{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Ulovlig 30 knallert - bilkørekort {{forumTopicSubject}}

Hey sg.. Nu har jeg søgt på nettet og ka ikk finde noget svar på det jeg søger..

Her er midt spørgsmål så: Kan det gå ud over ens bilkørekort hvis man bliver taget af politiet på en ulovlig 30 knallert?
Ved godt det blir udsat 6 måneder hvis man er under 18.. Men nu er jeg jo over 18 og har bilkørekort..
Så kan der ske noget med ens kørekort til bil hvis man blir taget på en 30 knallert som køre for stærkt?

Skriv kun hvis du har et svar på mit spørgsmål tak smiley :-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulovlig 30 knallert - bilkørekort
  • #1   13. okt 2015 Nej.

  • #2   13. okt 2015 Nej som udgangspunkt for det ikke betydning for dit kørekort til bil, mc o.s.v


  • #4   13. okt 2015 Som udgangspunkt? smiley

  • #5   13. okt 2015 Den eneste måde at kørsel på 30 knallert kan påvirke ens bilkørekort, er ved at køre påvirket. (narkotika og/eller beruset)

  • #6   13. okt 2015 hurtigt spørgsmål i samme dur... hvad hvis man køre for stærkt på 45 knallert?

  • #7   13. okt 2015 #6 Så er man for dum.. smiley
    Der gælder samme regler som for bil..

    Kører man over 50km/t det forkerte sted, ryger kørekortet..


  • #8   14. okt 2015 #6
    Straf for tuning af knallert

    Hvis man har ændret i motor, udstødningsrør eller på udvekslingsforholdet, så knallerten kan køre for hurtigt, har det konsekvenser i form af bøder og konfiskering.
    1.gang får man en bøde, og de ulovlige dele konfiskeres.
    2.gang inden for tre år, får man en betinget frakendelse af førreretten og en bøde. Knallerten bliver konfiskeret.

    Hvis knallerten bliver målt på et rullefelt til at kunne køre 64 km/t eller mere:
    1.gang får man en bøde
    2.gang får man en betinget frakendelse af førreretten og en bøde.


    Hvis man gentagne gange overtræder reglerne eller laver en grov overtrædelse, kan man få en ubetinget frakendelse af førerretten.

    Hvis knallerten bliver målt på et rullefelt til at kunne køre 60- 63 km/t, får man en bøde.

    Måling af hastighed i almindelig fartkontrol

    Hvis du bliver målt i en alm. fartkontrol (fx lasermåling) til at køre for hurtigt, får du en bøde. Bødens størrelse afhænger af, hvor hurtigt du har kørt. Kører du over 60 % for stærkt, får du frakendt førerretten betinget. Hvis du begår flere overtrædelser samtidigt, bliver bøderne lagt sammen.


  • #9   14. okt 2015 #4
    Ja som udgangspunkt, det skriver jeg da det i sidste ende er en afgørelse for domstolen.
    Og jeg mener at man ifg. §60 har mulighed for at inddrage dit kørekort også den til bil og alt det andet selv om forseelsen er begået på lille knallert.


  • #10   14. okt 2015 Link lige til den paragraf..

    Det er KUN sprit og narko der kan have indflydelse på kørekortet til bil..


  • #11   14. okt 2015 Inddragelse og generhvervelse af førerretten

    § 60. Politiet kan inddrage førerretten, hvis den pågældende ikke længere opfylder betingelserne for at få kørekort. Såfremt en person nægter at medvirke til de undersøgelser eller prøver, der er nødvendige til afgørelse heraf, kan politiet straks inddrage førerretten. Spørgsmålet, om den pågældende er afhængig af brug af euforiserende eller andre bevidsthedspåvirkende stoffer eller ikke er ædruelig, kan forlanges indbragt for domstolene. Indbringelsen sker efter reglerne i straffelovens § 78, stk. 3.

    Stk. 2. Har førerretten været frakendt ubetinget, kan retten efter frakendelsestidens udløb kun generhverves, såfremt en kontrollerende køreprøve bestås. Har førerretten været frakendt ubetinget som følge af spirituskørsel, kan retten kun generhverves, såfremt ansøgeren forinden har gennemført kursus i alkohol og trafik (A/T-kursus) og har bestået en kontrollerende køreprøve. Køreprøven kan aflægges før frakendelsestidens udløb. Den praktiske prøve kan dog tidligst aflægges 1 måned før frakendelsestidens udløb. Har domfældte bestået en køreprøve efter det forhold, der gav anledning til tiltalen, skal kontrollerende prøve ikke aflægges, såfremt prøven er bestået inden for det sidste år før frakendelsestidens udløb og inden for det sidste år før ansøgningen om generhvervelse af kørekort. Beståelse af en køreprøve fritager ikke for gennemførelse af A/T-kursus.

    Stk. 3. Er førerretten blevet frakendt betinget, skal føreren inden for en frist, der fastsættes af politiet, aflægge en kontrollerende køreprøve. Er førerretten frakendt betinget som følge af spirituskørsel, skal føreren forinden have gennemført et kursus i alkohol og trafik (A/T-kursus). Førerretten inddrages, hvis den kontrollerende køreprøve ikke bestås eller vedkommende undlader at medvirke til den. Kontrollerende køreprøve skal dog ikke aflægges, hvis domfældte har bestået en køreprøve efter det forhold, der gav anledning til frakendelsen. Beståelse af en køreprøve fritager ikke for gennemførelse af A/T-kursus.

    Stk. 4. Justitsministeren fastsætter bestemmelser om indholdet og gennemførelsen af A/T-kurserne samt om kontrollerende køreprøve og om inddragelse af førerretten i medfør af stk. 3.

    Stk. 5. Den, der midlertidigt eller endeligt har mistet førerretten, skal aflevere sit kørekort til politiet.


  • #12   14. okt 2015 Må jeg fortsat køre lille knallert, selv om jeg har fået frakendt retten til at køre bil?
    Ja. Frakendelse af andre kørekortkategorier berører ikke retten til at køre lille knallert. Er du fyldt 18 år den 19. januar 2013 eller senere, og har du ikke taget kørekort til lille knallert, inden du fik kørekort til bil, skal du dog først bestå en teoriprøve hos politiet, inden du må køre lille knallert.

    Må jeg fortsat køre bil, selv om jeg har fået frakendt retten til at køre lille knallert?
    Ja. Frakendelse af retten til at køre lille knallert berører ikke de andre kørekortkategorier, som du har kørekort til.

    https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Knallert/Nye-regler-2013/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l-og-svar.aspx


  • #13   14. okt 2015 Søren, hvad har det overhovedet med spørgsmålet her i tråden at gøre?

Kommentér på:
Ulovlig 30 knallert - bilkørekort

Annonce