{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
143 visninger | Oprettet:

EFI elektronisk indsprøjtning ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Er det rigtigt at det nye moderne "EFI: Elektronisk indsprøjtning" i 4t knallert som jeg har forstået bliver lavet via. en "computer" hvis der opstår fejl ? Siden de ikke har en "almindelig karburator"

Mekanikeren sagde noget om det til mig i butikken, men kunne ikke helt forstå det.

Ber gerne om en nem forklaring, for forstår intet fra nettet

Exempel på dem med EFI system knallerter
1. https://scooter-service.dk/vare/sym-orbit-iii/

2. https://scooter-service.dk/vare/motocr-comet-sp/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EFI elektronisk indsprøjtning ?
  • #1   25. mar de laves ligesom en bil
    ja de kommer med en motor lampe som en computer skal bruges til at udlæse
    når de har fået lavet serveise skal der igen en computer på for at nulstille service
    når de skal tunes skal der en computer til



  • Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 66 Emner: 15 Svar: 70
    #2   25. mar Så kort sagt er EFI en dejlig ting til mekanikere, der finser fejl så de ikke skal spilde deres tid, men til sådan en som mig vil det ikke hjælpe, siden jeg ikke ejer en knallert computer korrekt ?

  • #3   25. mar det er vel ligesom med biler har du ikke en tester kan du ikke selv lave den

  • Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 66 Emner: 15 Svar: 70
    #4   25. mar Selvfølgelig, så det er mere "gæt selv fejl" hvis jeg ikke ejer en konkret computer til en konkret knallert smiley

    Kan man så overhovedet skrue på "karburator" med efi system ? Jeg mener ligesom på en almindelig model med tomgang og luftskrue ?


  • #5   25. mar Jo det er der men den styres stadig af ecu so. fået data fra lampesonten så jeg ville bruge sådan en maskine til hverdag hvis du ikke skifter ecu til en du kan styre

  • Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 66 Emner: 15 Svar: 70
    #6   25. mar Så kort sagt en knallert med indsprøjtning er faktisk en god ting siden alt kontroleres af computer og der er ikke så meget man kan skrue i ?

  • #7   25. mar der er lidt mindre at skrue i da karburator ikke skal justeres og de er en del mere effektiv og økonomiske at køre på igen ligesom biler det er samme overgang scooter er ved nu først karburator så monopoint indsprøjtning som du nok står med da du snakker karburator også er de gået over til ren indsprøjtning nu her for 1 eller 2 år siden

  • #8   26. mar Hvis du er stærk i teknik og ved hvordan at tingene bør fungere, så kan du selv finde nogle af fejlene.
    Min Hot 50 EFI, den havde en defekt temperatur føler.
    Jeg købte selv en føler til 332 kr og skiftede den.
    Nu virker den igen.

    Du kan få en tester til den, for cirka 200 dollars i Kina.
    Det lander i cirka 3000-35000 kr, inkl porto, moms, told osv.


Kommentér på:
EFI elektronisk indsprøjtning ?

Annonce