{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
494 visninger | Oprettet:

Piaggio Vespa Ciao Identifikation {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.
Jeg står med en fin Piaggio Vespa Ciao som er fra cirka 1970. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan man på nogen måde kan finde knallertens identitet / ejermand hvis man skal bruge det (Og ja, jeg ved godt at man ikke skal indregistrere sin knallert hvis den er før 2006, så spar mig fra de kommentarer). Men Fx, hvis vi nu siger at politiet nu stopper mig, hvordan kan de så vide at den ikke er stjålet og hvem der ejer den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio Vespa Ciao Identifikation
  • #1   25. mar 2021 Stelnummeret efterlyses hvis den er stjålet.

    De kan aldrig stå på gaden og finde ud af hvem der ejer den

    Nøjagtig ligesom en cykel


  • #2   25. mar 2021 De kan på ingen måde se hvem der ejer den. Men hvis den er meldt stjålet så står stelnummeret i et register som efterlyst. Og det er det eneste de kan tjekke med de gamle knallerter. Men den kan sagtens være stjålet selvom den ikke er meldt stjålet, hvis nu en tidligere ejer ikke har haft stelnummer skrevet ned.

  • #3   25. mar 2021 Det er vel bare at ringe til politiet og få det opklaret?
    Den skal under alle omstændigheder være forsikret. Så få det opklaret med politiet først, så de ikke står og banker på døren, fordi stelnummeret er dukket op på radaren.


  • #4   25. mar 2021 Jeg har ikke fået forsikring på den endnu skal det lige siges.
    Okay, så jeg skal lige forstå det korrekt, jeg skal ikke gøre noget som helst overhovedet udover at tegne en forsikring på den, før det bliver "min" i politiets øjne eller hvad?


  • #5   25. mar 2021 Nej, du kan jo ikke indregistrere den. Så du skal ringe til politi og få tjekket om stelnr er meldt stjålet, er den ikke det skal du ringe til din forsikring og få den forsikret ved at oplyse stelnr. Men ER den meldt stjålet, så kommer politi og henter den og du bliver måske straffet for hæleri. Derfor ringer man ALTID og tjekker stelnr INDEN man køber den. Husk at du ALTID skal medbringe forsikringsbevis og kvittering under kørsel. Har du ikke bevis med under kørsel koster det en bøde, og du må ikke køre videre.

Kommentér på:
Piaggio Vespa Ciao Identifikation

Annonce