{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Lov! ! ! ! {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke se hvad der kan ske, ved at knallerter kører det de er bygget til, som er 60-70 km/t. Det kan 90% af de andre EU lande heller ikke, hvor det er lovligt at kører de 60-70 km/t. Lille Danmark synes åbenbart, at det er livsfarligt at sætte en 16-årig dreng på en knallert, der kører 60-70 km/t.
Jeg synes det er komplet latterligt hvorfor de danske knallerter, bliver neddroslet til 30 km/t når de er beregnet til at køre det hurtigere.
Så er der mange folk der siger at det larmer for meget. Men hvis man fjerner neddroslingen fra en knallert der kører 30 km/t vil den ikke larme nær så meget, som den gør, når man kører 60-70 km/t. Den vil oven i købet også bruge mindre benzin uden neddroslingen. Og hvis det er larmen, folk har noget imod, synes jeg man skal kigge på motorcykler, hvor folk køber specielle udstødninger, for at deres motorcykel ligefrem skal ”brøle”.
Biler og motorcykler er for eksempel heller ikke droslet ned til 50 km/t. Og de kære politikere ved også godt hvad der sker hvis alle biler skulle til at drosles ned. Men selvfølgelig er det lige meget med de unge under 18, de har alligevel ikke noget at sige her i Danmark. Jeg synes lige politikerne skulle resten af sommeren i det gode vejr, tage en lovlig knallert på arbejde. Så kan vi spørge dem til hvor sjovt det er at køre 30 km/t. De ved nemlig overhovedet ikke hvordan det er at køre 30 km/t. Det er der til gengæld nogen af de 16-18-åriges forældre der ved, som ikke har noget imod at deres børn piller lidt ved deres knallerter så de kan køre de 60-70 km/t. Men hvis de så bliver taget af politiet, kommer Falck og henter scooteren, og kører den ud på synshallen. Det koster de unge ca. 1200 kr. Så kommer den ud på synshallen, hvor hele motoren bliver tjekket. Det koster ca. 1000 kr. for at den skal tjekkes igennem. Så mister man sin variator, hvor neddroslingen er fjernet fra. Så skal man have købt en ny variator, som koster ca. 400 kr. Så får man også 500 kr. i bøde pr. ulovlig del. Det vil sige at en 16-18-årig dreng skal betale ca. 3100 kr. for at fjerne en neddrosling der slet ikke skal være på sin knallert. Hvis man bliver taget på en ”ulovlig” knallert, beholder de den hvorefter den bliver solgt på politiaktion.
Så står de ”kloge” politikere bag efter, og snakker om at der skal gøres noget ved den stigende kriminalitet hos de unge. Men hvorfor mon kriminaliteten stiger hos de unge. Det kunne for eksempel være fordi at man får en bøde på ca. 3100 kr. som man ikke har råd til at betale. De fleste under 18 får vel ca. 50 kr. i timen. Det vil sige de skal arbejde 62 timer for at betale en bøde som man har fået for at fjerne en neddrosling på en knallert som slet ikke skal være der.
Når man så har betalt bøden, og fået sin knallert til at køre igen kan man så spørge sig selv hvad der skete ved man kørte de 60-70 km/t. Det spørgsmål kan jeg stadig stille mig selv uden at have nogen anelse om hvorfor denne lov er sådan.

Skrevet af Steffen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lov! ! ! !
Kommentér på:
Lov! ! ! !

Annonce