{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ventil
  • #1   24. mar 2013 Det kommer an på om den er af den samme type som vores scootere, hvor der er en justérskrue og en kontramøtrik eller om det er den mere komplicerede type med shimskiver. smiley

    Anyway, så skal du have ventildækslet af for at se. Hvis der er en skrue med en møtrik på, så sørger du først for at motoren står i toppen af kompressionstakten og så løsner du møtrikken og putter om muligt dit søgerblad i den rigtige tykkelse ind mellem justérskrue og ventil. Hvis du ikke kan få den ind imellem skal du løsne justérskruen og hvis der er meget plads imellem skal du stramme justérskruen til der kun lige er plads til søgerbladet imellem.
    Når afstanden mellem justérskrue og ventil er tykkelsen af søgerbladet strammer du kontramøtrikken, hvorefter du tjekker afstanden igen. Har afstanden rykket sig er det forfra. smiley

    Er det typen med shimskiver kan jeg ikke være til megen hjælp, da jeg aldrig har stået med det, men min kammerat der er mekaniker har fortalt om det og sagt at det er et helvede. Allerførst skal afstanden tjekkes med et søgerblad. Er afstanden forkert skal shimskiven ud, hvilket meget besværgeligt gøres med en skruetrækker og en spidstang. Så måles tykkelsen af denne shimskive og man skal så finde en shimskive der er så meget tykkere end den tidligere som det der mangler. smiley

    Selvfølgelig skal det gøres på kold motor.


Kommentér på:
ventil

Annonce