hvad kunne det skyldes?? {{forumTopicSubject}}
ja, jeg ville lige høre om der er nogle af jeg der kan stille en diagnose på mit problem med min hot. for ikke så længe siden fik jeg en knæk potte af ukendt mærke monteret. den ligner meget en blanding mellem Giannelli Reverse og en Malossi Art of Performance. der er ikke noget syneligt navn eller mærke på. den er en smule utæt i potten og har en bule på forrøret. men efter jeg fik den på begyndte den at køre som om den fik for meget benzin, og kan se på tændrøret at den har den rette blanding. den trækker rigtig godt fra 0 til 45 og så dør den helt i trækket der op efter. men så når den rammer 75 så kan man mærke at den tager godt fat igen. jeg havde en Giannelli Go på før, og der kørte den super godt! men nu blev jeg træt af at køre med den og har sat standard udstødning på. og det hjalp rigtig meget på det. gas responsen er rigtig god. og den er ikke sløv mere og trækker alt i alt meget godt igen. men jeg kan godt mærke at standard udstødningen er for lille.
jeg gidder ikke nogle useriøse svar! mange tak
apr 2012
Følger: 20 Følgere: 21 Scootere: 6 Emner: 10 Svar: 568
feb 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 328
feb 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 328
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
En to-takts udstødning fungerer ved at en trykbølge kastes ud. Den bevæger sig så til enden af ekspansionspotten, hvor den på grund af indsnævringen kastes tilbage mod motoren og ved det rette omdrejningstal rammer lige inden porten lukkes og presser den rene benzinblanding tilbage i cylindren.
Hvis du mener at vi kan udelukke alt i varioen og koncentrere os om udstødningsrøret, så kan en bule på forrøret fungere ligesom enden af ekspansionspotten gør og kaste en trykbølge af gammel udstødningsgas tilbage, således at der ved et bestemt omdrejningstal er for så meget gammel gas i cylindren og den rene gas presses ud at det føles som om du kører for fedt. Min forklaring vil være at der er noget i varioen der får dig til at ændre omdrejningstal omkring de 45 indtil du rammer maks gearing ved 75 og omdrejningerne igen stiger.
feb 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 328
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Mit bud er enten at lyden er luften der suges kraftigere gennem luftfilteret og karburatoren fordi cylindren tømmes bedre når der ikke er en konstant modstand i udstødningen. Ellers er det fordi at originaludstødningen er speciallavet til netop den motor og der derfor sendes færre uregelmæssige vibrationer rundt.
Lyde er altid svære at diagnostisere, men husk på at lyd er vibrationer der bevæger sig enten gennem genstande eller luft. Disse vibrationer kan muligvis være skabt af når trykbølgen slår mod enden af ekspansionspotten og at den dybe lyd så kommer fra karburatoren, fordi den sidder på en gummistuds og frekvensen så sænkes. Men det er bare gætværk, jeg må melde pas på det, når jeg ikke selv kan kigge på det.
feb 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 59 Svar: 328
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
At den bliver så varm skyldes højest sandsynligt at den har en resonanslyddæmper, hvor gassen snoes i zigzag frem og tilbage i udstødningen i et lukket rum. Derved opholder gassen sig i længere tid i et rum der bliver kølet mindre af den forbipasserende luft og temperaturen stiger mere end i et rør der ikke har nogen indenvendige knæk.
Jeg ved ikke hvor varm gassen er i en 2-takter men udstødningsgassen fra min topper på 960 grader når jeg giver fuld gas og motoren er 60 grader udenpå.
hvad kunne det skyldes??