{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
217 visninger | Oprettet:

Tænker jeg skal prøve og male skjolde til min Aprilia sonic, men men men :P {{forumTopicSubject}}

Som skrevet så skal jeg igang med at male skjoldene til sonic her i nærmeste fremtid,, men er der noget der skal vides inden :D??. De skal slibes jævnt over det hele, og så det vel bare at male dem?, men første spørgsmål! Hvad kan i anbefale af maling, behøver ikke være det dyreste og smarteste,, det er der ingen grund til første gang :P..

Takker sku lige på forhånd SG! smiley (Y)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænker jeg skal prøve og male skjolde til min Aprilia sonic, men men men :P
  • #1   19. jan 2017 husk og gi grunder først

  • #2   19. jan 2017 Jep smiley (Y)

  • #3   19. jan 2017 hvis lakken den har nu ikke er smadret altså huller eller du skal spartle så kan du nøjes med at gøre den nuværende lak mat ved at slibe den med en 220 korn sandpapir og hvis du vil have et super resultat så en 400 bagefter jeg har ikke brugt højere ind 220 med mindre det skal være super godt og som Nickya siger grunder er en god ting hvis du vil have en lys farve så er en mat hvid fin bare en billig en men start med et lille område for at se om det kan arbejde med den øverste maling som du vil bruge og jeg ville mene at du skulle bruge de få kroner mere og købe en god kvalitets maling som motip den er nem at arbejde med og dækker godt

  • #4   19. jan 2017 Altså skjoldene ser fine ud nu, der er lidt små ridser, ikk noget dybere ballade der :p, så det skal vel bare slibes plan - lak på - slibes med korn 220 - grunder - maling :D?

  • #5   19. jan 2017 ja alle de steder hvor du ikke har slebet holder malingen ikke husk det og brug heller 20 min ekstra og gøre det grundigt

  • #6   19. jan 2017 Jeg har lige så lige for første gang malet mine skjolde, samt spartlet nogle om. Så du får lige min måde som jeg gjorde det på.

    Starter med at vaske alle skjolde, og lade dem tørre.
    Så sliber jeg dem helt til bunden med vådslibepapir 400.
    Er der ridser, så sliber jeg dem væk, men er de for dybe, så spartler jeg dem med polyesterspartel.
    Derefter vasker jeg og affedter alle skjolde.
    Derefter 3 lag grunder, flere vidst det ikke er dækket nok. Ved første lag ligger jeg bare en meget tyndt, for at få det til at gribe fat, derefter tykke lag.
    Så sprayer spray jeg 1 tyndt lag maling, og derefter 3 nogenlunde tykke lag.
    Derefter sprayer jeg et tyndt lag klarlak på, og når det begynder at tørre ind, så giver jeg det et tykt lag, og venter så til det er nogenlunde tørt, og så får det et tykt lag mere.

    Jeg står i 25 graders varm garage uden udluftning, men anbefaleder at du skaffer noget udsugning, da jeg har været besvimet flere gange pågrund af det.

    Hvis du så vil gøre mere ud af det, så slib meget lidt på overfladen efter 3 ugers tid, med vådslibepapir 2000-3000, og så polere du det op. Det går virkelig meget! Hvis du er interreseret, så kan du se nogle billeder af forløbet. Kan sende den i pb. smiley



  • #7   19. jan 2017 Tak for det Madsen! smiley jamen det vil jeg da gerne prøve og se

  • #8   20. jan 2017 Det var så lidt. Gå under mine fotoalbums, og så mit jog rr customprojekt, færdig resultat ligger derinde:)

  • #9   20. jan 2017 Min korn 400 og metallic lak korn 500 intet mindre, korn 220 ser du alle sliberidser i.

Kommentér på:
Tænker jeg skal prøve og male skjolde til min Aprilia sonic, men men men :P

Annonce