{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.690 visninger | Oprettet:

Straf for 14-årig? {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen. Jeg havde lige tænkt på noget. Hvad ville der ske hvis en 14- årig kørte på en lovlig scooter? Altså de er jo teknisk set under den kriminelle lavalder, så hvad stopper dem fra at køre uden kørekort? Kan deres kørekort til knallert eller bil blive udsat, kan de få bøder eller hvad er det helt præcist der kan ske med dem? Bliver knallerten konfiskeret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Straf for 14-årig?
  • #1   18. maj 2021 hvis man køre stille indtil siden og ikke opføre sig som en idiot så for det meste får man lov til at trække hjem eller knallert bliver hentet med trailer af forældre og det er det i værste tilfælde 7000 i bøde for kørsel uden kørekort og udsat kørekort for alt men da de fleste betjente godt kan se hvorfor man gør det og at man kan cykle fra en lovlig knallert så vælger de for det meste at lade fører trække hjem måske ringer de til forældre nogle gange tager de nøglen som man så selv skal hente eller de giver til forældre det er lidt forskelligt

  • #2   18. maj 2021 #1 Okay, synes bare jeg havde læst et sted at ulovlig kørsel på knallert ikke kan udsætte kørekort til bil.

  • #3   18. maj 2021 det gå an på hvor tosset du har opført dig

  • #4   18. maj 2021 Nå okay, undrede mig bare lige over det.

  • #5   18. maj 2021 #1
    7000 kr?
    Det er da til bil/MC.
    Vel ikke også til lille knallert.
    Det vidst nok noget nær 1500 eller 2500 kr.


  • #6   18. maj 2021 kørsel uden kørekort er vel kørsel uden kørekort

  • #7   18. maj 2021 Du får ikke bøde da du er under den kriminelle lavalder, opfør dig pænt hvis du bliver stoppet og få mor & far til at sige du tog den uden at få lov. smiley

    Virkede 2 gange for mig samt min storebror.


  • #8   18. maj 2021 #7 Haha, det er skam ikke mig der vil køre ulovligt.

  • #9   18. maj 2021 #5 Tænkte lidt det samme. Altså selvfølgelig er det ulovligt at køre uden kørekort, men 7000kr? Havde læst et eller andet sted at det er billigere hvis man bliver stoppet på en scooter med 125ccm motor end på en 125ccm motorcykel, da den bare bliver set som en tunet scooter.

  • #10   18. maj 2021 det er lidt anderledes ind jeg husket det og derfor er det bedste selv at tjekke div bøde takster smiley

    profilbillede
  • #11   18. maj 2021 #10 Det er da stadig nogle penge personen så skulle af med. Men regler er jo regler.

  • #12   18. maj 2021 ja man må tage straffen hvis man laver noget må ikke må

  • #13   18. maj 2021 Ja sådan er det jo. Men alligevel synes jeg heller ikke at de burde sænke alderen til 14 år. Synes bare jeg har hørt en del af de 14 årige der vil køre/kører på scooter. Men igen, men vil jo selvfølgelig alt det man ikke må eller kan.

  • #14   18. maj 2021 for 4 år siden eller sådan noget var alders grænsen 16 så blev den 15 fordi der var mange som ville køre som 15 og nu 14 rolig nu ved godt du er ansvarlig nok til at køre i trafikken og altid gør hvad du får besked på og tænk på alle de andre som ikke tænker jeg sys 15 er for ungt til at måtte føre motor køretøj i trafikken da jeg møder alle de unge drenge og piger som kære scooter og knallert i omegnen da de kommer forbi værkstedet og de er slet ikke modne nok men det er min mening

  • #15   18. maj 2021 Altså jeg tog kørekort da jeg var 15, og jeg synes da hvertfald jeg var ansvarlig nok til at køre i trafikken. Der var til gengæld en del på holdet som jeg ærlig talt ikke syntes var klar. Går på gym lige nu, og der er da også en del jeg synes er umodne, men sådan er folk jo forskellige. Det er jo heller ikke let at vurdere nogens ansvarlighed på deres alder.

  • #16   18. maj 2021 Straffen for at køre bil, uden bilkørekort, er 7000.

    Straffen for at bruge symaskine uden symaskine kørekort er ikke 7000.

    Knallert kørekort er ikke kørekort heller faktisk.
    Indtil 2013 hed det knallertbevis.
    Det er kun blevet ændret fordi reglerne blev ændret og knallertkørekort lød bedre.
    Hvis du kigger i kørekortsbekendtgørelsen under definitioner så er et knallertkørekort ikke et kørekort smiley

    Anyway, jeg tjekker lige straffene og vender tilbage


  • #17   18. maj 2021 Kørekort guiden siger det koster 1000kr at køre knallert før man fylder 15.
    Men de har før skrevet ting der ikke passede helt.
    Har ikke lige fundet noget troværdigt svar endnu, men det lader til at være småtingsafdelingen


  • #18   18. maj 2021 Tænkte bare på om børn også kan få bøder? Altså hvis de er under den kriminelle lavalder kan de jo ikke straffes som voksne. Hvis en 7-årig nu kørte på knallert og blev stoppet, hvad skulle politiet så gøre? En 7-årig kan jo umuligt betale en bøde, for de er som sagt 7 år.

  • #19   18. maj 2021 præcis.
    Så det burde være straffrit.
    Dog er der noget med sociale myndigheder og hvis og hvis og hvis.
    Men hvis du har bestået køreprøve vil de fleste betjente nok bare sige du skal trække hjem eller få nogen til at hente, og så vente ti du blir 15, ellers kan de finde på at inddrage den til du bliver 15 eller noget.
    Det bliver sådan noget landbetjent regler


  • #20   19. maj 2021 mate en 14 årig kan ikke blive straffet? seriøst come on smiley

  • #22   19. maj 2021 Jamen knallerten kan vel stadig blive snuppet?

  • #23   19. maj 2021 Knallerten kan altid konfiskeres, også hvis den er lovlig.
    Hvis de tager en i gentagen kriminalitet kan de konfiskere evt midler man benytter til det, men det kræver dommerkendelse osv.

    Er faktisk ikke engang sikker på de må tage knallerten som straf, når personen er under 15


  • #24   20. maj 2021 de må ikke give dig nogen form for straf når du er under den kriminelle lav alder og nej de kan ikke konfiskere knallerten hvis det er en 14 årig der køre på den i det han ikke kan straffes?

  • #25   20. maj 2021 #24 At konfiskere en knallert er ikke en straf? En straf er bøde eller fængsel. Hvis den ikke er registreret i hans navn kan de jo godt tage den.

  • #26   20. maj 2021 Så vidt jeg ved betragtes det som en straf.
    Samme med samfundstjeneste. Og den nye vanvids lov med konfiskation af biler


  • #27   22. maj 2021 Det kan kun give advarsler til 14-årige, og ringe til deres forældre, og er det slemt inddrage de sociale myndigheder. Men det er der sjænendt tale om hvis man har lånt fars knallert mens han var på arbejde. Så skal det fx være forældre som i forvejen er kendt med fa narko eller alkoholmisbrug, eller andre sociale problemer.

    Men en egenligt straf i form af enten bøde, eller udsættelse af kørekort, er ikke på tale, idet man netop ikke er kriminelt myndig som 15-årig.

    Man skal dog ikke forveksle "straf" med "konsekvenser".

    Eksempelvis, hvis en 14-årig voldtager en 12 årig, eller som jeg selv da jeg (dreng på 12 år) blev seksuelt udnyttet af en pige på 15 år, som dermed var buksemyndig.... At der ikke kan komme konsekvenser så.

    Så er det bare ikke i form af fængsel, men måske en fjernelse fra hjemmet til en ungdomsinstitution af en aller anden art.

    Det har jeg så aldrig forstået, hverken med alm fængsler, eller fx det de diskuterer lige nu om Kærshovedgård VS langeland, når du samler en masse kriminelle så er det ligesom juice, de lærer af hinanden om at begå kriminalitet !.

    Så de omtalte 160 personer skulle egenligt bare spredes ud i hele landet, så ville hver kommune skulle håndtere 1-2 personer, hvilket nok lang nemmere kan accepteres og HÅNDTERES end 160 kriminelle på et bestemt sted !


  • #28   22. maj 2021 #27
    De skal på et fly og hjem til deres eget land.
    Uagtet hvad de kommer hjem til.
    Og vil deres lande ikke tage imod dem, så lukker vi deres ambassader her i landet og trækker vores hjem fra deres lande.
    Så skal der nok ske noget.


  • #29   22. maj 2021 Kendte en flok flinke mænd her oppe i Thy. De kom vist fra Syrien eller Irak eller sådan noget. De havde mistet nogle af deres familiemedlemmer pga. krig. Men så valgte myndighederne at de alle sammen skulle flyttes ned i landet sammen med en masse andre flygtninge. Det var de meget kede af, da de allerede havde været sådan et sted før, og det var ikke godt, dels på grund af dårlig behandling samt kriminelle og folk der bare ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Jeg tror også det ville være meget bedre, hvis de spredte dem ud i landet, i stedet for at samle dem et sted. Det gør jo også, at de gode folk der er blandt dem også bliver stemplet som dårlige mennesker. Man skal altså også huske på, at det ikke er alle der er kriminelle. Nogle folk er jo villige til at yde til samfundet, men man hører jo kun om det dårlige der sker nu til dags.

  • #30   22. maj 2021 #29
    Reglerne er simple.
    De havde søgt om asyl og fået afslag og ville ikke tage hjem.
    Så har de intet at lave her.


  • #31   22. maj 2021 Så ikke lige det var et udrejsecenter. Har ikke helt fulgt med i nyhederne på det seneste, havde bare hørt at folk på Langeland var utilfredse, som man egentligt godt kan forstå, med hvad man har hørt om dem. Kan godt forstå man ikke bare kan sende dem tilbage til krig, men synes også det er lidt dårligt, at man bare kan sige, at de ikke vil rejse fra Danmark. Men holder mig helst objektiv når det kommer til politik.

Kommentér på:
Straf for 14-årig?

Annonce