{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
156 visninger | Oprettet:

hjælp til hverdags maskine som gerne må være lidt hidsig {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er igang med et hverdagsprojekt som i kan se på titlen
jeg har en cpi oliver blok som skal renoveres den er blevet kedelig
indtil videre har jeg tanken om denne opsætning

Krumtap std. athena ø10 729,95 DKK
Krumtapslejer - NTN C3 159,95 DKK
Naraku Sport V.2 70ccm 599,95 DKK eller et 50cc sport fordi den må gerne være lovlig den skal ikke
Udstødning - Polini Original 999,95 DKK
skriv vis der er noget der mangler
vil ikke have knæk skal ikke være for hidsig
2.489,8 DKK i alt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til hverdags maskine som gerne må være lidt hidsig
  • #1   16. apr Vil du have den tunet eller ikke?

  • #2   16. apr Carl
    den må gerne være tun ved bare ikke hvad jeg skal vælge om jeg skal køre semi lovlig til hverdag eller tunet? smiley


  • #3   16. apr Altså der jo ikke noget der hedder ''semi lovlig'' enten er den ulovlig eller er den lovlig, så hvis du alligvel køre for hurtigt kan du lige så godt lave det ordenligt.
    Bare køb noget roligt tun, noget dr racing 70ccm og 9k, og så en større kaburator. så ser den også næsten lovlig ud.


  • #4   16. apr pengende er det det kneber med har 2,500 til at bruge og jeg skal have skiftet tap
    og så tænkte jeg at det lige så godt kan være lidt tun så dr racing er det sku nok ja
    hvor hurtigt tænker du den kommer til at ku køre


  • #5   16. apr Nok cirka 80, hvis du indstiller den nogenlunde.
    Hvilken kabu vil du vælge?


  • #6   16. apr jeg tænkte enden 12 karbu med en stor dyse og indstilling eller så et 17,5 men nu er det jo bare for hverdags som ikke skal være møj hidsig så kunne 12 ikke virke

  • #7   16. apr tror ikke helt 12mm er stor nok, vil nok tage 17,5. men du kan da godt få den til at køre med 12mm, hvis du allerede har den, kan du starte med den og så opgradere senere.

  • #8   16. apr tænker jeg starter med 12mm nu skal jeg vente til løn

  • #9   16. apr Den originale karburator egner sig ikke så godt til 70 ccm.
    Jeg har selv haft en CPI Oliver City 50 med 70 ccm på og knæk.
    Hvis den skal være lovlig, så må du ikke køre med Athena krumtappen, da den giver et større undertryk og større overtryk i krumtaphuset.


  • #10   16. apr Lovlig gaaaab. Ska den være lovlig så køb std grej, og et sæt trimfjedre og slib skiven i vario. Færdig.

    Ska den være diskret tunet så billig 70 (68cc) sport cylle.
    Ca 800kr
    En lovlig lignende udstødning på. Evt 9k. Ca 1000kr (1800ialt)
    Krumtap ja noget standard billigt i ok kval. Måske 700 kr (2500 ialt)

    Dertil skal købes et dysesæt til din 12mm som er helt og aldeles fin til hverdags tun. Intet går i stykker af du bare bruger std 12mm karb.
    Og så ska der købes ruller.
    Måske en rem.

    Lejer til krumtappen oveni og fedt og den slags.

    Har du allerede en lovlig lignende men uoriginal udstødning så sparer du lige en lille tusse og så ka du gøre det inden for budget.

    Ellers må du bare køre std cylinder indtil du får råd til at købe de ting der ska til.

    Original udstødning ka du måske tune lidt på med et ubegrænset forrør til cpi.


  • #11   17. apr #10
    Original udstødning ka du måske tune lidt på med et ubegrænset forrør til cpi.

    Den originale udstødning larmer helt vildt og voldsomt, når man skifter forrøret på den.


  • #12   17. apr Jeg synes min cpi hussar lød normalt med ubegrænset forrør på.
    Muligvis fordi jeg købte nye pakninger til den. Ka ik huske præcist hvordan det var, det er mange år siden nu og jeg fik en cykelshop til at montere delene efter jeg havde kørt udstødningen ind i en kantsten så cyllens udst port knak og forrøret bukkede.


Kommentér på:
hjælp til hverdags maskine som gerne må være lidt hidsig

Annonce