475 visninger
|
Oprettet:
Pgo hot 50 tager ikke ved {{forumTopicSubject}}
Hey alle samen jeg har derhjemme en hot den køre fint omkring de 65-70 stykker men når den er kold kan jeg holde scooteren helt stille mens jeg giver fuld gas den tager overhovdet ikke ved er det bare fordi den er kold eller hvad? jeg har lige sat ny kilrem og variator i og har prøvet af skifte ned fra 6,3g ruller til 5g ruller men intet har hjulpet please hjælp
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.354
mar 2017
Følger: 7 Følgere: 59 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 84
mar 2017
Følger: 7 Følgere: 59 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 84
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.107
Det er din autochoker, som er slået til.¨
Det faktum at du kender topfarten med en kold motor, det er under al kritik.
En kold motor må man ikke tæve.
Og topfart må betegnes som tæv.
Alt over halv gas på en kold motor er skadeligt.
Hvis den er tunet en del, så alt over 1/4 gas.
Faktisk bør man holde den under 30 kmt når motoren er kold og når den er er ved at være lidt varm, så kan man gradvist give den mere gas.
Det er faktisk personer som dig, der gør forskellen på om en scooter kører som ny, når den har kørt 15.000km eller om den er klar til en hovedrenovering.
Du bør passe bedre på din scooter, hvis du vil undgå unødvendige udgifter.
Sådan som du kører den nu, så bliver stemplet og cylinder slidt alt for hurtigt ned.
mar 2017
Følger: 7 Følgere: 59 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 84
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.107
Så sikre du at den holder laaang tid.
Sådan havde tidligere ejer passet på min Derbi Senda R fra 1996.
Jeg købte den i 1998, hvor den havde kørt 7500km.
Cylinder og stempel var som nyt, da jeg åbnede den op.
Der var kun det forventede sodaflejring ved udstødningsporten.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.107
Din choker er på cirka dyse 40-60.
Det er voldsomt meget mere benzin.
Den får så også ekstra luft, men det er stadig meget ekstra benzin.
Når du så giver den fuld gas, så kan den slet ikke brænde det af.
På en Original Keihin ( PGO karburator ), der mener jeg ikke at du kan ændre chokerdyse, da den er støbt ind i bundkaret.
mar 2017
Følger: 7 Følgere: 59 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 84
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.107
Hvis alt skal være helt efter bogen, så skal du tænde den og bemærke de høje omdrejninger.
Når omdrejningerne falder, så er det fordi at din autochoker er slået fra og så er den klar til at køre på.
Så er det helt efter bogen og så kan den originale cylinder sagtens holde 15-20.000km.
Du bør dog skifte stempel for hver 6000km eller 8000km.
Især hvis den er lovlig med skive, for så tager den tåbeligt mange omdrejninger.
Men det er din jo ikke.
mar 2017
Følger: 7 Følgere: 59 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 84
Pgo hot 50 tager ikke ved