{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Bil hjælp (motorlyd) {{forumTopicSubject}}

Hejsa sg, jeg har fået købt mig en vild ford mondeo med automat gear
Men ville gerne ha så min bil lyder som om den har nose (lige som nitro hvor den laver en lyd når den skifter i gear!)
Kan man godt få sådan noget på en automat gear
Hedder det ikke blowback eller et eller andet? smiley hurtigt hjælp tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil hjælp (motorlyd)
  • #1   17. okt 2014 Hvad snakker du om nos er bare en lit rig gas som der gør at man kan skyde mere benzin ind i motoren det giver ikke nogen lyd når man skifter gear men det kan måske være at det er blowback du mener hvis du mener det tutu det siger når man skifter gear og ja men kan faktisk få en højtaler som siger som en blowoff

  • #2   17. okt 2014 Det er komplet til grin at høre på en bil der har monteret turbo med blow off ventil på... Kommer sådan til at tænke på lastbiler af den lyd

  • #3   17. okt 2014 Brian: er godt klar over nos er turbo osv osv? Men det var et fx med lyden?
    KP: så er det godt at du ikke kommer til at køre med det! smiley


  • #4   17. okt 2014 Det er vel ikke værre, end at sætte en tøjklemme eller et stykke pap på cyklen, så den siger som en knallert smiley

  • #5   17. okt 2014 Blow off ventil. Så siger det tjiii hver gang. Er KUN fedt på tunede biler.
    og det er ikke når du skifter gear, det når du slipper gassen. Så møllen stadig drejer rundt inde i turboen, så man ikkr mister kraft på st skulle trække den op hver gang. smiley

    kan fås billigt i thansen


  • #8   17. okt 2014 Log på bil galleri??

  • #9   17. okt 2014 smiley

    Fredags underholdningen er hjemme smiley


  • #10   17. okt 2014 Jeg tænkte det samme smiley

  • #12   17. okt 2014 Du ville få mere ud af at gå på bilgalleri, da de har erfaring med det, men ellers er det således at du skal have en turbo på, hvilket betyder at du skal have ny udstødningsmanifold, hvor den kan sidde på og så skal du have ført luftindtag fra filter hen til turboen og du skal have ført luftindtag fra turboen hen til indsugningen. Imellem turboen og gasspjældet sætter du så en åben blow-off ventil, hvilket har til formål at løslade det overtryk der kommer når du pludselig lukker gasspjældet mens turboen stadig pumper luft ind. Monterer du ikke en form for blow-off ventil vil turboen hurtigt bremses hver gang du slipper gassen, hvilket får den til at gå hurtigere i stykker. Du skal muligvis også tænke på om din motors kompression er for høj til en turbo, om den får nok køling og om din styreboks kan levere benzin og tænding på en måde der passer og ikke får din motor til at springe i luften. smiley

    Den lyd har således intet med Nos at gøre. Nos er forresten blot navnet på et stort firma der laver lattergassystemer til biler. Det kemiske navn er N2O, altså to nitrogen atomer og et ilt atom. Ilt (O2) udgør allerede omkring 1/3 af luftmolekylerne, men fordi ilten og nitrogenen her er bundet sammen er der på grund af gaskonstanten mulighed for at få flere ilt-atomer ned i motoren. Derudover er det jo under tryk og udvider sig når man sprøjter det ind i indsugningen, hvilket kraftigt nedkøler indsugningsluften og også den vej giver flere kræfter. smiley
    Lattergasindsprøjtning er i endnu højere grad end trykladning kendt for at springe motorer i luften. smiley


  • #13   17. okt 2014 Så fik da vidst det på det rene Baddi! smiley

  • #14   17. okt 2014 Tror du skal holde dig til scootergalleri, herinde vil du få de mest seriøse svar på sådan et emne her.. På bilgalleri vil du blive hånet og gjort til grin, bare for at tro at du kan få blow of lyd ud af en NA motor smiley
    Og at kalde en mondeo med automat gear for vild.. Ja du vil blive sammenlignet med tidligere bg idioter xD

    Så læs baddi´s svar igen, er og bliver det bedste svar du nogensinde vil få på sådan et spørgsmål smiley


    Til at slutte af med, ja du kan montere turbo på din mondeo, men det vil ikke kunne godkendes, derfor meget ulovligt smiley


  • #15   10. nov 2014 Ham piraten: Min bil har cirka 298 HK og kommer op på 100 på 6,8 sek

    Og det er monteret og det lyder som det skal smiley


  • #17   10. nov 2014 Kickmyass12
    Så har den jo også turbo, og ikke yderligere imponerende at ramme 100 på 6,8sek med 300hk..


  • #18   13. nov 2014 Har ingen bruger på bilgalleri

    - jeg ved ikke præsic hvad jeg har af HK men min kammerart sagde den godt kunne få blow off! smiley


Kommentér på:
Bil hjælp (motorlyd)

Annonce