{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter dæk til derbi
  • #1   30. nov 2021 Knupdæk hvis der kommer møj sne ligesom sidste år, jeg fløj gennem sneen med 80cc mhr team. smiley

  • #2   30. nov 2021 17" dæk?

    Er det 80% asfalt 20% offroad?

    Skal du køre meget til vinter og kun lidt til sommer?

    Eller ska du kun køre lidt her til vinter og så meget til sommer?

    Og hva ska du kør på for nogen underlag når det blir sommer? smiley


  • #3   30. nov 2021 Det er 17"
    Skal bare have nogle dæk jeg kan bruge om vinterern har nogle dæk jeg bruger når det er sommer


  • #4   30. nov 2021 Mitas mc32 ser gode ud til asfalt. Og med lidt brede riller på tværs så baghkulet ka skovle sneen bagud/ maskine fremad. Hvis du ender i en smule smat underlag som mudder eller sne. Men det er lidt et kompromis. Holder ikke super længe heller ser det ud til.
    Men sku gi godt greb på kold asfalt, evt en smule slushice også.

    Jeg havde nok taget noget mere i stil med metzeler lasertec.
    Det kører bedre på asfalt, holder bedre og er pænere. Plus det er meget bedre i forårs og efterårsmånederne til at køre sving på våd asfalt. Hvis man kører sving med god fart o.lign.
    Men lasertec er selvf værre i dyb sne og mudder. En sjat værre.

    Men jeg ka bare godt lide at ha en god bil til hverdag, og en god bil til rally, istedet for at have en dyr åndssvag bil til hverdag der sluger benz som en kampvogn, og som man heller ikke får det fulde ud af til rally ræsene.

    Så ville enten vælge nogen legit gode allroad/offroad dæk. Eller også noget i stil med et regnvejrs race dæk.
    Så må man enten undvære offroad egenskaberne når man en sjælden gang imellem skal køre lidt i det.

    Eller også må man undvære det ekstra gode greb på asfalt, når man en sjælden gang skal bremse hårdt i trafikken eller køre et sving hurtigt.

    Synes det er federe at kunne det ene, end at måtte snegle sig igennem begge dele.

    Der er dog intet der slår et sæt rigtig vinterdæk på iset asfalt.
    Til det havde jeg taget noget i stil med anlas sc-500.

    Kigger selv dæk på daekleader.dk eller daekonline.
    De sider er lidt svære at bruge. Men de har de største udvalg og de bedste priser sådan nogen online lagerhuse.

    Personlig kører jeg med maxxis 6006 når det ska være sjovt, og på scooter når jeg ska frem i sikkerhed uden at blive kold smiley har sådan nogen helårsdæk i stil med anlas dækkene på min zip. Og en vindskærm om vinteren. Det er guld værd.
    Men kører også meget på gear maskinen om vinteren. Elsker at drifte rundt på den


  • #5   30. nov 2021 Så for at opsummere smiley

    Metzeler lasetec til ren asfalt ræs.

    Mitas mc32 til lidt blandet.

    Anlas sc500 til ren sikkerhed mens der er is.

    Bemærk jeg anbefaler ikke de dæk specifikt, kun dæk TYPEN.
    Jeg har ikke erfaring med nogen af de nævnte dæk. Men reviews online siger en del.
    Har dog erfaring med dæk typerne. Og det er det jeg baserer mine udtalelser på. Dæktypen.


  • #6   30. nov 2021 Ellers må du ha nogen af de der pigdæk de kører is-speedway med i Rusland smiley

Kommentér på:
Vinter dæk til derbi

Annonce