{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Hvad må politiet tage fra en ulovlig knallert? {{forumTopicSubject}}

Hej sg, jeg har fået taget min hot 50 til undersøgelse. Det skal siges at det er første gang jeg bliver stoppet. Hvad må de tage når den er blevet kørt til undersøgelse af falck? Hvis man bliver stoppet første gang og bliver rullet får man normalt bare en bøde og får lov til at beholde de ulovlige dele.

Og hvis de nu tager de ulovlige dele, hvad tager de så helt præcist? De tager vel min 70cc sport pro og knæk udstødning, men hvad med fx min krumtap? Hotten har jo en jasil(top racing) forstærket ø10 krumtap. Gå den ind under "ulovlige dele"? Hvad med variatoren? Den har en multivar på.
Det er denne type dele som sagtens kan bruges på en lovlig maskine.


Tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må politiet tage fra en ulovlig knallert?
  • #1   28. okt 2022 Den ene gang jeg fik en knallert ind var den kun afdroslet.
    De tog hele varioen og blæserhjul, fordi der ikke var ring i...

    Men vil gætte på du får den retur med krumtap som minimum.

    De prøver at tage noget der er nemt.
    Udstødningen og evt cylinderen, men formentlig ikke engang cylinderen da det kræver for meget arbejde at afmontere smiley
    Kan ikke vide det med sikkerhed da det er forskelligt fra gang til gang. Men vil gætte på det bliver noget med udstødning og vario og evt kobling men kun de ting der er nem adgang til.
    Skud i tågen


  • #2   28. okt 2022 Ok. Hvad med en rpm måler? Havde lige puttet en malossi rpm måler på nemlig. Den var 600kr smiley

    Men tak for svaret der. Skal lave den lovlig igen og det er godt og vide hvor mange penge jeg skal bruge på den.

    Ved du hvor meget det koster for at falcks skulle hente knallerten?


  • #3   29. okt 2022 Så vidt jeg husker var det 400-600 kr dengang. Men det er smålænge siden.
    Måske 7-800kr idag vil jeg tro.

    Man ka som regel få originale dele brugt nærmest smidt i nakken. Så det er overkommeligt, især hvis man sælger de tundele du formentlig får retur.

    Omdr tællermåleren sku de ikke pille ved.
    Den slags er som sådan rimelig lovligt at køre med.

    Husk at dokumentere evt skader på den ved udleveringen, så de ikke kan hævde du selv har påført den skaderne under fragten hjem fra politistationen


  • #4   29. okt 2022 Jeg har originale dele til den for det meste. Mangler kun cyllinder kit og evt blæserhjul hvis de tager min polini blæserhjul. Jeg har variator osv. men hvis krumtappen mangler skal jeg pludselig adskille motoren og det har jeg ikke værkstedet til lige nu

  • #5   29. okt 2022 #4

    Hey!

    Altså de tog min vens as ind og der var intet standart på den.

    Den kørte langt over 100 km/t og det eneste der blev taget var udstødning og vario. Og cdi ubegrænset. Og han havde altså 70cc mhr/evo

    Så det er forskeligt.


  • #6   29. okt 2022 Hold da op. Beholdte han også karburator?

  • #7   29. okt 2022 Tror der er mange forskellige "løsninger" på den der. Har også hørt om knægtens kammerater der har fået det hele splittet ad.
    Men for hans eget vedkommende blev han også stoppet da det gik lige frisk nok, så de fik NRGen afhentet af falck ude på landevejen og ind til stationen så den kunne blive rullet.
    Da de havde rullet, hentede vi den med traileren på stationen og hjem og lave den lovlig, der var intet pillet af og han fik en bøde på 2000 som blev halveret på grund han var under uddannelse (EUD på tech college).
    De 2000kr der blev til 1000 var det eneste, der var ikke nogen regning for afhentning af en Falck bil... Og det var sommeren 2020 eftersom han er 19 år nu.

    Men det bliver da spændende og høre hvad du ka "nøjes" med smiley


  • #8   29. okt 2022 De må tage alle de dele som er konstruktive ændringer på motoren.
    En RPM måler er ikke en konstruktiv ændring på motoren, så den kan de ikke tage.

    Forvent at bøden er på 1.500 kr for konstruktive ændringer og 500 kr i "omkostninger" for at få den transporteret væk til kontrol.
    Så bøden bliver nok omkring 2.000 kr.

    Sidst jeg fik taget en scooter, der tog de kun min 48mm alu sport Euro Cilindro cyinder.

    Ting de ikke tog var:
    19mm polini dellorto
    14/41 polini sekundær
    Variator ( selvom at ringen manglede )
    Jeg forventede at de ville beholde den i flere uger.
    Der gik et par dage, så ringede de og sagde at den var klar.


  • Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 23
    #9   29. okt 2022 Krumtappen må de kun tage, hvis den har en anden slaglængde end org,


  • #10   29. okt 2022 Hold da op der er et par forskellige meninger. Men kan høre at krumtappen blev på for det meste. Min bøde kommer dog til at være lidt højere end 2000kr da jeg kørte:

    Uden hjelm

    Uden nummerplade på

    Knallerten kan køre over 80kmt, men jeg kørte kun op til 50 kmt da jeg skulle køre væk

    Og så har jeg forsøgt og køre væk

    Så poståd de svin at jeg havde intet baglygte, selvom jeg havde lige monteret en ny baglygte lige før jeg kørte(og testede den før jeg kørte)


  • Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 23
    #11   29. okt 2022 Det er ikke muligt at lave hastighedsforøgelse på lovlig knallert, ved brug af forstærket krumtap, når der ikke er ændring på slaglængde (forøgelse af ccm)

  • #12   29. okt 2022 PS: Med til min historie hører at Bastians NRG blev rullet til noget der ligner 54-57 km/t. Det gav de 2000 kr, om der er mere på ved højere fart aner jeg ikke. Men selfølgelig har du lidt mere i klemme med manglende nummerplade og hjelm... Det lyder egentlig ikke særlig klogt det du havde gang i der. Det er jeg sgu nødt til at sige ??

  • #13   29. okt 2022 Nummerpladen sad ikke på der jeg normalt stikker af. Hjelmen havde jeg ikke på der jeg skulle bare se om den kørte ok der jeg skulle bruge den dagen efter

  • #14   29. okt 2022 Nå ok.

  • #15   30. okt 2022 #9
    De må tage krumtappen, hvis den er helrund og motoren fra fabrikken ikke har helrund krumtap.
    En helrund krumtap giver et højere tryk i krumtaphuset.
    HPC
    High Primary Compression.

    Du får en bøde på 4.000-5.000 kr og evt 1.000 kr oven i, hvis de tager dig for baglygten.
    Du bør vægten fejlen på baglygten, hvis du ved at den virkede.
    De har en video optagelse.
    Den skal du forlange at få udleveret.


  • #16   30. okt 2022 Ved du hvordan man kan skaffe videoen? Er der en hjemmeside jeg skal ind på?

  • #17   30. okt 2022 #16
    Du skulle sige det da du blev påkørt.
    Tage din telefon og optage at du efterspørger videoen.
    Dernæst indgive en klage ved politiklagenævnet hvor du forlanger at få den udleveret.
    Så har du på video at du beder om en kopi af optagelsen fra deres forrude ( aktindsigt ). Så kan de ikke slette den og de skal gemme den, så den kan udleveres.


  • #18   30. okt 2022 Og jeg får at vide at jeg ikke må få den video. Kæft nogle lorte betjente


  • #19   30. okt 2022 #18

    Mener du har ret til af få den udleveret.


  • #20   30. okt 2022 Ja men hvor skal jeg spørge efter den?

  • #21   31. okt 2022 #18
    Du skal ikke ringe til dem, når du skal disse ting.
    Send en klage til politiklagenævnet, hurtigst muligt, hvor at du beskriver det du har været udsat for.

    Og hvor du fortæller dem at du søger aktindsigt i den påkørsel der fandt sted.


  • #22   2. nov 2022 Opdatering har lige fået den tilbage med ALLE dele på(minus boltne til udstødningen). De har dog tømt min tank for benzin som virker mærkligt

  • #23   2. nov 2022 Tænker de har tappet benzinen for at undgå brandfare.

    Det er vist meget normalt de ikke tager dele nu.
    Det er jo også kun ren spild af alles tid smiley


  • #24   2. nov 2022 Det er underligt fordi den er ikke helt tom. Den har kun meget lidt i bunden. Havde fuld tank på før. Men hvem ved.

    Har forresten tun til hot som jeg sælger hvis folk er interreseret smiley


  • #25   2. nov 2022 #24

    hva dele har du?


  • #26   2. nov 2022 Komplet stage 6 sport pro ø10 kun lige kørt ca 50 km.

    Malossi 70cc sport ø10 har kørt ca 3000 km

    Polini scooterteam 3 knæk. Skal lige ha ny ophæng(eller den gamle skal bøjes på plads)

    19 mm stylepro karburator med chokerkabel og dyser

    Stylepro tun remskive


  • Jes A
    Jes A Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 13
    #27   2. nov 2022 Der er ny lovgivning, de må tage hele lortet i dag ved mere end 10 km mere i timen, sørg for at køre sniger scooter, hvis du læser mine posts igennem vil du finde svar på hvad du kan gøre for at undgå de trælse folk omkring dig, men husk også påkørsel altid koster kassen, forsikring kan vælge ikke at ville betale og så har du noget dine penge går til resten af livet

Kommentér på:
Hvad må politiet tage fra en ulovlig knallert?

Annonce