{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

Kristian J
Kristian J
Tilmeldt:
6. nov 2023
Emner: 1 Svar: 2

Hvad vil i gøre {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt en VGA one scooter ved Thansen med servicepakke.

Jeg modtag den d.3 juni 2023. Service er overholdt indtil nu.

Den 25. september går scooter død på vej hjem fra arbejde uden advarsel. Den vil slet ikke startet. Grundet ventetid på mekanikker er scooter først klar d.13. oktober.

Den 24. oktober går scooter igen død på vej hjem fra arbejde. Scooter er stadigvæk på værksted den dag i dag. Jeg har fået melding på, at jeg får en regning på 2796 kroner og den først er klar midt december. Hvorfor jeg får en regning på det. Det kan kundeservice ikke sige noget om. Jeg har kun kørt scooter til og fra arbejde ikke misbrugt. Jeg har heller ikke sagt ja til at jeg vil betale reparation på 2796.

Hvad vil i gøre i min situation. Jeg synes det er mange penge for en scooter der stået meget på værksted. Jeg synes også det vildt de blot kan udskrive en regning uden jeg har sagt ja til reparation. Jeg troede det var på garanti.

Håber det OK jeg spørger herinde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil i gøre
  • #1   6. nov 2023 kort og godt der er stadig garanti på vel og du har ikke selv gjort noget ved motor for så ryger garanti men du bør ikke betale

  • #2   6. nov 2023 Thansen i en nøddeskal. Man risikerer meget let at få ufatteligt ringe service. Ulovligt dårligt.
    Det lyder mere som en reklamations sag end en garanti sag. Mener jeg har læst om afgørelser før hvor der blev udspeficiseret hvor meget en knallert må være i stykker før det er for dårligt og forhandleren enten skal bytte til en ny eller give pengene retur.

    Hvis du var mig ville du tage kontakt til forbruger styrelsen el.lign. og få at vide hvordan reglerne er. Og så gået efter at få pengene retur og finde en scooter der sælges med producentens navn på, istedet for de kinesiske kommunist køretøjer der alle sammen produceres af den samme håndfuld fabrikanter men sælges under andre navne som skifter hver 5-10 år så deres omdømme bliver nulstillet.
    Jeg voksede op med cpi og adly og den slags. Så forsvandt de og baotian og lifan og skyteam osv kom istedet. Samme uholdbare kommunist bras, nye navne på klistermærkerne. Så forsvandt de og ind kom vga og motowell og motocr osv.

    Sådan en omvandrende svindler forretningsmodel. Ny uge ny by nye ofre.

    Du har ret til penge retur eller ombyttet varen hvis og hvis. Men den dårlige service, de dårlige mekanikere og problemerne med at gå i stå midt ude i trafikken og stå der og blive gråhåret, det er det du betaler for når du køber en kommunistkinesisk scooter i thansen med et navn på som slet ikke betyder noget som helst.
    De har bare sat 3 bogstaver sammen som de synes de sku kalde deres kina knallerter.

    Du ka finde alle kina scooterne på alibaba.com for meget billige penge, og du kan betale for at få whatever navn på du vil have.

    Nåmen ja det er noget pis at stå med. Men det bedste udfald du ka få er at få købssummen retur og lade dem beholde knallerten. Så har du spildt en masse tid med en masse besvær, men i det mindste får du sat en stopper for det bøvl det ka være at ha en thansen knallert.
    Så ka du evt finde en velkørende kvalitetsmaskine for samme pris som en thansen koster ny. Kvali maskinen ka ha kørt nogen tusinde km så du ved den ikke har børnesygdomme og du ka regne med den vil køre længe og køre godt.
    Der er længere mellem service på kvali maskinerne og færre fejl på dem.
    De koster nogen tusind mere fra ny, men gensalgsværdien er også nogen tusind højere. Så alt i alt er i de ofte billigere at have haft end de billige kina knallerter


  • Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    nov 2023

    Emner: 1 Svar: 2
    #3   6. nov 2023 Jeg ringede igen her til aften. De kan godt se scooter stadigvæk inde for garanti. Jeg tolker at regning er en fejl men det får jeg endelig besked på fredag om jeg skal betale. Reservedele kan være i rest ordre og det var vist bare noget jeg måtte leve med. Jeg ser tiden an til på fredag. Tak for jeg måtte dele her. Jeg havde lige brug for at for det på afstand. Jeg har kun kørt almindelig på den og behandlet den pænt. Tjekker olie hver uge og luft tryk en gang hver 14 dag. Synes jeg passer på den så godt som muligt.

    Ps. Jeg tager det også som lære penge. Det er min egen fejl jeg har købt fra Thansen. Troede hvis scooter var ny og jeg passede super godt på den så burde den kunne klare et år. Scooter står i garage.

    tak for jeg måtte dele god aften.


  • #4   6. nov 2023 da jeg var mekaniker ved thansen var det en del anderledes da hver eller hver anden butik have en mekaniker tilknyttet jeg have Ringkøbing og skjen

  • Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    nov 2023

    Emner: 1 Svar: 2
    #5   6. nov 2023 De har en mekanikker ude om fredagen i Hadsten afd. Han fortalte mig sidst, at han havde kun en time maks. Så jeg forstår godt at det kan være svær og nå og fejlsøge og han derfor er nød til og have den nogle uger.

    Jeg er ikke ude på og pege fingere af nogen. Nu har jeg fået det på afstand. Jeg tror på at den regning blot er en fejl og jeg håber de nok skal få styr på scooter.

    Jeg var bare en smule frustret over alle de uger den har stået på værksted og da jeg så så regning så være bæret lidt fyldt.

    Jeg har også købt vejhjælp nu, så nu er det noget nemmere og håndtere hvis uheld skulle være ude.

    God aften


Kommentér på:
Hvad vil i gøre

Annonce