{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
379 visninger | Oprettet:

Henrik O
Henrik O
Tilmeldt:
2. okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35

Død Maxi, en kasse bajere til et svar der virker! {{forumTopicSubject}}

Den som kan komme med et svar/forslag som resulterer i en fungerende maxi, eller en korrekt årsag til at skidtet ikke vil starte, skylder jeg en kasse bajere, til afhentning hos mig i Aarhus:)

Min maxi vil ikke starte. Det har den ikke villet det, siden den for 2 måneder siden, hvor den efter fyraften pludselig ikke ville starte. Den kørte fint på vejen derhen, bortset fra det allersidste stykke, hvor den hostede lidt, og firtaktede.

Jeg skiftede derfor HELE tændingssystemet på den, da den ikke havde gnist. Det har den nu. Der er rigtig fin gnist, og platinerne og tændingspunktet er justeret som de skal være. Det er jeg 100 på!

Cylinder og stempel er næsten nyt, og har haft den splittet ad, for at se om der var noget at komme efter. Cylinder og stempel, er i perfekt stand, og kompressionen, er lige som den skal være. Der er altså hverken gået en stempelring, eller lavet ridser i cylinderen, eller stemplet.

Står jeg og stamper på den i noget tid, bliver tændrøret vådt. Så der kommer benz..

Har endda forsøgt at skifte benzinen ud. Har skiftet pakningerne på cylinder/top, udst, karb osv.

Købte i dag en diesel/benzin start spray. Uden held.

Hvad i alverden skal jeg gøre for at få maskinen op at køre igen? Håber godt nok på at i har nogle gode ideer, for jeg er løbet tør.

Det er forøvrigt en maxi 2gear.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Død Maxi, en kasse bajere til et svar der virker!
  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #1   27. mar 2012 Karburatoren har i øvrigt også været splittet ad, og er gjort 100% ren, og alt ser ud som det skal. Den burde også være justeret perfekt, da maskinen gik som en drøm før den døde:s

  • #2   27. mar 2012 den er ikke stoppet nogen stedeer

    og får den luft gennem luft filteret


  • #3   27. mar 2012 Stil platinerne igen.

  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #4   27. mar 2012 Nej, den er ikke stoppet. Det er den gammeldags model, hvor der sidder en stråledyse på. Har haft den splittet ad, og har siddet med en lommelygte, og har tjekket ALLE huller, og dyser. Karburatoren er som den skal være. Lufttilførslen, er ikke ændret siden den kørte..

  • #5   27. mar 2012 Stil platiner, og skift tændrør til b6hs eller hvad det nu hedder smiley

  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #6   27. mar 2012 @ chill stone..
    Jeg har brugt det meste af en aften på at prøve forskellige platinafstanden, uden held. Gået fra den ene ekstrem til den anden, uden at der var tegn på liv. Har selvfølgelig husket at "lufte den ud" mellem hvert forsøg, så den ikke druknede..


  • #7   27. mar 2012 brug det søgeblad, hvor der står 0.20 eller er det bare den der hedder 20 smiley

  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #8   27. mar 2012 @ Chill Stone
    Har 2 forskellige tændrør. Et originalt bosh, som har kørt en måned, og så et andet splinter nyt et, som netop et et b6 et eller andet. Ingen forskel:(


  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #9   27. mar 2012 @Chill stone
    Har ikke et søgeblad, men har som sagt prøvet alle mulige forskellige afstande. Køber et søgeblad sæt i morgen, og prøver. Hvis det virker skylder jeg dig en kasse bajere;)


  • #10   27. mar 2012 Det er en del smiley men med søgeblad er det 1000 gange nemmere, ellers spørg Torben N han er god til maxi smiley

  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #11   27. mar 2012 Ok, jeg har lige spurgt ham. Så må vi se om han har lyst til at hjælpe:)

  • #12   27. mar 2012 hmm ja det kan så være mange ting,jeg kan jo lige remse noget op som du kan tjekke smiley
    cyl hvis det er t hansen lort sory udtalsen men lort,så kan det sargens skyldes at de cyl der svinger regtig meget i slaglængden,du kan samligne en original cyl med den,jeg har skrottet flere af t hansens cyl,der kan være op til 1 mm forskeld i slaglængden plus at skyldekanaler heller ikke passer sammen så er det over højer skuldrer,det kan også være tending fra t hansen der kan lave mærklig ting det har vi også set,dem bruger vi heller ikke over højer skuldrer,så tænker jeg utæt semmering tybisk højer side,hvis den kunne starte ryger den af h til,den kan du tjekke ved at brug din kompredsser ved at blæse luft igemmen udstøding dvs forrør sådan gør man også på scooter det er så en anden historie,men påfyldingskrugen skrug den af og brug eksempel wcpapir for at holde over huldet,blaffer det så,ja så er semmering fesen af,vdr tending der har jeg normene liggene i værkstedet så det kan jeg ikke lige pt sige,men skal lige huske det i morgen,jeg har mange jern i ilden lige nu så husker ikke så godt,det er sku nok alt det benzin man har indåndet igemmen årene he he prøv og skruge ledninger af stikket ved tending,det kan jo være der er en kortslutning i stopkontakt smiley


  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #13   28. mar 2012 Tak for dit svar Torben!:)
    Cylinderet, er ikke noget T Hansen crap. Det er et Athena 40mm jeg bestilte fra holland sammen med min forgaffel og andre dele. Den gik virkelig godt med det!
    Tændingen er heller ikke fra Thansen. Jeg har brugt originale dele så vidt muligt. Og gnisten er virkelig også fin. Har tjekket elektronikken i hoved og .. så tvivler meget stærkt på at det er her svaret skal findes. Ville du mene at det kunne give mening at skifte tændingen, selvom den er ny og gnistrer fint?
    Jeg syntes det lyder som er meget god ide, det med simmeringen. Hvis jeg skal til at skifte den, SKAL jeg så til at splitte hele motoren af, eller kan det lade sig gøre uden?
    Tror dog desværre først jeg får tid til at splitte maskinen ad igen her til weekenden. Så finder nok ikke ud af om det er simmeringen før der. Kommer du i øvrigt fra Århus, og har du MC værksted, eller hvordan?
    Jeg tror ikke det er en kortsluttet stopkontakt. Min har slet ikke nogen stopkontakt. Det har den aldrig haft. Har derfor også købt en tænding uden;)


  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #14   28. mar 2012 Hey faldt lige over den her:

    (link fjernet)

    Kan man skifte simmeringen sådan som der siges her, på en maxi?


  • #15   28. mar 2012 hmm jeg fik sku ikke lige kigget efter de tal jeg har med kohm og ohm,min ejen maskine lavet nummer med mig idag så den måtte jeg lige lave.men jeg skal nok lige huske det,så sætter jeg det ind på den guid jeg har på tending på maxi,vdr værksted det har jeg i horsens ikke noget vildt bare et kældrerum men med alt det værktøj jeg skal bruge til dvs maskiner,semmering ja jeg mener du skal havde hele motor skildt af,men prøv nu først det med luften inden vi maler fanden på vægen smiley

  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #16   28. mar 2012 Super med de tal der Torben. Det kunne være fedt lige at få tjekket det igennem. Ja dit værksted, er måske ikke meget, men trods alt mere end hvad jeg har. Jeg skal have dyret op på 2. sal (uden elevator) hver gang jeg skal lave noget på den;)
    Jeg har ikke nogen kompressor. Men kan man ikke bare puste ned i påfyldningshulet med munden, og mærke om der fiser luft ind i krumtakhuset? Hvis simmeringen er ok, er den vel tæt, så der ikke fiser noget luft ind i krumtaphuset. Fiser der luft ind, i krumtaphuset er simmeringen vel død?


  • #17   28. mar 2012 stik mig dit nr så ringer jeg lige til dig smiley

  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #18   29. mar 2012 Jeg havde ikke lige mere tid her i går. Har du måske tid i morgen? Der slæber jeg dyret med op, så jeg kan se på det. Så kunne jeg eventuelt skrive når jeg var klar med den osv?

  • #19   29. mar 2012 moske

  • Henrik O
    Henrik O Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
    #20   30. mar 2012 Så fik jeg pustet ned i påfyldningshullet. Dog uden at kunne mærke noget. Har nu splittet den ad, så jeg er inde ved simmeringen i højre side. Den ser desværre ikke ud til at fejle noget. Havde du (Torben) måske lyst og tid til at ringe? Har sendt mit nummer til dig:)

Kommentér på:
Død Maxi, en kasse bajere til et svar der virker!

Annonce