Død Maxi, en kasse bajere til et svar der virker! {{forumTopicSubject}}
Den som kan komme med et svar/forslag som resulterer i en fungerende maxi, eller en korrekt årsag til at skidtet ikke vil starte, skylder jeg en kasse bajere, til afhentning hos mig i Aarhus:)
Min maxi vil ikke starte. Det har den ikke villet det, siden den for 2 måneder siden, hvor den efter fyraften pludselig ikke ville starte. Den kørte fint på vejen derhen, bortset fra det allersidste stykke, hvor den hostede lidt, og firtaktede.
Jeg skiftede derfor HELE tændingssystemet på den, da den ikke havde gnist. Det har den nu. Der er rigtig fin gnist, og platinerne og tændingspunktet er justeret som de skal være. Det er jeg 100 på!
Cylinder og stempel er næsten nyt, og har haft den splittet ad, for at se om der var noget at komme efter. Cylinder og stempel, er i perfekt stand, og kompressionen, er lige som den skal være. Der er altså hverken gået en stempelring, eller lavet ridser i cylinderen, eller stemplet.
Står jeg og stamper på den i noget tid, bliver tændrøret vådt. Så der kommer benz..
Har endda forsøgt at skifte benzinen ud. Har skiftet pakningerne på cylinder/top, udst, karb osv.
Købte i dag en diesel/benzin start spray. Uden held.
Hvad i alverden skal jeg gøre for at få maskinen op at køre igen? Håber godt nok på at i har nogle gode ideer, for jeg er løbet tør.
Det er forøvrigt en maxi 2gear.
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
sep 2011
Følger: 45 Følgere: 40 Scootere: 6 Emner: 42 Svar: 657
og får den luft gennem luft filteret
feb 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Scootere: 9 Emner: 52 Svar: 379
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
feb 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Scootere: 9 Emner: 52 Svar: 379
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
Jeg har brugt det meste af en aften på at prøve forskellige platinafstanden, uden held. Gået fra den ene ekstrem til den anden, uden at der var tegn på liv. Har selvfølgelig husket at "lufte den ud" mellem hvert forsøg, så den ikke druknede..
feb 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Scootere: 9 Emner: 52 Svar: 379
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
Har 2 forskellige tændrør. Et originalt bosh, som har kørt en måned, og så et andet splinter nyt et, som netop et et b6 et eller andet. Ingen forskel:(
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
Har ikke et søgeblad, men har som sagt prøvet alle mulige forskellige afstande. Køber et søgeblad sæt i morgen, og prøver. Hvis det virker skylder jeg dig en kasse bajere;)
feb 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Scootere: 9 Emner: 52 Svar: 379
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
feb 2007
Følger: 545 Følgere: 589 Scootere: 12 Emner: 245 Svar: 5.123
cyl hvis det er t hansen lort sory udtalsen men lort,så kan det sargens skyldes at de cyl der svinger regtig meget i slaglængden,du kan samligne en original cyl med den,jeg har skrottet flere af t hansens cyl,der kan være op til 1 mm forskeld i slaglængden plus at skyldekanaler heller ikke passer sammen så er det over højer skuldrer,det kan også være tending fra t hansen der kan lave mærklig ting det har vi også set,dem bruger vi heller ikke over højer skuldrer,så tænker jeg utæt semmering tybisk højer side,hvis den kunne starte ryger den af h til,den kan du tjekke ved at brug din kompredsser ved at blæse luft igemmen udstøding dvs forrør sådan gør man også på scooter det er så en anden historie,men påfyldingskrugen skrug den af og brug eksempel wcpapir for at holde over huldet,blaffer det så,ja så er semmering fesen af,vdr tending der har jeg normene liggene i værkstedet så det kan jeg ikke lige pt sige,men skal lige huske det i morgen,jeg har mange jern i ilden lige nu så husker ikke så godt,det er sku nok alt det benzin man har indåndet igemmen årene he he prøv og skruge ledninger af stikket ved tending,det kan jo være der er en kortslutning i stopkontakt
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
Cylinderet, er ikke noget T Hansen crap. Det er et Athena 40mm jeg bestilte fra holland sammen med min forgaffel og andre dele. Den gik virkelig godt med det!
Tændingen er heller ikke fra Thansen. Jeg har brugt originale dele så vidt muligt. Og gnisten er virkelig også fin. Har tjekket elektronikken i hoved og .. så tvivler meget stærkt på at det er her svaret skal findes. Ville du mene at det kunne give mening at skifte tændingen, selvom den er ny og gnistrer fint?
Jeg syntes det lyder som er meget god ide, det med simmeringen. Hvis jeg skal til at skifte den, SKAL jeg så til at splitte hele motoren af, eller kan det lade sig gøre uden?
Tror dog desværre først jeg får tid til at splitte maskinen ad igen her til weekenden. Så finder nok ikke ud af om det er simmeringen før der. Kommer du i øvrigt fra Århus, og har du MC værksted, eller hvordan?
Jeg tror ikke det er en kortsluttet stopkontakt. Min har slet ikke nogen stopkontakt. Det har den aldrig haft. Har derfor også købt en tænding uden;)
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
(link fjernet)
Kan man skifte simmeringen sådan som der siges her, på en maxi?
feb 2007
Følger: 545 Følgere: 589 Scootere: 12 Emner: 245 Svar: 5.123
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
Jeg har ikke nogen kompressor. Men kan man ikke bare puste ned i påfyldningshulet med munden, og mærke om der fiser luft ind i krumtakhuset? Hvis simmeringen er ok, er den vel tæt, så der ikke fiser noget luft ind i krumtaphuset. Fiser der luft ind, i krumtaphuset er simmeringen vel død?
feb 2007
Følger: 545 Følgere: 589 Scootere: 12 Emner: 245 Svar: 5.123
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
feb 2007
Følger: 545 Følgere: 589 Scootere: 12 Emner: 245 Svar: 5.123
okt 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 35
Død Maxi, en kasse bajere til et svar der virker!