{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
393 visninger | Oprettet:

højglanspolering af varioskjold {{forumTopicSubject}}

hey!! er der nogen der ved hvordan man på den letteste måde kan få højglanspoleret sit vario skjold!!
jeg har købt noget sand papir (180) og er gået i gang med at slibe.. men det tager en helveds tid bare at lave en lille plet!! nogen der har en måde man kan gøre det hurtigere på!! har tænkt på rystepudser!! men ødlægger det skjoldet!! jeg var osse i silvan idag.. for at tjekke noget malingsfjerner.. der stod det kunne fjerne 15 lag maling.. så jeg turer sq ikke købe det, hvis det nu laver huller i skjoldet!! please hælp!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højglanspolering af varioskjold
  • #1   5. maj 2004 tag noget stål ud og giv dig meget god tid du kan ikke få det til at skinne ret sygt med 180 så skal du ove 4 gange så højt op. men hvis du baer sliber det meget flot plank skal du huske at behandlede det med noget så det holder den flotte farve eller ruster det bare op

  • #2   5. maj 2004 - ståluld

  • #3   5. maj 2004 ok!! tak skal du ha
    har jeg forstået det ret hvis du siger jeg skal bruge stål uld til at slibe det ned med!! går det hurtigere??



  • #4   5. maj 2004 Jeg har selv pust mit, samt mine fægle og fodhviler og en masse mere.. men i jem og fix kan man købe sådan nogle runde nogle med sandpapir på til poremaskinen til omkring 50 kr men den kan kun bruge til og tag maling af med.. når du skal til og slibe med finder sand papir og vand slibe må du gøre det i hånden... men det bliver nok svært når du skal til og pusse det op med autosol jeg brugte 3 dage på mit skjold for det hele og jeg havde lånt en pusse malinge ved min fars arbejde.. så i hånden vil jeg nok sige det vil tag en uge eller mere... da jeg i de 3 dage pussede fra kl 11 til kl 19 hver dag.... du kan se i min profil hvordan det er blivet det ser mega nice ud... og husk lige og skriv til mig når du er færdig smiley

  • Alex M
    Alex M Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   6. maj 2004 Det nemmeste ville helt klrt være at købe noget afsyrings-pasta da det ikke ridser alu'en og man derfor ikk skal til at slibe ridser ned bagefter. Det skal bare pensles på så bobler malingen op og kan derefter tørres af. Så kan du bagefter højglanspolere med autosol.

  • #6   6. maj 2004 ved du hvad det afsyrings pasta hedder??

  • #7   6. maj 2004 det hedder bums og kan købes i a-z eller bilka

  • Alex M
    Alex M Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   6. maj 2004 Kan ikke lige huske navnet på det jeg brugte, men købte det hos den lokale farvehandler.

  • #9   6. maj 2004 haha... du skal ikke handle i Jem og Fix.... arbejder der.. kæmpe skod..!

  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #10   11. maj 2004 hmm


  • #11   10. jun 2004 jeg startede med at give mit varioskjold noget malingsfjerne.. som jeg købte i silvan.. (120kr for 1l ) ok pris..
    jeg gav den nogen gange med malingsfjerner... og skrabede så det sidste af med en spartel.. så gik jeg igang med noget sand papir.. førs med noget korn 180 og så 300 og så 600... til sidst gav jeg den en ordentlig omgang med korn 1000 (vandslibe) så skinede den sq lidt.. men ikke godt nok.. jeg satte en polere skive på en bormaskine .. som man osse kan købe i silvan (??kr) skiven altså.. sikkert osse bormaskinen. så smurte jeg en hel masse auto sol på og pudsede så.. indtil jeg syns det var fint nok.. den skal have mange lag...
    du skal nok regne med at bruge omkring 10 timer... det gjorde jeg i hvertfald.... og jeg syns stadig den kunne trænge til lidt mere autosol... autosol kan købes på tankstationer og lign.. (ca 30 kr)


Kommentér på:
højglanspolering af varioskjold

Annonce