{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  senda/gpr cylinder på en kreidler?!
  • #2   24. jun 2007 jep de passer direkte på kreidler med stor bolt afstand.. du skal bare lige huske at der sidder membran i blokken på en am6 motor så det kræver en større ombygning at få den til at køre med det sæt.. kig evt. på kreidler.nl der er der massere der har gjordt det..

  • #3   24. jun 2007 de hollændere er ikke rigtig kloge....

  • #4   24. jun 2007 tjek min vidio under min profil

  • #5   25. jun 2007 Emil W >> Jeg tror mere vi skal satse på, at der er for mange, som er for interesserede i Kreidler dernede. Det er edderbankemig nogle lækre motorprojekter, som bliver gennemført med mellemrum.

    Der køres stadig 50cc løb i de egne, og interesseen er stigende. Derfor er det lidt fladt at bo i Danmark, hvor kun store motorer og rullefeltsudskrifter er noget, de fleste går op i.


  • #6   25. jun 2007 Det er for det første syndt at lave så meget om.
    Skølle kanaler passer heller ikke over ens.
    Og som sagt før så skal det være med drejeventil eller stor motifisering af blok til membran.
    Så hvor for en orginal cylle virker da perfekt.
    Dumt i mine øjne.


  • #7   25. jun 2007 Dumt? Jeg er temmeligt uenig. Det er urealistisk at forvente mere end 12-14HK med de originale 50cc cylindre, uanset hvad de har været angivet til.

    Vandkølede cylindre findes da, men hvor tit falder man over en i intakt stand og til acceptabel pris? Yderst sjældent, og selv da står man med udstødningsproblematikken.

    Senda-cylindrene går lige på og fås endda i overstørrelse, så man kan klemme godt med effekt ud af den lille motor.
    Ydermere er den vandkølet, så den har langt større potentiale end en originalcylinder, uanset hvordan man vender og drejer det.

    Hvis du vil på den anden side af 110-120km/t, er der realistisk set ikke andre muligheder, som kan betale sig.


  • #8   25. jun 2007 Hvis du skal have virkelig pover på.
    Hvorfor så ikke lave en over gangs plade og sætte en ø' 44.5mm vandkølety cylle med membran fra en kawa crosser på den yder ovet 16Hk.
    Men så er det jo ikke en 50cc??


  • #9   25. jun 2007 Koster omkring 4000.
    Men det litteste er at finde en det med ok cylle.
    Hvis der er nogle der vil prøve så har jeg cylinderen.


  • #10   25. jun 2007 jeg gir delvis tonny ret i at det er syndt.. men jeg vil 1000 gange hellere se at det er en der virkelig går meget op i det og laver knallerten om prof, istedet alle de unge der laver "dansk thansen style" for det er fandme syndt at ødelægge en knallert på den måde..

    hvis man skal gøre noget, så skal man gøre det ordenligt ellers kan man lige så godt lade vær..

    Emil

    hvis det er en senda du vil se går du bare ind på derby under katigorierne her på SG

    her kan du se lidt eksempler på kreidler med senda cylle..
    http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=16060

    http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=21093

    http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=22137

    http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=15593

    det var bare lige hurtigt kig derinde.. hvis man leder lidt kan du finde hvor det er meget mere uddybet hvordan man skal gøre.. håber du kan bruge det

    tjek evt. den video jeg har under min profil og fyr helt op for lyden.. den er temmelig syg og det er med en mallosi 80cc cyle, membran i blok, 16mm karbu og specielt laavet udstødning


  • #11   26. jun 2007 jep.. men det er ikke meget du kan få ud af det fordi blokken ikke er lavet til det.. men hvis du har en kreidler motor med stor bolt afstand er det lige så nemt at montere som alle mulige andre cyller..

    du skal bare ha den blue printet så skyllekanaler passer..

    har selv tænk lidt på at købe en eller anden senda cylle og så hører en cylinder smed om det kunne lade sig gøre at lave den stempel stryret.. det kunne være lidt blæret


  • #12   27. jun 2007 Du skal også have drejet af blokken, så der bliver plads til skørterne. Desuden skal der fræses ud, ikke alene for at "blueprinte" blokken, men også så der kommer noget saft gennem de øverste skyllekanaler.

    I kraft af der er skyllekanaler "øverst" i cylinderen, er man tvunget til at benytte en membran, hvis man absolut vil lave indsugning derigennem. Det vil give flow-problemer ad Pommern til.

    Mellem de to øverste motorophæng er der rent faktisk plads til at lave en indsugningskanal med plads til membran. Det kræver at man måler rimeligt præcist op, men der er plads.


    Det sværeste er umiddelbart valget af udstødning, samt hvordan vandpumpen skal trækkes.
    Udstødningen kan i princippet være den oprindelige til Derbi GPR, som så skal svejses om. En god smed klarer det uden de vilde problemer, men det tager noget tid.

    Vandpumpen bør nok trækkes med et remhjul fra krumtappen og kombineres med en innerrotor. Alternativt kan man vælge en 12V pumpe og selvfølgelig en 12V tænding, men hvis der skal trækkes det antal omdrejninger, som Derbi-kittet kræver for i det hele taget at levere noget, er der ikke meget grin ved at have et tungt svinghjul på slæb. Ikke at det påvirker ydelsen drastisk, men hvis spolerne brænder af, har man pludselig ikke en vandpumpe længere og den slags er noget skidt. Og spolerne skal nok stå af - mig bekendt er der ingen tændinger på markedet med lys, som rent faktisk kan håndtere 12-15.000rpm.


  • #13   27. jun 2007 Indsugning i krumtaphuset.

    (link fjernet)


  • #14   27. jun 2007 ja jeg ved godt det et kæpe arbejde at lave cyllen stempel styret.. men har set en der har kunne lade sig gøre for.

    hvis jeg skulle lave det (alt efter hva den skal bruges til) men så ville jeg nok lave den med drejeventil, det blir lidt sværere og lidt dyrere men helt klart federe.. men så er det kun til race

    jeg har fundet en 12v tænding til drejeventil med lys spoler så der kan man jo bare finde en lille 12v pumpe at sætte


  • #15   27. jun 2007 Drejeventilen optager rigtig meget plads. Jeg kan ikke umiddelbart se, at der skulle være plads til skyggen af et svinghjul med magneter. Omvendt har jeg kun set kæmpe-karburatorer være monteret, så det kan da være, der kan blive plads til lidt strømproduktion.

    Derfra skal du så finde ud af, HVOR meget effekt der er at hente ved den tænding - det nytter ikke noget, hvis pumpen kræver 10x så mange ampere, for den virker.

    Jeg ville satse på en mekanisk pumpe og montere en remskive på krumtapakslen under alle omstændigheder. Det er gjort før og med succes.


    Umiddelbart finder jeg det risikabelt at ændre cylinderen til en med stempelindsugning, uagtet det kan lade sig gøre.
    Vandflow'et forstyrres også, så der vil være en øget risiko for et klemt stempel - ikke pga. for høj varmeudvikling, men pga. forskellene i varmeudviklingen på indsugningssiden i kraft af et mindre område bliver kølet direkte af vandet.

    Indsugningen i blokken er simpel at gå til (relativt set), når først der er hældt noget aluminium i de nødvendige steder. Har du mulighed for at lave drejeventil, har du også mulighed for at gå membranvejen. smiley

    I øvrigt, drejeventil er ikke til ret meget andet end spidsydelse, når motoren er så lille. Membran er mere effektivt, når man ser på effektkurven som helhed. Ligesom ved den stempelstyrede indsugning, ryger der godt med gasser tilbage gennem indsugningskanalen udenfor trækområdet.
    De primære fordele over stempelstyring er, at man kan lade indsugningsfasen starte tidligere og benytte den kortest mulige afstand fra karburator til krumtaphus - igen, fint for spidsydelsen, men elendigt ift. anvendeligheden.


  • #16   27. jun 2007 det med den stempel styret cylinder er nok mest en tanke.. der er større cgance for at jeg får de to andre ført ud i livet..

    det med at der ikke plads til tændningen skal jeg ikke kunne sige efter som jeg ikke har prøvet, ham her http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=16060 har i vertfald gjordt det (kig de sidste sider)
    karburator størrelsen kan man jo selv styre og som sagt så er en en drejeventils motor mest til race.. hvis det var for at bygge en kreidler der skal indregistreres til mc ville jeg nok vælge membran.. her er et rimeligt lækkert projekt http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=16664


  • #17   28. jun 2007 Det er kun en lille magnet og en pick-up. Der er et batteri i "den anden ende", så det er en elektronisk styret batteri-tænding.
    Det samme kan laves med platiner, hvor man blot forbinder et batteri til tændspolen og bruger platiner og kondensator, som man normalt ville. Batteriet virker så som en fødespole ville gøre det, altså ved at levere en spænding, der bliver "forstærket" af tændspolen.


Kommentér på:
senda/gpr cylinder på en kreidler?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce