering?
  • #1   7. jul 2013 Hvis du vil have den til at køre hurtigere, så tjek først om den er med eller uden plumb, og hvis den ikke skriger fra lejerne, og pakdåserne stadig er tætte, ser jeg da ingen grund til at du skal begynde at renovere motoren?

  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #2   7. jul 2013 Den er med plumb, har selv prøvet at sætte en uden plumb i, men så hver gang jeg startede gav den FULD gas uanset hvad man gjorde indtil den slukkede. Som sagt er jeg ret ny indenfor området så du må meget gerne uddybe hvordan jeg skal tjekke lejerne og pakdåserne smiley Men sagen er at jeg syntes den burde køre hurtigere end den gør da den jo er gearet, optrækket er heller ikke super godt.

  • #3   8. jul 2013 Det har ikke rigtigt noget med lejer osv at gøre, men hvis den ikke drypper olie, eller piver/kradser i lejerne, så lad vær at skift det, og hvis du har prøvet uden plumb, og den bare gav fuld gas, så skal du indstille din knallert, i karburatoren, og da den ikke er mere gearet end den er, så gør det ikke så meget, da den stadig ikke tager fulde omdrejninger, fordi den er begrænset med plumben.

  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #4   8. jul 2013 Når du siger jeg skal indstille den i karburatoren går jeg ud fra du mener med tomgangsskruen. Det prøvede jeg også at gøre men den gav hverken mere eller mindre gas, kan det var fordi jeg har en for stor dyse eller noget i den retning?

  • #5   8. jul 2013 Nej, tænker på din luft/blandingsskrue, og er du sikker på at gasspjældet sad korrekt i karburatoren, og at det ikke sad fast i top position? For den burde ikke styrte op i omdrejninger af at du fjerne plumben..
    Hvilken dyse har du i?


  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #6   8. jul 2013 Nu du siger det er jeg faktisk ikke helt sikker på at den ikke sad fast. For at være ærlig så har jeg ingen anelse om hvilken dyse jeg har i, eller hvordan jeg kan se det smiley

  • #7   8. jul 2013 Du kan tjekke din dyse, ved at tage karburatoren af, og så skrue bundkarret af, og så den skrue i midten, det er din dyse, og der skulle gerne stå et tal på.

  • simon K
    simon K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
    #8   8. jul 2013 okay mange tak for hjælpen

Kommentér på:
yamaha fs1 renovering?

Annonce