{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket kørekort?
  • #1   22. okt 2014 MC må køre dem der er 125cc, hvis de velopmærket har få nok hestekræfter smiley

  • #2   22. okt 2014 Hvis du er 18 med MC kørekort, så må du køre på dem med 125cc og max 15 hk, du skal være 20 for at køre på 150cc (48 hk) hvilket er totalt åndsvagt!

  • #3   22. okt 2014 er der pris forskel på de der mc kørekort A1 og A2

  • #4   22. okt 2014 Jeg tror kun det er alder smiley

  • #5   22. okt 2014 Ingen prisforskel, og for at opgradere skal du bare op til en ny køreprøve. Og Mads G, når du fylder 21 kan man tage et A2 kort. Hvilket vil sige at man må køre på noget med maks 48 hk. Den må godt være droslet, så længe den ikke er født med mere end 600cc og 96 hk.

  • #6   22. okt 2014 Søren N: Du skal ikke rette på folk, hvis ikke du har 100% styr på hvad du snakker om!

    Du kan tage A2 kørekort som 20 årig, og med det kan man som jeg har skrevet i parantes længere oppe køre på motorcykel med 48 hk, ubegrænset kubik, og kan være droslet fra maks 96 hk.


  • #7   22. okt 2014 Det var bare ikke det jeg fik af vide af min kørelære, men fair nok. (y)

  • #8   23. okt 2014 Så skal din kørelærer vist en tur på kursus!
    https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I-bil/Koerekort-og-koereproeve.aspx


  • #9   23. okt 2014 Det er 20 år hvis man vil tage til A2 direkte. Hvis man vil opgradere fra A1 til A2 og kun komme af med penge for en ny prøve skal man have 2 års erfaring. Vil man have A2 lige når man er blevet 20 skal man tage hele kørekortet forfra med fuld pris, og vil man opgradere med en køreprøve er det 2 år fra den dag kørekortet er udstedt og så kan man ende med at man først kan få det når man er 21. smiley

    Selv fik jeg mit A1 her for nogle måneder siden som 19-årig, hvilket betyder at jeg først kan opgradere som 21-årig og derefter så først opgradere til A som 23 årig når jeg har to års erfaring med A2. smiley


    Jeg har dog været ude og prøve Thansens 125cc scootere og jeg må indrømme at op til 60 km/t er de satme tjeppe og sjove. smiley
    De accelererer både kraftigt og stabilt helt op, men duer ikke til motorvej. smiley

    Nå, det er vist nok Off-topic. Scootergalleri er tiltænkt scootere og knallerter der er indregistreret eller kan indregistreres som enten knallert-30 eller knallert-45. Alt hvad der er over 150cc eller på registreringspapiret hedder "Motorcykel" skal ind under motorcykelgalleri, så jeg har lige flyttet emnet til "off-topic". smiley


Kommentér på:
hvilket kørekort?

Annonce