{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
114 visninger | Oprettet:

Emil P
Emil P
Tilmeldt:
10. dec 2022
Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85

Derbi Senda gearing til 6 gearet {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil lave min Derbi Senda om til 6 gearet, gearingen på den er 11/53, kan jeg godt køre med den selvom den er 6 gearet, jeg vil helst ikke have den tager mega mange omdrejninger men vil heller ikke geare op så den køre mega hurtig, har i et forslag på en gearing hvor den tager lave omdrejninger og køre maks 60 kmt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derbi Senda gearing til 6 gearet
  • #1   8. okt 2023 hvor mange gear har du nu og ja du kan nemt beholde gearing ved ikke med topfart

  • #2   8. okt 2023 Hvad er din topfart nu?
    Ska man vide for at ku regne gearing til ny topfart


  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #3   8. okt 2023 Jeg har 3 gear nu, vil heller helst ha at den køre med få omdrejnger også ikke alt for høj fart. Men den køre 40 med 3 gear og gearing 11/53. Med alle begrænsninger i udstødning og std luftfilter

  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #4   8. okt 2023 Laver den 6 gearet i dag så skriver lige når jeg finder ud af tophastigheden.

  • #5   8. okt 2023 det du vil have kan du ikke da du har en to takt den kan ikke trække i lave omdrejninger

  • #6   8. okt 2023 Lovlige udstødninger trækker ekstremt lavt i omdrejningerne. Det er ikke meget, men det er nok til at holde farten op ad lidt bakke uden at sku ha den op i høje omdrejninger.
    Den lovlige yder sit max helt nede ved 6000 omdr.
    Men ja så snart man sætter bare den mindste sportudstødning på så ka 4000 omdr knap trække skindet af en kakao uden mere end sølle 49cc og uden udstødningsventil
    Men lovlige og trial/enduro udstødninger har en del moment ved helt lave omdrejninger. Nede i 1500-2500 omdr.
    Og de ka gå utrolig lavt i omdt i forhold til 4t uden at stalle


    profilbillede
  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #7   8. okt 2023 Skal lige høre jer, kan jeg sagtens køre med 75w 90 gearolie fra tHansen på derbien. Og er 75w 90 til vådkobling.

  • #8   9. okt 2023 Som udgangspunkt nej den ska ha 10w40 motorcykel motorolie. Men der findes 75w90 olier der ka gå an

Kommentér på:
Derbi Senda gearing til 6 gearet

Annonce