{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
283 visninger | Oprettet:

Mister omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hej sg! Har fået skiftet variator på mit hot, der den gamle var godt slidt. Købte et naraku variator til hotten. Fik det lagt på sammen med de gamle 6,5 gr ruller. Skal lige sige at selve varioen vejer meget mindre end den originale. Kom ud og køre, der kørte den fint. Lagde dog mærke til at den tog vild mange omdrejninger. Fik så skiftet til 7,5 gram og nu ville den ikke komme over 50 på speedo(kørte ca 70 med 6,5). Kunne det godt være at motoren ikke kan rykke rullerne ud sådan så den skifter "gear" eller hvad? Den trækker rigtigt godt fra 0-30. Næsten ved at lave baghjul(rejser sig ikke men den giver sådan et ryk). Problemet er bare at hotten mister mange omdrejninger efter jeg er op på 30. Lyder som om jeg giver kvart gas. Tænker godt at rullerne skal nok ned til 7gr eller 6,5 igen. Den kunne sagtens komme over til 70 med 6,5, mistede dog stadig omdrejninger ved 30, så den tog sit tid i at komme der oppe. Hvad kunne det være?
Opsætning:
Gg
Naraku vario
Har lige nu nye thansen 7,5 gr. Ruller
Fjærnet skive/tragt.
Std dyse med std cylinder og std filter
Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mister omdrejninger
  • #1   20. maj 2020 Link lige til den nye vario du Bruger ...
    det problem du har tror jeg sagtens du kan forbedre så du lige så glad for den igen som du var før eller måske mere glad.. he he ..
    hvis du har skiftet andet så skriv lige det også du ved sådan

    Cylinder : Bla bla bla 70cc eller 50cc
    Kaburator : bla bla std
    He he ... så det lidt nemmer at sætte et setup op for dig nemlig


  • #2   20. maj 2020 Tak for svaret. Det er den jeg købte https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/variator-1/variator-naraku-sport-s-nk900-22 . Hvad mener du med det setup?

  • #3   21. maj 2020 Jammmen det problem du har er at din remskive åbner ekstra meget omkring de 30-40kmt altså din remskive åbner en smule mere end den gjor fra start af Og når du mærker den her slags dødpunkt , du ved den køre nogen Lunde indtil den rammer de her 30-40kmt så bliver den rigtig død i RPM osv , det er der din remskive har åbnet sig for meget ....
    Og for at du kan undgår den dødpunkt , altaå så du for en fin optræk helt op til max fart så skal man lige indstille med ruller og trykfjeder samt trimfjeder og shims ...


    Hvad har du af trykfjeder Liggende til Hot50
    Hvad har du af Ruller liggende ..


  • #4   21. maj 2020 Har extra remskiver til koblingen. 1 ekstra original tryk og et gul fra thansen. I ruller der har jeg 6,5 gr og 7,5 gr. Har prøvet med 7,5gr men den gad bare ikke over 50-60. Med 6,5 der ligger i nu har den bedre optræk og kan komme på ca 60-65. Kunne det evt også være slidt stempelringe? Den har kørt 250000km i sit liv og jeg tror ikke de er blevet skiftet.

Kommentér på:
Mister omdrejninger

Annonce