{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Rene K
Rene K
Tilmeldt:
12. aug 2003
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hvad giver det i bøde?? {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg har læst på politiets hjemmeside at man på scooter 45 må maks køre 70 % af den tilladte hastighed, før man mister førebeviset (lige som i bil), men ved scooter 45 er det da 70 % af de 45 km/t som er tilladt (dvs. ca. 75 km/t, så mister man kørekortet), eller er det 70 % af det som er givet på den pågælende vej?? Som jeg læser det på politiets side, at loven i dag sige 70 % af det der er givet på vejen....Men hvad er reglen...Og hvad vil det så give at køre eks. 65 km/t

Hilsen Rene K


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad giver det i bøde??
  • #1   13. aug 2003 Hej Rene...

    Er selv interessert i hvordan Politiet reagerer på de forskellige ulovlogheder.... Jeg kører på en ulovlig scooter og jeg er ikk gammel nok....

    Derfor ville jeg bare lige høre hvor du fandt det med bøderne henne??


  • #2   13. aug 2003 Hvis du er under og ikke har bil kørekort og køre på en 45'er uden kort og du så er så uheldig og blive stoppet vil bøden temlig sikkert blive på 5000 kr, da det svare til at køre bi,l uden kort. Så det vil sikkert være den takst du vil blive dømt ud fra... Og hvis din hastigheds overtrædelse er grov nok, kan de udsætte dit kørekort til du bliver 21 år!...

  • Rene K
    Rene K Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #3   14. aug 2003 hmm....Men jeg har kørekort og det er en 45 scooter (dvs. der er plade på), så hvis jeg bliver stoppet med eks. 65 km/t, så må bøden da være større end de 500-700 kr, det ligger den nok på ved en normal knallert, men ved en 45 scooter må det da være anderledes, men hvordan??

    Ellers fin benelli du har der Jesper, jeg har selv en benelli, bliver inden længe oprettet under scootere.....


  • #4   14. aug 2003 affe.. det du skriver der det passer jo kun til hvis du kørere en 30´er... ved 45`er er priserne meget højere.. PLUS at du skal være over 18 og ha kørekort dvs ved ikk hvor gammel du er men hvis du kører 30`er og er under 18 blir dine bøder meget mindre end hvis du er over 18 og kører 45`er da du jo som ikke myndig for dine bøder nedsat...

  • Rene K
    Rene K Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   15. aug 2003 hmmm...Men jeg har kørekort og der er plader på...og det er kun ringene der er pillet ud, men den kører jo alligevel 75.... Så hvis, i mit tilfælde, jeg bliver stoppet med 65, hvad bliver bøden på, og sker der noget med kørekortet???

Kommentér på:
Hvad giver det i bøde??

Annonce