{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
284 visninger | Oprettet:

Købt knallert uden papir {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har købt en knallert uden papir til brug på privat grund. Det er en knallert fra 2005 og jeg kunne godt tro at den er stjålet. Hvad er det bedste at gøre hvis man gerne vil have papir på, men ikke få den konfiskeret hvis den er stjålet. Jeg er dog ikke sikker på den er stjålet
Tak på forhånd mvh Søren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt knallert uden papir
  • #1   5. jun 2023 Hvis knallerten er fra 2005 er der ikke papir på den, jeg tror man kan gå ind på politiets hjemmeside og slå stel nummeret op på den og se om den er stjålet

  • #2   5. jun 2023 Hej
    Tusind tak for dit svar, er lidt i tvivl om stel nummeret er tydeligt, da jeg ikke har knallerten her og ham jeg købte den af sagde at det var æidt utydeligt. Hvad gør jeg så.


  • #3   5. jun 2023 hvis du tror at den er stålet så få den dog tjekket er den stjålet bør du få pengene tilbage fra sælger og hvad vil du med papirer når den bare skal køre på privat grund

  • #4   5. jun 2023 Tak jeg vil gerne have pairerne hvis jeg skulle finde på at sælge den igen. Men vil politiet tage knallerten hvis man finder ud af at den er stjålet?

  • #5   5. jun 2023 ja selvfølgelig ejeren skal jo have den igen

  • #6   5. jun 2023 Men ville jeg i så fald få pengene tilbage?

  • #7   5. jun 2023 det er ikke sikkert fordi du skal have dem af den person som du har købt den af og det er dit eget problem men hvorfor har du ikke tjekket det da du stod og var ved at købe den
    alt andet er sku da idiotisk


  • #8   5. jun 2023 Den er købt som beset som udgangspunkt. Hvis du har betalt for den og den viser sig at være stjålet, så skal du egentlig straffes for hæleri uagtet om du handlede i god tro.
    Så jeg ville ikke anbefale at gå ad rettens vej for at få evt købssum refunderet.
    Derudover har jeg selv fået stjålet en knallert, som tyven blev fanget på. Jeg fik den repareret og ringede ind og sagde jeg havde regningen klar til retssagen. Der blev jeg simpelthen afvist med henvisning til at lave et civilt søgsmål selv, da drengen jo var ung og nok ikke havde penge til at dække skaderne.... På trods af de idømmer ham bøder til langt flere penge og sagsomkostninger så kan ofrene åbenbart rende staten, og de kriminelle får lov at være i fred.

    Hvis den ikke er efterlyst på politiets stelnummer tjek side så får du bare forsikring på og kører på den.
    Er den efterlyst så må du indlevere den og sande at af skade bliver man klog men sjældent rig. Som dalai lama siger, whenever you lose, don't lose the lesson smiley


Kommentér på:
Købt knallert uden papir

Annonce