{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
149 visninger | Oprettet:

Mærkelig lyd fra tænding eller krumtap eller andet? hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte baghjul med de små 60 i timen tror jeg og så væltede jeg bagover og min knallert ramte på højre side og tændingen tog faldet.

Knallerten startede helt fint men efter motoren var tændt i 5 sekunders tid begynder den at lave en utrolig mærkelig lyd.
Men den kunne godt køre og starte igen da jeg kom hjem uden problem. Også markant langsommere men det fordi gasrullen er fucked

Video: https://youtube.com/shorts/_mxZcw8KN2A


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig lyd fra tænding eller krumtap eller andet? hjælp
  • #1   19. apr Undskyld længden på beskeden , men læs det hele igennem

    Jeg tror det kan være 2 ting ud fra det du siger som er sket … (-:


    Den ene ting.
    Det kan være krumtap som evt kan have rykket sig på grund af styrtet ? krumtappen kan have skubbet sig længer ind , altså så selveste akslen på vario siden faktisk er kommet ud mod Kickstarterskjoldet. ( håber du forstår )
    Fordi hvis du har hårdt ned på blæsehjulet i tændnings siden så kunne det måske have samme effekt som når som man slår på tappen når de ny monteret , du ved så går de meget stram og så for de en dask på tændnings siden også går den normal rundt der fra, det kunne være en mulighed for at det kan ske på den måde, DOG tror jeg mere på at det er den her del jeg siger nu som skulle være være skyld i det hele.



    Den Anden ting :

    Det kunne også være dit blæsehjul på svinghjulet som skulle have taget skade af faldet ? de bolte som holder dit blæsehjul på fast på svinghjulet, der kan den ene af de bolte evt være blevet trykket længer ind så den rammer en af de strømspoler , der er lige bag svinghulet , fordi det skal ikke meget til før en de bolte ville kunne gnave sådan en spole over . Fordi netop R-Setup tændningen der skriver de nemlig at man skal passe på ikke at sætte for lange bolte i fordi det er kun ca 1-2mm fri plads mellem bolt og spoler.. derfor jeg tænker jeg du kan have været meget uheldig at en af de bolte evt skulle have fået et tryk via blæsehjulet også begyndt at ramme en af de spoler bag ved , for det ville også give mening med det du har oplevet der nede fra , du nævnte noget med at lige da den gik helt ud så kom der en lysglimt eller noget lys af en art , mener jeg du sagde , og den kan være der at bolten måske har gnavet sig gennem spoletråden så den ikke længer har kontakt med noget , og derved slukker din motor ….

    Dette er min mening til hvad det er problemet kan være…

    hvis du tager svinghjulet af så ville næsten tro at du ville kunne se at noget har ramt din/e spole/r og evt Gnavet en tråd over eller flere tråder for den sags skyld …


  • #2   19. apr Den gik ikke ud selv da jeg væltede, jeg slukkede den. Og efter jeg var færdig med at komme mig kunne den også starte igen. Lyden var der ikke da den lagde på vejen lige efter styrtet men først da jeg startede den igen efter og den fik et par sekunder i tomgang og meget lidt gas

  • #3   19. apr Hvilken svingshjuls aftrækker skal jeg købe til en aerox blok

  • #4   19. apr Jeg bruger den her model aftrækker [ se linket ] til den Aerox du kan se i profilen , den har også R-Setup tændning monteret.

    https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/tilbehoer-til-taending/svinghjulsaftraekker-buzzetti-27x1mm-s-wb-5250

    Også har jeg købt den her Aftrækker ( Se linket ) til det Aerox projekt jeg er gang med

    https://speedline.dk/svinghjulsaftraekker-buzzetti-til-innerrotor-s-wb-5491

    Den bruges til Malossi og Italkit , men kan også sagtens bruges til andre innerroter typer tror jeg ,


  • #5   19. apr Men hvis det var krumtap var der så nogle andre ting jeg lige kunne kigge efter som kunne fortælle om det var det

  • #6   19. apr Nej det svært for i bund og grund burde det ikke kunne lade sig gøre , men grunden til jeg tænker det ,er fordi det er så utrolig lidt den kan rykke sig ind mod kickstarterskjoldet , men det også utrolig kort afstand mellem bolt og spolerne bag svinghjulet , på sådan et
    R-Setup …
    Du kan prøve at tage Studsen - kaburatoren og membran op af motorblokken og lys ned i Hullet , hvor membranen har sat , så tjæk om krumtappen sætter en del længer over mod vario eller den sætter ikke centret hvis du forstår smiley


  • #7   19. apr Yes yes, får lige købt alle tingene inkluderende en aftrækker og tjekker tændingen først. Fordi svingshjulet og blæserhjulet har fået knups. Blæserhjul er faktisk helt ubruligt og taget alle slagende

Kommentér på:
Mærkelig lyd fra tænding eller krumtap eller andet? hjælp

Annonce