{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

hvad kunne det skyldes?? {{forumTopicSubject}}

ja, jeg ville lige høre om der er nogle af jeg der kan stille en diagnose på mit problem med min hot. for ikke så længe siden fik jeg en knæk potte af ukendt mærke monteret. den ligner meget en blanding mellem Giannelli Reverse og en Malossi Art of Performance. der er ikke noget syneligt navn eller mærke på. den er en smule utæt i potten og har en bule på forrøret. men efter jeg fik den på begyndte den at køre som om den fik for meget benzin, og kan se på tændrøret at den har den rette blanding. den trækker rigtig godt fra 0 til 45 og så dør den helt i trækket der op efter. men så når den rammer 75 så kan man mærke at den tager godt fat igen. jeg havde en Giannelli Go på før, og der kørte den super godt! men nu blev jeg træt af at køre med den og har sat standard udstødning på. og det hjalp rigtig meget på det. gas responsen er rigtig god. og den er ikke sløv mere og trækker alt i alt meget godt igen. men jeg kan godt mærke at standard udstødningen er for lille.

jeg gidder ikke nogle useriøse svar! mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kunne det skyldes??
  • #2   25. nov 2012 har du huske at dyse om og måske skal der også andrer ruller i

  • #3   25. nov 2012 vil vide hvofor den var sådan. jeg er selv på helt bar bund:o

  • #4   25. nov 2012 ruller og dysser har jeg prøvet. det hjalp ik ret meget på det. fik ellers tændrøret til at få den perfekte farve smiley

  • #5   25. nov 2012 Hvis der revner og buler kan det meget godt være det, fordi det forstyrrer trykbølgerne ligesom en form for blindrør, men ellers kan det være fordi udstødningen bare ikke passer til de omdrejninger du kører med. smiley

    En to-takts udstødning fungerer ved at en trykbølge kastes ud. Den bevæger sig så til enden af ekspansionspotten, hvor den på grund af indsnævringen kastes tilbage mod motoren og ved det rette omdrejningstal rammer lige inden porten lukkes og presser den rene benzinblanding tilbage i cylindren.

    Hvis du mener at vi kan udelukke alt i varioen og koncentrere os om udstødningsrøret, så kan en bule på forrøret fungere ligesom enden af ekspansionspotten gør og kaste en trykbølge af gammel udstødningsgas tilbage, således at der ved et bestemt omdrejningstal er for så meget gammel gas i cylindren og den rene gas presses ud at det føles som om du kører for fedt. Min forklaring vil være at der er noget i varioen der får dig til at ændre omdrejningstal omkring de 45 indtil du rammer maks gearing ved 75 og omdrejningerne igen stiger. smiley


  • #6   25. nov 2012 altså det er en betydelig bule. det kunne godt være det er den så. for den virker ordenligt ved højere rpm, men slet ik fra 0 til 45 hvor den også tager høje rpm. der er også en anden ting som jeg syntes er lidt sært. der kom meget larm fra karburatoren da jeg havde knækpotte på. dybere og højere. men det gik væk da standard udst røg på.

  • #7   25. nov 2012 En standart udstødning fungerer ikke helt som et ekspansionskammer med resonans men mere med at modstanden i udstødningen er lavet til at skubbe en lille trykbølge tilbage.
    Mit bud er enten at lyden er luften der suges kraftigere gennem luftfilteret og karburatoren fordi cylindren tømmes bedre når der ikke er en konstant modstand i udstødningen. Ellers er det fordi at originaludstødningen er speciallavet til netop den motor og der derfor sendes færre uregelmæssige vibrationer rundt. smiley

    Lyde er altid svære at diagnostisere, men husk på at lyd er vibrationer der bevæger sig enten gennem genstande eller luft. Disse vibrationer kan muligvis være skabt af når trykbølgen slår mod enden af ekspansionspotten og at den dybe lyd så kommer fra karburatoren, fordi den sidder på en gummistuds og frekvensen så sænkes. Men det er bare gætværk, jeg må melde pas på det, når jeg ikke selv kan kigge på det. smiley


  • #8   25. nov 2012 den originale udstødning er bedre end den anden af en eller anden underlig grund. jeg syntes godt nok at det lyder sjovt at min standard udstødning er bedre til et 70cc kit end den knækpotte er. men jeg er heller ikke ligefrem tryg ved at køre med den originale. fordi den bliver sindsyg varm og bliver helt rød glødene på slet ingen tid. og når den blir varm begynder den med at opføre sig en smule som da jeg havde knækpotten på. den anden potte er på mange måder bedre end den anden. motoren kan bare slet ikke lide den knæk.

  • #9   25. nov 2012 Altså udstødningsrør med ekspansionskammer (knækket har ingen effekt udover at være pladsbesparende) virker jo kun ved et bestemt omdrejningstal og størrelsen på rørene skal justeres til den volumen af gas man vil have igennem med hvilken hastighed. Derfor kan det sagtens være at den "tun" udstødning er så forkert til din motor at den sammen med bulen bliver endnu dårligere end originalen.

    At den bliver så varm skyldes højest sandsynligt at den har en resonanslyddæmper, hvor gassen snoes i zigzag frem og tilbage i udstødningen i et lukket rum. Derved opholder gassen sig i længere tid i et rum der bliver kølet mindre af den forbipasserende luft og temperaturen stiger mere end i et rør der ikke har nogen indenvendige knæk. smiley
    Jeg ved ikke hvor varm gassen er i en 2-takter men udstødningsgassen fra min topper på 960 grader når jeg giver fuld gas og motoren er 60 grader udenpå. smiley


Kommentér på:
hvad kunne det skyldes??

Annonce