{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
340 visninger | Oprettet:

Dan H
Dan H
Tilmeldt:
15. aug 2022
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5

Slange sviner {{forumTopicSubject}}

Hej eksperter min søn har en moto cr hot 50 som er næsten helt ny, den har en slange der kommer fra top dækslet og ender ude under luftfilter kassen, der kommer noget olie snask ud af den også selvom den slet ikke har været startet, den fik det første service ved ca 500 km og det er startet derefter. Inden service kom der ikke en dråbe hvorfor kommer der nu olie snask ud hele tiden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slange sviner
  • #1   15. aug 2022 Det er et ventilations system til topstykket.
    Der kommer både kondens og lidt olierester igennem.
    Du kan bore et hul i luftfilter kassen, og så stikke slangen direkte ind.
    Sæt et loop på luftfilteret hvor slangen gå ind og ud.
    Så stopper den med det.


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #2   15. aug 2022 Hej Simon H tak for svar jeg er dog ikke helt med på hvordan du mener jeg skal løse det med ind i luftfilter kassen og et loop ?? Og jeg kan altså heller ikke forstå hvordan den kan svine efter jeg har blæst slangen igennem med kompressoren og den derefter slet ikke har været startet men stadig har svinet natten over så ? Og hvorfor kom der ikke då meget som en dråbe de første 500 km ? Desuden så slangen fra topdæksel går allerede i en lille forgrening lige under luftfilter kassen og der er allerede et lille hul fra den forgrening ind i luftfilter kassen

  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #3   15. aug 2022

    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #4   15. aug 2022 Simon H
    Kan du evt vise mig et billede hvor jeg kan se hvad jeg skal gøre


  • #5   15. aug 2022 Tjek evt om den er overfyldt med olie.

    Du skal læse manualen for at gøre det korrekt.
    Om det skal gøres med kold eller varm motor, om oliepinden skal skrues helt i eller ej når man måler olieniveauet, er forskelligt fra maskine til maskine.

    Der er mange knallert sælgere/værksteder der ikke er dygtige mekanikere.
    Så slet ikke utænkeligt de er mindre end perfektionistiske i deres arbejdsudførelse


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #6   15. aug 2022 Hej L
    Tak for svar jeg har tjekket olie på den der står ikke i bogen om det skal være varm eller kold motor, men det er måske fordi der er for meget olie i den så ??


  • #7   15. aug 2022 Så ville jeg tjekke den med kold motor.
    Og skrue oliepinden helt ned når du hr haft den ude og tørre af.
    Hvis du så tager den ud og olieniveauet er over max, så skal der nok drænes lidt.

    Irriterende hvis det er derfor.
    Så står du med lorten.
    Du kan selv gøre det de skulle have gjort, eller bruge tid på at få booket tid til at komme forbi værkstedet og få dem til at rette fejlen.
    Min tillid til dem ville også være tyndslidt allerede hvis de har klokket i et olieskift hehe

    Arh det ka smutte for enhver. Og de skal vel have lærlinger rendende, så man ved aldrig helt uanset hvor man får lavet knallert.

    Men den skal ikke køre og smide olien, medmindre den er overfyldt.
    Så hvis olieniveauet er under max, så ville jeg overveje at give forhandleren den retur og sig fix den eller gi mig pengene retur så jeg ku købe noget andet end en kineser der påstår den er dansker smiley

    De er lidt dyrere i indkøb men de er det værd


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #8   15. aug 2022 Hej igen L
    Jeg tjekkede olien på kold motor i går og efter bogen skal oliepinden ikke skrues i når olien tjekkes og jeg blæste slangen igennem så den var helt tom og scooteren blev ikke startet i går derefter men alligevel var det smurt ind i olie her til morgen ??


  • #9   15. aug 2022 Så er det en reklamation.
    Det er ulempen ved kineserne. Min første knallert var noget billigt lort og købt hos en cykelhandler der ikke lavede tingene ordentligt og tog sindssyge priser for at fejle i at rette sine småfejl.
    Men man kan selvfølgelig være uheldig med peugeot piaggio yamaha osv også.
    Og man kan være heldig med kina.

    Nu er jeres motocr forholdsvis ny stadig, så værditabet er ikke begyndt at gå i frit fald endnu.
    Så i har tid til at give det en chance og stadig kunne få over 10'000 for den til foråret evt.
    De penge kan man få meget 4-5 årig kvalitets scooter for, hvis i bliver trætte af kineseren men stadig gerne vil køre knallert.

    Hot er fra start 1990'erne.
    Snart 40 år gammelt design.
    Utroligt de stadig kan sælges for så høje beløber.
    De koster næsten det samme fra ny som peugeoterne.

    Men jeg ville ringe til forhandleren hvis du var mig


  • #10   16. aug 2022 Ja du har ligesom 2 års reklamationsret mod fejl, så start da ved forhandleren

Kommentér på:
Slange sviner

Annonce