{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

YAMAHA FS1 4G forgaffel på 2G? {{forumTopicSubject}}

Heey SG! smiley


Er det muligt at smide en Yamaha FS1 4 Gear forgaffel på en FS1 2 Gear? smiley

Bare en tilfældig årgang altså? Så længe det ikke er en DX'er? smiley

Og hvad med fælge osv? smiley

Vil nemlig gerne renovere en FS1'er, og smide en 50cc 4 takts motor på, grundet økonomi og forbrug? smiley Men er sådan noget svært at tilpasse? smiley

Og så vil jeg bare høre hvorfor en masse af de dele, som er under en FS1 4 gear ikke er under en FS1 2Gear? smiley

Og sidste spørgsmål er: Hvor meget koster det ca. at få sådan en komplet lakering af stel, tank osv osv? smiley bare et gæt? smiley Gider ikke at lave det selv! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  YAMAHA FS1 4G forgaffel på 2G?
  • #1   27. jan 2011 Du får aldrig nogensinde en lovlig knallert når du smider en anden motor på.

  • #2   27. jan 2011 Andreas, det håber jeg ikke at du skal på grundforløb på CELF, for at finde ud af? smiley

    Men du burde nok til at læse emnet! smiley FORGAFFEL


  • #3   27. jan 2011 Så lad dog for fanden da være med at skrive jeg citere: Vil nemlig gerne renovere en FS1'er, og smide en 50cc 4 takts motor på, grundet økonomi og forbrug? smiley Men er sådan noget svært at tilpasse? smiley

    Du skyder dig selv i foden med din seneste kommentar, for da du skriver økonomi og forbrug, må det betyde du skal bruge den til hverdagskørsel, ergo den bliver ulovlig. Og desuden tror jeg at jeg kører lige så langt på min std FS1 som du kommer til at køre med en 4 takts kina motor.

    og jeg kan sku ikke se hvorfor det at jeg går på CELF har med at jeg siger at du aldrig får en lovlig knallert at gøre.


  • #4   27. jan 2011 Forgafflen skulle gerne passe over. Det passer ihvert fald den anden vej:)

  • #5   27. jan 2011 Andreas,

    Det kan godt være at du vil have det til at lyde som min fejl, men har der NOGEN steder i teksten stået at den skulle være lovlig? Hvis jeg har skrevet det, var det en fejl, og det beklager jeg så..
    Det du citere fra mig er sådan set bare mit spørgsmål ang. tilpasning, da jeg ved at motoren ikke passer ligeover! smiley
    Men jeg har rodet med motore siden jeg var 12, dog aldrig med scootere og knallerter, derimod med ordentlige crossere! smiley

    Jeg siger bare at jeg ikke håber at du tager det grundforløb, for at finde ud af at det faktisk er ulovligt at lave konstruktive ændringer! smiley

    Men hvor langt kan du da køre med din FS1 så? smiley

    Anders K:
    lækkert! smiley
    tak for et reelt svar! smiley


  • #6   27. jan 2011 Vil ikke få det til at lyde som din fejl, du kunne bare have svaret til min første post, at du godt vidste det og du var fuldkommen ligeglad med om den var lovlig eller ej. Så ville vi slet ikke have denne diskution nu.

    Men forstår ikke hvorfor det med at jeg tager grundforløb som mekaniker overhovedet kommer sagen ved? Hvorfor skulle jeg tage et grundforløb som mekaniker for at få, reglerne om 30 knallerter af vide??? Og det er også diskutionen uvedkommende at du har rodet med crossere siden du var 12.
    Om du har rodet med motoroer siden du kom ud af din mors mave, eller lige er begyndt, betyder nødvendighvis ikke at du har forstand på regler omkring ombygning af stel og ombytning af motorer. Og ud fra din måde at skrive dit spørgsmål til det med stellet på, så fik jeg den antydning af at du ikke var sikker på reglerne.

    Men for at svare på dit spørgsmål omkring det med KM/L så er det omkring 30-35 km. og kører 40 kmt med et rigtig godt træk.


  • #7   27. jan 2011 Det første du skriver, gør, at jeg vil undskylde mine provokerende beskeder, men fik bare lige en lille fornemmelse af at jeg ikke havde sagt tingene klart nok, og derfor blev opfattet som en "konfidreng", det var det, som gjorde mine beskeder lidt provokerende, og derfor vil jeg så også undskylde! smiley

    Og det med grundforløbet var vidst bare noget jeg sagde, for at kunne sige et eller andet provokerende, og som du siger, så kommer det egentlig ikke sagen ved! smiley


    Men jeg kan godt se at 30-35 km/l faktisk er ret godt, og til meget kraftig overvejelse! smiley Men hvor kraftig er koblingen på sådan en? Og hvad med lyden? hvad lyder den mest som? Senda eller Maxi (fed eller fesen) ? smiley
    Nogle siger at de kan gå på baghjul nemlig, og der har jeg altså altid sagt at det ikke kunne passe, men hvad er sandheden egentlig? xD (ved godt at den ikke ryger bagover af sig selv, men altså.. :P) men jeg tror at jeg har set din før, hvis den er sort? smiley

    Undskyld de grove beskeder! smiley

    //Noel


  • #8   27. jan 2011 Det er helt i orden smiley Dejligt at se at der findes folk på din alder der kan finde ud af at skrive for sig selv smiley
    Og det var også det jeg havde på fornemmelsen med, det med grundforløbet smiley

    Altså den originale kobling er ikke særlig kraftig, den har det med at fedte ret meget. Og problemet med FS1 koblingen er at koblingssneglen SKAL være original for at den virker optimalt(i forhold til thansen)
    For thansen sneglen bliver bare revet over når du tager koblingen xD Jeg har dog forbedret min kobling med en ekstra koblingsplade(kan ikke rigtig forklare hvordan uden billeder) og det giver en helt anden koblingsoplevelse smiley

    Men har ikke oplevet at de går på baghjul af sig selv, eller kan hives til at gå på baghjul, i std. tilstand. måske hvis du hopper ned på bagenden af sædet og virkelig anstrenger dig for at få den på baghjul. Så tror du skal tune den først.

    Men den har en dyb lyd ligesom når du har tragte på karburatoren(har mikuni karburatoren egentlig også) da karburatoren jo bare er monteret frit under karburator skjoldet og det giver en dybere lyd en hvis der var monteret luftfilter direkte på. Men den er hverken i nærheden af en crosser, eller en maxi, det kommer jo også an på om du kører med en opsætning som er højt gearet eller du lader den skrige i omdrejningerne.
    Den her lyder meget som min FS1 http://www.youtube.com/watch?v=jalOwQZ3wqU&feature=related Det her er så en 2 gear men det er jo samme cylinder og udstødning.

    Der kan dog være en pivende lyd fra primærhjulet, hvis det er slidt i tænderne, når du trækker op til topfart, men den forsvinder i sig selv når du kører.

    Min er rød, og den er ret grim, men den kører mekanisk som den skal xD (Stavefejl er rigtig meget gratis xD)


  • #9   27. jan 2011 Men altså hvis du er ligeglad med, at knallerten skal være 100% årgansoriginal mv. Så er der ikke noget problem med at smide en 2 gear forgaffel over på din 4 gear. Og fælgene burde der heller ikke være noget problem ved at smide over.

  • #10   27. jan 2011 Du kan evt. gå ind på www.YamahaFS1.dk/forum og kigge under forum mv. det er nok den hjemmeside med flest informationer om bare Fizzyerne. bestemt et besøg værdig.

Kommentér på:
YAMAHA FS1 4G forgaffel på 2G?

Annonce