{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

Hjælp til udenlandske regler? {{forumTopicSubject}}

Hey SG.

Jeg sidder og er igang med et skoleprojekt, vi har valgt under emnet scootere og vil høre jer om nogle har nogle gode links til regler i andre lande omkring scootere/knallerter? og hvis der er nogle der ligger inde med statestikker over ulykker på knallert i andre lande ville det være en kæmpe hjælp ;)!

håber der er nogle der vil hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til udenlandske regler?
  • #1   21. sep 2010 haha tak smiley jeg har googlet og fundet noget, men kan ikke rigtig finde nogle statistikker over ulykker i andre lande :P.. men tror i at hvis fartgrænsen ændres til 45-50 km/t så vil antallet af tunede scootere ændres?

  • #2   21. sep 2010 jeg tror at hvis man lavede sådan at scootere må køre det de kan og er byggede til fra fabrikken. og man hæver priser og længeden på tiden man bruger på at få kortet vil hjælpe en del.

  • #3   21. sep 2010 men tror i at hvis fartgrænsen ændres til 45-50 km/t så vil antallet af tunede scootere ændres?

    Nej! fortsætter uændret

    hvis man derimod fjernede begrænsninger i scooteren og tilladte en hastighed tilsvarende med den overordnede hastighed på vejene dvs 60 - 70.

    Udover dette kunne man eliminere 45scootere, men derimod lave et særligt 50cc - 70cc kørekort fra 16 og op efter. Skal dette lykkedes, så skal de tekniske krav også skærpes.




  • #4   21. sep 2010 fedt med noget respons ;)!

    Hvis man nu laver prøven for et knallertbevis svære og længere som du også siger legolase. tror i så at der vil ske færre ulykker? og hvad med fartgrænser ligesom med biler at i byer self. kun de 30-40 km/t men ude for byer skal man kunne trække den mere? og hvad sys i skulle være max fartgrænse på en scooter?


  • #5   21. sep 2010 Tror helt sikkert at sådan en skærpelse vil nedbringe antallet af ulykker. Jeg tror dog, at der stadig vil være uheld der skyldes uagtsomhed eller andre lignende årsager.

    hvis man kunne lave et særligt kørekort der var gældende for 50 til 70cc.
    Så skulle scooterne holde sig på vejen og køre efter hvad skiltene anviser.
    Scooterne skulle så være helt ubegrænsede, men mere sikre!


  • #6   22. sep 2010 Mere sikre, mener du så at de er mere sikre eller skal de laves mere sikre hos producenterne? og har du nogle ideer til hvad?

  • #7   22. sep 2010 tja der skulle nok kigges mere på bremserne og stellet skulle ses efter i sømmene

  • #8   22. sep 2010 okay, og tak du har givet stof til eftertanke smiley der skal nok være en god del der kan bruges

Kommentér på:
Hjælp til udenlandske regler?

Annonce