{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

adskillelse af 3g monza motor {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal have nye pakninger i min motor, fordi den lækker gear olie.
så ville høre hvilken side det er bedst at starte fra ? (højre eller venstre)
og hvilken side man samler den fra ?
jeg køber dette paknings sæt:
http://thansen.dk/product.asp?c=2805623184&n=-2039278179&pn=-2039718902
er det nødvendigt at skifte simmeringe ?
kom gerne med andre forslag til hvordan man adskiller den/eller andre ting der er en god idé at skifte.
på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  adskillelse af 3g monza motor
  • #1   23. maj 2009 Det er altså noget af et projekt at gå i gang med hvis du ikke har arbejdet i det før, en Monza motor er nogetaf det værste, specielt pga nålelejern, og at det faktisk kan lade sig gøre at samle gearkassen forkert, uden at bemærke det..

  • #2   23. maj 2009 jeg har skildt motore ad før fra bl.a. maxi, men aldrig en med gear men ellers må jeg finde en der bor omkring køge der gider hjælpe mig

  • #3   23. maj 2009 jo, men en maxi kan man næsten heller ikke komme galt i byen med..

    Mit råd er at finde eksplosionstegninger af din motor, og studere dem lidt inden du begynder.. Når du skiller den ad, så læg tingene i samme rækkefølge som du piller dem ad, pas meget på diverse skiver osv i gearkassen, de skal ligge rigtigt.. Hvis du skal skifte krumtapslejre, så skal de shimses rigtigt op, og ja, det er en god idé at skifte alle simmeringene, når man skiller en motor ad.. >Vær obs på at du skal have et leje ud, for at kan komme til simmeringen i koblingssiden..

    Jeg plejer at starte i tændingssiden.. I næste weekend, så skal jeg nok selv igang med en monza motor, hvis det er så kan jeg oprette et fotoalbum, det kan nok hjælpe dig lidt..


  • #4   23. maj 2009 Vil give krogh ret, det er lidt af et projekt, men vi andre startede også fra bunden engang.
    Jeg samler altid i centerblokken, da der kan være lidt bøvl med at få tandhjulene forbi fortykkelsen i samlingen, samt at krumtappen bør monteres i denne først.
    Begge dele er muligt, det er smag og behag.
    mvh Offer


  • #5   25. maj 2009 krogh: du må gerne tage billeder af det hvis du gider

Kommentér på:
adskillelse af 3g monza motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce