{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derbi cylinder
  • #2   25. apr 2023 8-10nm iflg manualen

    Men jeg har altid brugt håndledsgevind. Ved ca hvor hårdt det ska spændes og gør jeg det galt så bliver jeg både klogere og fattigere smiley


  • #3   25. apr 2023 #2
    Jeg overvejer meget det hele omkring min derbi, jeg har jo varme sat den pga min ringe indstilling osv, men vil virkelig ik ha det sker igen, hvilke forbehold ka jeg tage for at det ik sker igen. Og den tager først ved rigtig når den kommer helt op i omdrejninger samme ved min kammerats aprilia. Samme opsætning som mig med taget begrænsninger nyt dyse rør og 102 dyse i og ny udstødning. Og den trækker ret sløvt lige Ind til den lige plusdelig tager helt vildt sindsygt fat og accelerere hjernedødt voldsom. Ved du hvorfor?


  • #5   25. apr 2023 sports udstødning på std cylinder trækker først når de rammer 7000-9000 omdrejninger.
    std udstødning trækker tidligere og bredere men ikke nær så kraftigt.

    Lavere gearing kan hjælpe lidt på dødområder i trækområdet men sådan er 2taktere.

    det er ligesom at køre bil med turbo. der er bare turbolag. 2taktere skal op i resonnansområdet før de yder noget, samme på 125cc og større, dog hjælper større cc enormt meget på at bundtrækket ikke er heeelt så dødt som en 50cc med sports udstødning på.

    72-78cc sport cylinder larmer mindre, kører cirka ligeså hurtigt, trækker mere jævnt gennem omdrejningerne og yder en lille smule mere på toppen. Derfor de fleste ender med at sætte sport cylinder på.

    Men du kan sagtens køre med std afdroslet med sportsudstødning på.
    Bare sørg for knallerten faktisk er afdroslet helt, og få den indstillet nogenlunde og vid dig rimelig sikker på den er i orden så holder det fint


  • #6   25. apr 2023 Jeg vil nok prøve med noget 110 dyse og se hbordan den reagere med det, men er så pisse bange for at det sker igen, mere fordi at baghjulet klodsede ved 80 kmt. Men jeg har taget alle begænsningerne jeg kender til

    Radical Racing udstødning
    Dyserør 208ga
    Dyse 102
    Tomgangdyse 36
    Ubegrænset cdi
    Taget kabu plade begrænsning.


  • #12   25. apr 2023 For at være hel ærlig, tænkte jeg overhovdet ikke rigtig i situationen over om kobling ku ha gjort noget, tænkte åbenbart der ku sku noget men det kan jo ik blive værre end er blokeret baghjul. Men jo var tildeles ved at skide min tarme ud da det skete, men ikke bange for at køre ikke det. Gider bare ik smadre et helt nyt cylinder, jeg har taget stempelet af og det er ret ødelagt, men ret dybe ridser og store mærker kan lige sende billede, og cylinder ser fin nok ud, men aldeles ville have det honet hvis det var, tænkte ik at jeg ville bøvle med at få det ud til en menkaniker og få det ordnet når et nyt stempel koster det halve af et org cylle kit. Fandt et til 630kr også ved jeg også at alt spiller.

  • #13   25. apr 2023

    profilbillede
  • #14   25. apr 2023

    profilbillede
  • #16   25. apr 2023 Har puttet en masse toilet papir derned, men der røg noget kølervæske derned.. skifter gearolien inden vi starter osv. det var ik møj så det har vel ik en betydning eller hvordan? Og hvis der ligger den mindste smule snavs, hvordan tager jeg det ud og sker der noget ved det mindste?

Kommentér på:
Derbi cylinder

Annonce