{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
305 visninger | Oprettet:

Jog R hakker og dør {{forumTopicSubject}}

Hej ScooterGalleri,

Jeg har en lovlig Jog R fra 2014 som starter fint, men efter at man giver gas og kører ud på vejen begynder den at hakke og falde ned i fart og til sidst dør den. Jeg har prøvet at skifte auto-choker, luftfilter, spænde udstødningen lidt op hvis nu den var defekt og gå en dyse ned. Jeg har også prøvet at køre uden tankdænksel, da der var nogle der sagde at det kunne være noget med tanken at gøre, men det hjalp ikke.

Håber at der er nogen der har nogle svar.

Mvh.
Antanas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jog R hakker og dør
  • #1   24. okt 2023 Altså hvis scooteren har kørt godt og uden problemer skal du ikke begynde at pille ved dysen ihvertfald. Hvordan ser dit tændrør ud? det kan umiddelbart være et hav af problemer men jeg ville tjekke tændrør, hoveddyse/tomgangsdyse for snavs (du skal kunne se lys igennem dem). håber det kan hjælpe

  • #2   24. okt 2023 Jeg tjekker lige imorgen men den har haft problemer lige siden jeg købte den. Jeg ved ikke om det er relevant men til at starte med døde den også men det var efter længere tid (50-60 minutter), derefter var det kun efter 30 minutter, så 10, og nu lige efter man kommer ud på vejen.

  • #3   25. okt 2023 Som #1 ogs siger ka der være et hav af problemer du må igang med at fejlsøge

    Har den været ulovlig med ubegrænset udstødning og pillet skive Har den en alt for stor dyse iforhold til standard så det må du tjekke

    Tjek tændrørs Gnist kommer der ik nogen/den er svag skift tændrør virker det ik skift hætten

    Er den og har den altid været Std/lovlig skal du slet ik røre dysen

    Dyb Rens Karburator(har en guide til dette også) Få den indstillet korrekt Læs og følg denne guide ord for ord
    (Se linket)
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

    Tændrørs Farve?
    Dyse?
    Opsætning?


  • #4   25. okt 2023 S-K, den har været ulovlig før jeg købte den. Jeg skal lige have tjekket det tændrør, men når jeg fik den var dysen 70, prøver nu 68. Ved ikke så meget om knallerter endu så kan ikke fortælle så meget om opsætningen, men ved at den har en GG på, med skive og ellers ikke andet.

  • #5   25. okt 2023 72-70 skulle være fint til en std Jog r med GG så den burde ik være problemet

    Er begrænsning i luftfilter taget?

    Men få tjekket tændrøret og få renset Karburatoren Har du kompressor kan du godt rense med den dog fortrækker jeg petroleum da det kommer ind bedre og opløser alt det snavs der sidder i (Har en guide Hvis det er)


  • #6   26. okt 2023 Ja ok, glemte også at luftfilteret er malossi red sponge uden begrænsning

  • #7   26. okt 2023 Ok Her er hvad du skal gøre nu

    Prøv med en 72 Dyse

    Få renset helst dyb renset Karburatoren og få den grund indstillet (Har guides til begge dele )

    Ka du sende billed af tændrør?


  • #8   26. okt 2023 Okay, det prøver jeg. Har desuden lige forsøgt at få det tændrøret af, men har ikke det rigtige værktøj, så skal lige ud at købe noget.

  • Tine A
    Tine A Tilmeldt:
    sep 2021

    Emner: 3 Svar: 8
    #9   26. okt 2023 Det kan også være stempel og kaburator.
    Min meget gamle K30 fik det med at sige en meget ubehagelig skurrende lyd, og så gassede den op og døde! Meget ubehageligt, da den motorbremsede, men kørte fuld knald- med død motor. Efter lidt tid kunne den så starte igen.

    Jeg fik et cowboytrick herinde fra med at tilsætte mere motorolie i benzintanken, det hjalp -lidt! Men det var altså stempel og kaburator, der var sodet til. Koks!


  • #10   27. okt 2023 #9, Jeg har tidligere tjekket stempel, den så fin ud fra toppen, men kunne ikke få selve cylinderen af, da den var rustet til. Men hvad mener du med at karburator kan være sodet til?

Kommentér på:
Jog R hakker og dør

Annonce