{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
287 visninger | Oprettet:

Elez I
Elez I
Tilmeldt:
12. mar 2022
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11

Renoveringe af motor {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg har en gammel yamaha jog fs som jeg gerne vil have liv i da den har stået i min kælder de sidste 10 år det er mest mekanisk (motor) jeg står i et dilemma ny motor hvor jeg skifter det over eller begynde på min egen kan godt skifte mange af delene selv. Men krumtapslejer kan være et problem da jeg ikke har det rette værktøj. Har prøvet at finde nogle motor til salg men det ligesom at finde billige benzin ?? har fundet en hjemmeside som sælger mina motor ved bare ikke om det noget godt.
https://motorbutikken.dk/product/kort-70cc-minarelli-motor-med-malossi-cylinder-kit-og-doppler-krumtap/
https://motorbutikken.dk/product/19-04-2021-nyrenoveret-kort-minarelli-motor-70cc-sport-med-12o-racing-krumtap/
Kan i hjælpe mig med at tag den rette beslutning
Mit budget til motor 7000kr ca


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renoveringe af motor
  • #1   12. mar 2022 er der ikke bedre at give en 1000 for at renovere den motor du har nu

  • Elez I
    Elez I Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #2   12. mar 2022 Jeg tror ikke 1000 kan gøre det eneste jeg måske kan beholde er karburatoren ny cylinder stempel krumtab stator gearing ja alt

  • #3   12. mar 2022 Mit indtryk er at motorbutikken er ok til prisen hvis man ikke har muligheden selv.
    Dog lyder det til du gerne vil have lidt mere end motorbutikkem tilbyder, ikke alt er helt nyt og det er måske ikk rustfrit de nye skruer osv.
    Hvis det bare er krumtapslejer du tvivler på om du selv kan ordne så vil jeg sige no sweat det kan du sagtens.

    Det kræver lidt skidt under neglene, men det får du alligevel hvis ikke du også betaler dig fra at få resten af maskinen til at stå pænt og køre godt.

    Kvalitets værktøj til at udskift delene kan fås forholdsvist billigt online.
    Der kræver en del forberedelse hvis det skal gå glat i første forsøg. Men der er efterhånden rigelig info om alt i processen online, så det skulle være til at få et bedre resultat for færre penge end du ville give hos motorbutikken, og så får du det nøjagtig som du vil have det.

    Jeg har købt et værktøj til adskillelseaf motorblok der koster 650 i dk, men fik det for 500kr i tyskland.
    Tænker at bruge det 1 gang og så sælge det videre for 400kr.
    Bare som eksempel. Buzetti kvali vare


  • #4   12. mar 2022 det jeg mener er at dit problem er at du ikke selv kan renovere motoren så de 1000 er for at der er en anden som laver motoren hvor du så vælger dele

  • Elez I
    Elez I Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #5   12. mar 2022 Lige præcis lifeis@wheelie har set så mange YouTube videoer med. Tænkte bare om det var noget der kunne holde den motor han har til 3800kr da han har skiftet mange af de vigtig dele på den og det kosmetisk vil jeg helt sikkert klare selv det mest mekanisk der bliver en udfordring og så det med at finde mekaniker i kbh der fair i arbejdet og i pengene smiley

  • #6   13. mar 2022 Er din nuværende motor komplet? Er den adskildt? Hvordan er standen på den?

    Det spiller altsammen ind, på hvilket valg der vil være det rette.


  • Elez I
    Elez I Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #7   13. mar 2022 Hej Team one man
    Standen på motoren er dårlig de fleste dele skal skiftes den er adskilt fra ophæng block er pillet ud karburator det var derfor jeg var tvivl om jeg bare skulle skifte motoren ud med noget der virker og der fra skifte til nogle bedre dele efterfølgende har det noget betydning for en kort mina med hensyn til støddæmperen


  • #8   9. apr 2022 Mangler du en PGO Motor da…. Jeg har en blok som er snadplæst , også ellers bare skal samles, hvis det er kan vi da sagtens finde ud af noget hvor jeg sætter en krumtap i for dig med nye lejer osv , og kan så sende den igen , hvis det er noget , det bliver da meget billiger end de priser han tager for en nye ( brugt motor ) selv om hans pris på motoren er okey , så det mange penge på engang at smide for en motor , i denne tid her

  • Elez I
    Elez I Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #9   9. apr 2022 Jeg har en yamaha jog fs jeg ved ikke om en pgo motorr passer i jeg så ikke er du fra Sjælland kbh

  • #10   10. apr 2022 Når he he … troede næsten det var en Hot motor du søgte efter .. min fejl …. Men tænkte det fordi ham der fra motorhuset eller hvad det er han heder , sælger Hot motor , og troede ikke han solgte andet det , derfor jeg troede det var det du søgte., så kunne jeg bedre forstå hvorfor jeg ikke kunne få det til at passe alt i din tekst , med du havde en Jog osv… he he smiley

  • Elez I
    Elez I Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #11   10. apr 2022 #10 smiley det til en yamaha jog fs mangler nåleleje cylinder og stator med svinghjul

Kommentér på:
Renoveringe af motor

Annonce