{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

lakering puch maxi {{forumTopicSubject}}

har lige lakeret min maxi først med et godt lag 2 komponent hempel maling- "vindmølle maling" som grunder og derefter en random rød farve vi havde stående, delfleet hanomag rød med tilhørende hærder til. der er kommet godt med hærder i og den står rigtig flot blank rød nu. den har ikke fået klarlak og er lidt i tvivl om jeg yderligere skal give den det og hvis hvilken.? Hvad ville i mene? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lakering puch maxi
  • #1   5. feb 2016 Du behøver ikke klarlak på en ral farve, havde det været metallic, flakes, perlemor osv. så krævede det en toplak.
    Men du kan sagtens give det klarlak alligevel, du skal bare huske at matslibe farven først så lakken kan binde, jeg ville bruge 1200 vådslibepapir, og så skal du helst bruge en lak i samme mærke som farven, så ved du at de kan arbejde sammen uden problemer.


  • #2   5. feb 2016 Okay tak for svar tror så indtil videre beslutningen bliver på at lade det være som det er, har en test så jeg lige kan se hvor bestandig lakken er overfor benzin.
    hvis man skulle gå hen og købe noget klarlak er det bedste så at købe en sjat ved en maler eller er det i spraydåser også udmærket?


  • #3   5. feb 2016 Når det er 2 komponent maling du har brugt, så skal det nok være benzinfast, men det skal være godt hærdet igennem først, og det kan altså tage uger, om ikke måneder.
    Du skal købe en klarlak hos din maler pusher, det på spray bliver aldrig lige så godt, og det holder ikke.


Kommentér på:
lakering puch maxi

Annonce