{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Hvilken lås er bedst? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne købe en lås til en scooter, så folk ikke kan snuppe den (den har ikke retlås). Jeg kan ikke sætte en kæde lås på baghjulet, da fælget er massiv (ingen eger). Skulle man så købe en kædelås til at sætte på forhjulet, eller skulle man vælge at købe en skivebremselås i stedet for? Hvilke fordele og ulemper er der ved de to? Eller evt andre låse/alarmer som I ville foreslå der er bedre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken lås er bedst?
  • #1   10. nov 2020 Stor kæde med en god hængelås så du kan låse den fast til noget så man ikke bare lige flytter den en skive lås løfter men den jo bare op på en trailer og er væk men ingen lås som jeg kender til holder til en batteri vinkelsliber

  • #2   10. nov 2020 Køb en god ABUS kædelås. Som brian skriver holder ingen lås til en vinkelsliber. Men deres 8mm serie tager alligevel 4-5minutter at skære over. Og det er meget larm i lang tid.

  • #3   10. nov 2020 Vi have problemer med en han sad gerne i 1 time med en nedstrygere på banegården for at save kør en over for at stjæle en knallert indtil vi blev træt af at ringe til politi og klaret det selv han er sjovt nok flyttet fra byen men det jeg ville med det er at ikke alle bruger vinkelsliber nogle bruger nedstrygere andre tager bare knallert med

  • #4   10. nov 2020 Det er bare lige det, at der ikke er noget sæderum eller noget på scooteren, så ved ikke rigtig hvor den skal være når man fx kører til skole eller sådan noget

  • #5   10. nov 2020 kæde over skulderen

  • #6   10. nov 2020 Regel nr 1 er at den skal være låst fast til noget.
    Det vil minimere chancerne meget, hvis det er en okey tyk lås.
    Og ellers vil en alarm også fjerne de værste tyve.


  • #7   10. nov 2020 Ærligt, drop alt det der færge kæde og låse den fast til et helt slot.

    Tyve der stjæler knallerter er 99% hundehover og hængerøve.

    De tager kun ulåste knallerter.

    Jeg har en kæde liggende derhjemme.

    Det er en kæmpe fordel hvis man kan låse den uden at skulle bruge nøglen!

    Den kæde ligger om et nedløbsrør.

    Men når jeg kører i skole, på arbejde, rundt i kbh og rundt i ghettoer hvor knallerten ikke står mere end 1 dag af gangen, så bruger jeg kun skivelås.

    Knallerter stjæles ikke for penge.

    Så tyvene gider ikke værktøj og risiko som regel.

    De vil bare køre lidt, så de tager en af de mange thansen knallerter der ståe uden lås rundt omkring hele tiden.

    Der er altid en eller anden der har købt en kæmpe kæde, og derfor ikke gider bruge den når han ska i netto to minutter.

    Så bliver den nakket.

    Jeg har en skivelås som man ikke skal bruge nøgle for at låse.

    Og så en huskesnor i så den kan ses.

    Den ene gang min knallert blev forsøgt stjålet, der sad ikke huskesnor på, så de så slet ikke den var låst.

    En anden knalleet jeg så blive forsøgt stjålet no joke 3 gange på to dage, den stod også med skivelås på.men uden huskesnor.
    Kom forbi da tre drenge stod og rejste den op igen og ville slæbe afsted med den.
    Sagdr hallo, den er låst.
    De spurgte, seriæst?
    Jeg sagde ja på forhjulet og cyklede videre.

    Der havde jeg allerede lagt en seddel i hjelmrummet til ejeren med tips til valg af parkerings lokation og en huskesnor.

    Min skivelås tager 5-10 sekunder at smide på og 10-15 sekunder at åbne og lægge i lommen eller rygsækken eller sæderummet eller handskermmet, afhlngig af hvad for en af maskinerne jeg lige kører på.
    Bruger den næsten hver gang jeg lader maskinen ude af syne mere end 5 sekunder.

    Ser ingen grund til at slæbe rundt på en kæde hele tiden smiley

    Medmindre den skal stå et udsat sted mere end 1 døgn, som samtidig ikke er befærdet.
    Der ka jeg godt lide også at gi den overtræk på.
    Så står de ikke der og frister svage sjæle så meget. Mine maskiner er rimelig ... pæne..


  • #8   11. nov 2020 Snorene kan bestilles i nice farver for en tier stykket fra kina

    profilbillede
  • #9   11. nov 2020 Billede af den jeg så blive forsøgt stjålet 3 gange.

    Jeg bruger aldrig ratlåsen.

    Har set en del overvågningsvideo fra knallert tyverier.
    Som regel går de hen og tjekker efter lås først.

    Så tjekker de for ratlås, og hvis der er ratlås, så tjekker de lige kysten er clear igen, og så sætter sig op med en fod på det ene håbdtag og begge hænder på det andet, så lægger de kræfter i til den knækker eller bøjer.

    Derefter beslutter de så om de skal knalde hul i skjoldet og få den kortsluttet.

    Eller også trækker de afsted med den inden de prøver at starte den.

    Jeg er sku glad for jeg ikke brugte ratlås da min blev forsøgt stjålet sidst.
    Tyvem sad på den da jeg kom ud, og alarmen fra skivelåsen skreg, men han sad og lignede en der ikke ku finde frigear.
    Han vidste ikke der sad skivelås på.....

    Havde jeg brugt ratlås, så havde det jo været ødelagt da jeg kom ud.

    Ratlås er useless 99.99% af tilfældene. Den tager 10 sekunder at knække max


    profilbillede
Kommentér på:
Hvilken lås er bedst?

Annonce