{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folde kniv
  • #1   29. okt 2014 Umiddelbart sker der ikke noget i Tolden (en kammerat har fået en stak hjem) men bliver du taget med den i lommen så står du til røvpuling af 1. grad risikere enda en tur i spjældet

  • #2   29. okt 2014 Er det ikke først anden gang man bliver tager man kommer ind og sidde

  • eXodus
    eXodus Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #3   29. okt 2014 Hvis bladet er over 7 centimeter eller kniven kan låses giver det som udgangspunkt 1 uges fængsel at gå rundt med den uden formål. Du kan sagtens importere den, men hvis den har længere blad end 7 cm. eller kan låses kræver den blankvåbentilladelse.

  • #4   29. okt 2014 Den 6cm i bladet men ja den låses

  • #5   29. okt 2014 eXodus Hvis det er en "skjult" kniv så er den ulovlig uanset længde .. Og med den udformning den har så er den ulovlig

  • #6   29. okt 2014 jeg fik en bøde på 5000 bar efor at have min fiske kniv liggene i min bil 4 dage efter knivloven kom smiley

  • #7   29. okt 2014 Brian .. Derfor ens fiskekniv ligger i ens fisketaske .... Så kan de nemlig ikke give bøde ..

    Grunden til at jeg altid har mindst 1 fiskestang + tasken i bilen smiley


  • #8   29. okt 2014 Jeg have glemt den lage der smiley

  • #9   29. okt 2014 Skibums> det kræver stadig hvad man kalder et "anerkendelsesværdigt formål", så hvis du bliver nappet med den kl.1 om natten på vej i byen, tror jeg sgu du får svært ved at forklare dig ud af den, taske eller ej :-D...men de fleste betjente er da til at tale med.

    TS> jeg har sådan en kniv der. Når den er brugt et par gange, bliver plasticen slidt...synes ikke den er pengene værd.


  • #10   29. okt 2014 og den der til at dreje rundt for at få bladet fri er heller ikke skide bevendt.

    Købte min på qxl. Så slap for at bekymre mig om at den blev taget.


  • #11   29. okt 2014 Spongebob scooterpants Nix .. Jeg var ude og fiske tideligere idag .. Eller jeg skal ud imorgen tideligt .. Sidste er MEGET svær for dem at modbevise



  • #12   29. okt 2014 Der må jeg så lige rette dig.

    "Hvornår er et formål anerkendelsesværdigt?
    - Erhvervsudøvelse: Hvis en kniv skal anvendes som værktøj i (lovligt) erhverv, f.eks. en håndværkers besiddelse af kniv som led i erhvervsudøvelsen, er det tilladt at bære og besidde den på offentligt tilgængeligt sted. Man må således også gerne bære og besidde kniven på vej direkte til eller fra det arbejde, hvor kniven skal anvendes.

    - Jagt: Hvis en kniv skal anvendes i forbindelse med jagt, er det tilladt at bære og besidde kniven på vej direkte til eller fra stedet, hvor jagten foregår.

    - Lystfiskeri: Hvis en kniv skal anvendes i forbindelse med lystfiskeri, er det ligeledes tilladt at bære og besidde kniven på vej direkte til eller fra stedet, hvor lystfiskeriet foregår.

    - Sportsudøvelse: Hvis en kniv skal anvendes i forbindelse med en sportsaktivitet, er det ligeledes tilladt at bære og besidde kniven på vej direkte til eller fra sportsaktiviteten."



    Som sagt: heldigvis er de fleste betjente til at tale med. Og jeg er da også blevet stoppet med både kniv og økse. Men hvis de er pernitne, så falder hammeren.

    https://www.politi.dk/da/servicemenu/baggrund/Vaabenloven_knive.htm


  • #13   31. okt 2014 Jeg har købt 3 og brugt den ene mere end de andre. I starten kan den holde sig selv sammen når du folder håndtaget men efter en 10-15 gange bliver det svagt. Så vis man slipper grebet forbliver den ikke foldet. Men jeg købte mine på ebay til 5 kr så hva faan smiley og kniven er udmærket af Kina stål at være

  • #14   2. nov 2014 den er go skarp...har brugt min til at rense fisk. smiley

Kommentér på:
Folde kniv

Annonce