{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Dødt marked? {{forumTopicSubject}}

Hej, nu har jeg været lidt i dvale - i forhold til handel med scooter her over de seneste år..

Men er markedet fuldstændig dødt? eller er det fordi scooteren jeg ønsker at sælge er lettere ulovlig?

førhen, var det da nemt at sælge en sonic - er de ikke populære længere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødt marked?
  • #1   4. mar 2015 Tror problemet er at det koster penge og oprette en annonce herinde nu og derfor så gider de fleste ikke bruge deres tid herinde hverken som køber eller sælger.

  • #3   4. mar 2015 jeg har aldrig valgt at benytte SG som salgsted, da jeg kun har oplevet useriøse henvendelser..
    har brugt dba?


  • #4   4. mar 2015 hele scootergalleri der dødt,bliver ikke det samme som for 4-8 år siden.

  • #5   4. mar 2015 dengang var der en hård tone her men ingen patte børn.

  • #6   4. mar 2015 jeg bruger primaet gul og gratis da jeg syntes at sg har rigtig mange dumme og useriøs henvendelser jeg fik blandt andet tilbudt en jog r for mig maxi og jeg skrev så tilbage men fik aldrig noget svar tilbage


  • #8   4. mar 2015 Hvis I nu læste mine beskeder igen - JEG har ikke annonceret på SG, da jeg aldrig har oplevet seriøs interesse..

    Men jeg oplever heller ikke nogen interesse på Den Blå Avis? - som jeg ellers tidligere har haft succes med


  • #9   4. mar 2015 Der er ufattelig mange sonic til salg. og de er efterhånden gamle, og en tunet er ikke meget værd. hvis prisen er rigtig burde du kunne få den solgt. men de koster ikke mange tusinde kr har jeg lagt mærke til. og så det først nu "sæsonnen" starter hvor folk køber nyt

  • #11   4. mar 2015 Markedet er ikke dødt. Men problemet er at folk ikke gider bruge penge på at sælge noget og på de sider på Facebook, er der ingen krav (på de fleste) Så folk sætter et billede i og skriver byd. Nemt, men om der er salg i det tror jeg ikke.

  • #13   4. mar 2015 Racer - parts, Det er jeg enig med dig i. Som jeg plejer at sige, står der ikke en pris på en scooter/knallert, så er det 99 gange ud af 100, fordi at sælger forlanger for meget.

  • #15   4. mar 2015 Jo reservedele er noget andet, men scootere som ikke står en pris ved, er som regl fordi sælger tror den er guldbelagt. Så hellere sætte en pris, så folk har noget at gå efter. Så slipper man også for en masse useriøse henvendelser.

  • #17   4. mar 2015 Udbud og eftersprøgsel. Tror mange unge springer fra idag pga. der er skærpet regler, og kortet er mere omfattende og tage og dyre.

    Ser også selv flere på thansen scootere.



  • #18   4. mar 2015 Nemlig. smiley

  • #19   4. mar 2015 Jeg tror problemet er, folk ofte ikke helt beskriver den oprigtige stand deres scooter er i, oplever også mange bliver solgt med lidt små defekter og det gider folk ikke betale for når de har købt scooteren.
    Grundet de meget høje bødestraffe og hårde regler der er kommet tror jeg derfor også mange kigger efter en lovlig scooter i dag. Ja det er kedeligt at køre 30 men du kan også komme langt for 1000kr i benzin. Personligt har jeg selv dårlige knæ der gør jeg helst ikke må cykle, så det er trods alt bedre at komme langsomt frem end slet ikke at komme frem i trafikken.
    Som allerede nævnt er høje priser nok også er faktor, mange er ikke villig til at gå ned i pris, og dem der er kan kun presses få hundrede kroner.

    Der er garanteret flere årsager men kunn forstille mig disse er nogle af dem.


  • #20   4. mar 2015 JJ tuning, ja men at køre med skiven i, er bare ikke sundt for motoren. Alle mine scootere får fjernet skiven. Men har den liggende når scooteren skal sælges igen og så bestemmer folk selvom de vil ha den i igen. Jeg sætter hellere prisen for højt, da der næsten ingen som vil betale fuld pris for en scooter, lige meget hvor billig den er. Men ja, det er træls at komme ud til en scooter, som der har flere defekter end oplyst og folk vil som regl ikke slå noget af prisen pga de ekstra fejl.

  • #21   4. mar 2015 Begrænsninger er og bliver aldrig sundt for en motor. Men mange folk har slet ikke skiven til deres scooter længere når de videresælger den.

    Men det har nok heller ikke hjulpet på markedet at alle de gode gamle scooter hoveder (som mig selv) er blevet ældre og fået bil eller motorcykel.
    Men som jeg sagde er der nok mange andre grunde end dem jeg lige nævnte der gør markedet virker dødt.


  • #22   5. mar 2015 Ja jeg vil sige markedet er dødt.
    Altså ikke helt dødt..

    Men knallertloven har også en del af skylden.

    En ting er at folk generelt havde hænderne bedre skruet på i 90'erne og 00'erne.
    Idag har folk jo ikke styr på hvordan man laver noget rigtigt.
    Mælkekartonerne har skruelåg og mikroovnen har et simpelt touchpad.
    Flere og flere varer er engangsartikler, og de skal kunne købes af flere og flere mennesker for at være konkurrencedygtige.

    En anden ting er at loven er blevet så useriøs, at næsten kun de dybt useriøse, og de dybt seriøse nu kører knallert.

    De dybt useriøse køber den billigste knallert de kan finde med "garanti" på.

    Og de dybt seriøse køber helst kun knallerter til foræringspriser.

    = DØDT marked smiley


  • #24   5. mar 2015 gul og gratis er vejen frem

    dba lige så seriøst som gokkeriet her smiley smiley


  • #25   5. mar 2015 Max c, du skriver: En ting er at folk generelt havde hænderne bedre skruet på i 90'erne og 00'erne. 

    Det er til dels rigtigt. Problemet er at folk gør alt for at komme af med deres lort nu om dage og er ligeglad med om de røvrender hinanden. Jeg købte en sonic af en dreng, som sagde cylinderen bare skulle monteres, det viste sig at krumtappen skulle skiftes, da der var kørt et rundt indhak på krumtappen i variator siden.


  • #26   5. mar 2015 Nomack, nu er det også tilladt at tænke sig om?
    Hvorfor monterer man ikke selv cylinder, hvis det blot var det? - dem der vil snydes, bliver snydt.

    - Scooteren jeg sælger, er sat til en attraktiv pris, i forhold til de resterende. + Den INGEN defekter har.. Ja, du kan sælge, hvis du forærer ting væk - men nu er det ikke min hensigt...

    Men tak for henvendelserne


  • #27   5. mar 2015 Til 1500kr for en komplet sonic som skulle ha monteret cylinder, er jeg ret ligeglad med om krumtappen er færdig. Hvis jeg køber noget som ikke kan starte og jeg ikke kan høre igang. Giver jeg ikke mere, da der skal være plads til uforudsigelige udgifter til lejer og krumtap. Desuden blev den leveret på min adresse, hvor jeg fik ekstra stel, blok, 2 ekstra variator skjold med. Så den med at tænke sig om, ved jeg ikke lige hvor du vil hen med? Jeg siger bare at folk vil gøre næsten alt for at komme af med deres lort nu om dage.

Kommentér på:
Dødt marked?

Annonce