{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
341 visninger | Oprettet:

4 takt gearmaskine {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg går og overvejer en gearmaskine, men gider ikke at skrue på den hele tiden og det har jeg fået af vide at man kun gør med 2 taks, så derfor går jeg efter en 4 takt, regner med at den skal være lovlig men kan også være der kommer sådan noget som fx ubegrænset cdi på den, hvilken ville i foreslå


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 takt gearmaskine
  • #2   25. apr 2023 En mekaniker som arbejder i samme bygning som jeg gør, han siger at 2 takts gearmaskiner skal man skrue meget på og man skal bruge 2-5 tusind om måneden på dem, og jeg vil bare have en gearmaskine til at køre på på arbejde i skole og hyggeture, jeg gider ikke at skrue hele tiden

  • #4   25. apr 2023 Det er ikke rigtigt hvad mekaniker naboen har sagt.
    Ikke i danmark.
    Tværrimod faktisk.

    På verdensplan er der noget om snakken, da 2t motarder som regel er racemaskiner og 4tmotarder er mere normalt som tøffe motarder. Men ikke i danmark.

    I danmark er 4t gearmaskinerne alle sammen kina bras.
    Uden undtagelse.
    Derfor skal de serviceres og passes på konstant.

    2t gearmaskinerne er som regel kvalitet. Aprilia derbi rieju fantic hm-moto osv.

    De gearmaskiner jeg har haft har kørt i årevis uden behov for andet end olie på kæden som enhver anden kædedreven maskine. Og et enkelt olieskift på min aprilia forrige år som med enhver anden gearmaskine.

    Resten har været gratis.
    Har brugt 0 kr om måneden og har kørt måske 3000km om året i gennemsnit på dem.

    Snakker du 125cc motarder fra kvalitetsmærker så ja, der er 2t mere service krævende. Fordi 2terne er race maskiner og 4t er kedelige langsomme supermoto wannabe lookalikes der kører på super sløve motorer.

    Men når det kommer til knallert er det omvendt.
    2t maskinerne er billigere i vedligehold som regel end 4terne i dk


  • #5   25. apr 2023 Så hvis jeg skal have en gearmaskine ville en Suzuki rmx så være fin nok

  • #6   25. apr 2023 Gammelt vrag og har formentligt haft mindst 8 ejere som alle sammen har ødelagt et eller andet på den.

    Alligevel koster de gerne 8000-10000 kr i bare nogenlunde stand, hvor en langt nyere derbi senda med måske 3 ejere koster 14000.

    Hvis du alligevel planlægger med at bruge 1-2-3-tusind på forbedringer og reparationer og service p åen 20 år gammel suki-suki, så vil jeg sige hellere skrab de 3-4000kr ekstra sammen fra start af, og få dig en masskine der ikke er en tikkende bombe af et oldtidslevn

    Men hvis du finder en god rmx til en fin priss og du kan leve med sådan en gammel maskine så jo så er den nok fin nok til dit behov smiley


Kommentér på:
4 takt gearmaskine

Annonce