{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Mere lys på knallert? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg ejer en rigtig fin derbi senda fra 2012, som jeg bruger meget ofte. Dog har jeg et problem. Jeg bor på en vej hvor der kommer SINDSSYGT mange rådyr. Dog har jeg svært ved at se dem, når jeg kører om aftenen. Hvad siger loven til, at jeg f.eks monterer en LED-lampe, som kan lyse en del mere end det jeg har nu? Er det lovligt at køre med, når jeg selvfølgelig slukker når der kommer modkørende?

- Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere lys på knallert?
  • #1   31. jan 2020 Nej det er ikke lovligt. Men det lyder da fornuftigt
    Men du kan købe noget halogen lys. Men det er pissedyrt.


  • #2   31. jan 2020 er reglerne ikke det samme som for biller, hvor det hedder at det kun må kunne tændes sammen med fjernlys også en separat kontakt også?

  • #3   31. jan 2020 #2
    Det ved jeg ikke. Det er derfor jeg spørger.. smiley


  • #5   31. jan 2020 Sæt en meget stærk LED lygte på, som du kan tænde på en knap, som kun virker når der er langt lys på.
    Der betyder at du skal sådan ser bare bruge et simpelt relæ til det.
    Du kører stel igennem din knap og videre til relæet.
    Og så tager du ledningen fra langt lys og luser den ned til dit relæ.
    Det skal være et 12 volt AC relæ.
    Så kører du bare batteriets strøm igennem relæet og videre ud til din nye lygte.
    Så kan du kun tænde lygten sammen med det lange lys.
    Og hvis du er super smart, så får du fat i et af de små displays, som sidder på en billig kondensator til et bilanlæg, så kan du hele tiden se om dit batteri taber spænding.
    Men den sidste del er nok ikke så vigtig.


  • #7   31. jan 2020 Hvis man tager strømmen fra batteri er det dc spænding.

  • #9   31. jan 2020 Prøv evt også lige at opgradere den pære der sidder i lygten til en hvid halogen hvis ikke det i forvejen er en kvalitests pære der sidder i.
    På mim yamaha slider var lyset ikke godt nok med en standard pære i, men med halogen i så var det fint nok


  • #10   1. feb 2020 #6
    Så belaster han lysspolen mere, end han gør, når der er DC. Vil jeg tro.
    Passer det, at der er viklinger til lyset og viklinger til batteriet, på spolen?


  • #12   1. feb 2020 Det må man vel kunne måle sig ud af?
    Lade batteriet helt op og så sætter mere og mere forbrug på, imens at den ligger over 3000 rpm og så se hvornår at den falder i spænding, efter lidt tid.

    Er man helt crazy, så vikler man spolen om, så den bliver ren DC og skifter spændingsregulatoren og glæder sig over at man kan vinke farvel til lysmodstanden og bruge dens effekt til lys, istedet for.


Kommentér på:
Mere lys på knallert?

Annonce