{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Speedline goes customshow, igen! {{forumTopicSubject}}

Det er desværre begrænset, hvad der har været af små teasere fra turen - især fordi min telefon pludselig ikke mente den kunne bruges som modem længere. Jeg opdagede det allerede da vi forlod Danmark og opgav allerede der at hamre løs i tasterne på vej ned igennem div. lande.

Vi kørte fra Skanderborg kl. halv ni torsdag morgen og kørte direkte til ét stk. køreteknisk anlæg i den sydlige del af Jylland. Banen ligger blot ti minutter fra motorvejen og er utrolig nem at finde. Der er ca. 900 meter rundt og der bliver rig mulighed for at få brændt udstødningen helt igennem på langsiden. Efter at have kørt et par runder i bil og vekslet nogle ord med pedellen, fortsatte vi turen sydover - med kurs direkte mod Holland.

Allerede efter en halv times kørsel holdte vi igen stille, denne gang for at proviantere hos den kære Hr. Duborg. Det blev til en omgang vand, cola, energisaft og den nødvendige chokolade. Samtidig fik vi fyldt bilen op, så de næste små 700km gerne skulle være problemfrie. Det blev de da også, kun regnen var en træls ting på turen - men på trods af våde veje, holdte vi en rigtig fornuftig fart igennem landet med pølserne. Og vi kørte enorme 8km/l på den strækning.

Vi landede hos Twins Tuning lidt i lukketid, men til trods for dette fik vi en rigtig god snak med indehaveren. Vi fik snakket om forskellen på TRD Vforce3 og Stage6 Vforce3 - hvor TRD udgaven bl.a. var lavet til brug sammen med TRD studsen og derfor havde en større overflade. Alle de forskellige maskiner, som der i årenes løb er dukket op med Twins mærker på, stod linet op ude bagved i værkstedet - her er der virkelig tale om en mand, som ikke bare smider tingene væk fordi de har et par år på bagen. Mange kan måske huske videoen med en Zip SP, der kører om kap med en Yamaha R1 (eller er det en R6'er?), den stod også fint og hvilede sig i flokken. På den ene lift stod der en Stalker, som der bygget om til brug på cross baner. Stellet var forstærket meget kraftigt, da den i første løb var bukket fuldstændig sammen for dem - faktisk så meget at styret rørte sædet. Vi sluttede af med et kig på rullefeltet, som står i et absolut lydtæt rum, faktisk imponerende så død lyden var derinde. Efter en kort snak om nye produkter osv., drog vi videre og håbede at finde et hotel og noget aftensmad.

Med undertegnede ved roret, blev gpsen misforstået på det groveste og en tur til Belgien blev en realitet. Hold da fast et hyggeligt land og nogle rigtig flinke mennesker - de holdte i hvert fald meget til højre på motorvejen, i de fem minutter vi var der smiley

Efter lidt forvirret søgen i en nærliggende by, kom Jesper/Niox på at gpsen da havde hoteller osv. plottet ind. Ganske rigtigt, der var mere end rigeligt at vælge imellem - og derfor røg vi ind på det mest usle gamle lort med bodega i stueetagen, øv. Vi fik noget mad, så lidt bold på storskærmen og gik i seng, blot for at sove af h#¤/&%¤@ til hele natten.

Næste dag bød på et besøg hos en hollandsk leverandør og inden vi havde set os om, havde den lille viser rundt toppen af uret. Hvis vi skulle nå mere den dag, måtte vi efterhånden se at komme videre - og det skal jeg satanraskme love for vi kom. Med ét stk. topmotiveret Jesper/Niox ved roret, blev snuden rettet mod Saarbrücken og tempoet var unægteligt ganske højt. Endda så højt, at vi på et tidspunkt fik os en mindre, og uønsket flyvetur, ved en motorvejsbro i Belgien. I det land går man åbenbart ikke så meget op i glatte overgange, så ved en motorvejsbro var der en lille opkørsel - som så absolut IKKE føles lille når man kommer med 180km/t i ét stk. svensk automobil. Der skete så absolut intet farligt, men der kom eddermame liv i John på bagsædet smiley

Velankommet til Saarbrücken fik vi fundet et hotel og efter at have plasket lidt vand i hovedet, besluttede vi os for at finde noget føde. Vi endte på en slags Jensens bøfhus på NOS, hvor der bl.a. var mulighed for at få en steak på hele 500gr og et stk. grillet fisk med øjne og hele mulletjavsen. Efter det besøg, var der mest af alt stemning for, at se lidt nærmere på hotellet - og ikke mindst sengene. Vi mødtes igen kl. 20, for at få lidt nachos, få snakket om dagen og få kigget lidt nærmere på byen. Allerede kl. 01:00 gav John op og smuttede hjem på hotellet, men vi klarede det tre timer endnu. Tror ikke vi har været noget videre kønt syn da vi gik mod hotellet, men vi har da før været mere medtagede af en bytur smiley

Vi vågnede ikke ligefrem kl. 08:00 sharp i morges, for vi havde lidt komplikationer i maveregionerne der behøvede madras-massage. Vi nåede lige morgenmaden ved 10-tiden og kom af sted mod showet i E-werke. Der var dog lige den bonus info, at vi ikke havde fået noteret os adressen på stedet. Min telefon virkede som sagt ikke som modem og Jespers havde givet op - jubiiii. Efter lidt tids cirklen i en by vi knap nok kender, lykkedes det at finde noget vi kunne huske fra tidligere år og vi fandt det.

Det bliver kun vildere og vildere år for år og ganske som vi ser det i Danmark, så bygges der sprintere på livet løs. Der er desuden utroligt mange kreative og innovative ting - og noget lader til at drejeventilen skal genopstå, om ikke andet, så i hvert fald hos de hardcore tyskere. Der var en smule kendinge fra de forrige år, men heldigvis også en god slat nye. Bl.a. var der en Peugeot Speedfight II, hvor alle dele enten var forchromet eller forgyldte, der var ikke rigtig noget at sætte en finger på. BCD havde også en stand, hvor der stod en Booster udstyret med en masse nye ting fra dem - alt sammen noget vi får på siden inden så længe.

Der var selvsagt også en Stage6 stand og her var der nogle utroligt spændende nyheder. Bl.a. et par nye cylinderkits i den hidsige ende, som skal tage kampen op med Malossi Bigbore, TCR og 2Fast. Den ene udgave på 70ccm og den anden på hele 95ccm, så find I endelig fræserne frem, for der skal altså høvles noget materiale ud for at få plads til krumtappen med den slaglængde der påkræves. Udstødningsflangen er meget speciel og skal skrues fast med tre bolte. Stage6 er selv klar med de nødvendige udstødninger, så snart cylinderkit osv. bliver præsenteret. Variatorene ser også ud til at være meget tæt på produktion, så der burde ikke gå længe før vi også kan præsentere dem.

Efter at have brugt små tre timer på messen, synes vi efterhånden vi havde været hele rækken rundt og blev enige om at vende næsen hjemad. Vejret var så absolut strålende, men hele 12 grader og høj solskin - perfekt til at flyve lavt i nogle timer. Pt. er klokken lidt over 21 og vi nærmer os grænsen med hastige skridt. Turen hjem er gået rigtig rigtig godt, kun ved vejarbejde har hastigheden været under 160km/t og ja, vi har tanket en slat.

Det var alt for denne gang, håber I har fået lidt ud af det - vi har i hvert fald!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedline goes customshow, igen!
Kommentér på:
Speedline goes customshow, igen!

Annonce