{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Honda wallaroo {{forumTopicSubject}}

Davs igen.

Problemerne fortsætter med min Honda. Sidste problem jeg havde med top fart og fuld gas var at folk mente der skulle større dyse i. Nu har jeg sat større dyse i og den rammer top fart og osv...Mit problem er jeg lidt i tvivl om overhovedet er et problem, eller bare er en generel ting knallerter gør.

Efter at have sat større dyse i, er den til tider stadig lidt dårlig i optræk og generel dårlig i kørsel. Når den har stået i garagen og er blevet kold, og skal startes skal den bruge choker for at starte og dør med det samme når det slåes fra igen. Men hvis den står i noget tid med choker og får lov til at blive varm, køre den fint. Ved snart ikke hvad jeg skal kigge efter af problemer.

Ved sidste problem fik den:
Nyt benzinfilter, luftfilter, renset karburator, ny benzin slange, ny benzin, større dyse (flere forskellige str. dyser), samt indstilling i Karburator.

Standart dyse er 68 og der sidder en 84 dyse i, og lige meget hvad for en str dyse jeg sætter i og hvad for en indstilling jeg laver, køre den dårligt. Lang tekst ja, men håber jeg kan få lidt hjælp

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda wallaroo
  • #1   19. mar 2022 Gætter på den er utæt i en samling
    Trækket falsk luft?


  • #2   19. mar 2022 Kan den trække falsk luft ved studsen? har ikke haft meget andet af end studs og karburator, samt luftfilter.

  • #3   20. mar 2022 Yes det er formentlig en af de samlinger der, plejer det at være.

    Hvis du sprøjer noget startgas/bremserens på de samlinger mens den holder i tomgang og den så tager omdrejninger så er den utæt der smiley


  • #4   20. mar 2022 Når jeg sprøjter starterspray på stykket mellem studs og karburator tager den omdrejninger.

    Skal det lille mellemstyk/pakning så bare skiftes eller hvordan forgår det?


  • #5   20. mar 2022 Alle 2 taktere skal startes med fuld choker og uden at du drejer på gashåndtaget, når motoren er kold.
    Dette er helt normalt.
    Det er bedst for motoren at man lader den stå i minimum 30 sekunder i tomgang med chokeren på og hvis den er med manuel choker, så kan man fjerne chokeren lidt af gangen, så tomgangen er lidt forhøjet, men ikke alt for høj.

    Når motoren er varm, så gives der gerne 1/4 gas, når den skal startes.


  • #6   20. mar 2022 Men som sagt, så har problemet jo fra start været at den ikke gad køre mere end 40 km/t når den før havde topfart på 55 ca, og bare slet ikke tog fat i bund gas, og ind i mellem døde.

    Efter større dyse har det hjulpet på topfarten, men lige meget hvilken indstilling jeg laver, har den svært ved at starte, og stadig ind i mellem døde ved fuld gas.


  • #7   20. mar 2022 At hæve dysen gør en forskel fik mig til at tænke den trækker falsk luft.

    At den tager omdrejnknger når du sprøjter gas mellem karb og studs bekræfter det. En ny pakning eller måske pakfladen skal renses, eller det bare skal samles igen lidt anderledes vil jeg skyde på.
    Burde virke.

    Og så skal den nok ned i dyse igen når den bliver tæt


  • #8   20. mar 2022 Det var det samme jeg også tænkte. Efter at den tog omdrejninger da jeg sprøjtede på studsen var jeg også 100 på det var det problem.

    Den gør nemlig det samme lige meget hvilken dyse der sidder i.


Kommentér på:
Honda wallaroo

Annonce