{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

PGO eller Speedfight? {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Jeg har to scootere, hvoraf jeg skal beholde én af dem, men jeg er lidt i tvivl om hvilken:

1) PGO PMX Sport fra 2010. Kørt en del, men kører perfekt med en motor fra en Hot 50 fra 2013. Den har fået komplet ny kobling, bremsemaster, bremseslange, elstarter, ruller, rem og tændrør. Starter på el- og kickstart med det samme. Alt el virker.

2) Speedfight 4 fra slut-2017. Eneste skiftet er tændingslås, 30-knallert men kører pt 45. Starter på el- og kickstart. Alt el virker.

Jeg hælder mest til SF4’eren, eftersom den er nyere, men PGO’en har i vinteren 2020 fået en masse nye dele og kører rigtig godt.

Mit spørgsmål er så: Hvilken scooter “holder” bedst/er mest pålidelig? Hvilken scooter har den bedste kvalitet?

Mvh
Mathilde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO eller Speedfight?
  • #1   24. nov 2021 Pgo er generelt ikke det bedste knallert. Jeg ville beholde speedfighten, der den er nyere og er en bedre knallert generalt. Kender så også en der har sådan en speedfight 4 til lovlig kørsel og en vga digita til tun.

  • #2   25. nov 2021 Jeg er sådan lidt hip som hap med pmx og sf4.
    Pmx sku køre rimelig godt, og det er 2t motor. Og de er en del værd og holder værdien godt.
    Peugeoten har lidt kedeligere motor, kører ikke så underholdende, sidder personlig ikke ligeså godt på den. Men lyset er bedre og der er indbygget tlfholder og lader.
    Kval er ca det samme. Peugeoten er lidt smartere designet på nogen punkter.
    Men havde selv solgt peugeoten mens den stadig er "ny" og har god værdi. Og så nydt pmxen med totakt motor i nogen år uden den taber værdi. Mobilholder ka man købe og sætte på styret selv. Samme med oplader smiley

    Der er bedst økonomi i at sælge peugeoten.
    Men måske vil du helst køre på peugeoten. Man ka også få en rimelig god pris for pgo'en nu her hvis det skal være. Så ka sagtens se hvorfor man beholder peugeoten hvis det er. Sååå hvis jeg sku køre lovligt, kun sku køre fra a til b uden at køre på baghjul, og vindlæet og det gode lys vejede tungest... Og hvis jeg ikke var så høj så sidder man vist rimelig godt på speedfighten... Evt sæt en høj pris på pgo'en og se om der nogen der vil give mere for den end du regnede med.

    Der er ingen nye 2t knallerter i butikkerne lige nu. Så de brugte i god stand kan være meget værd


  • #3   25. nov 2021 Den ene er ikke bedre end den anden i forhold til kvalitet. Så behold den du bedst kan lide. Jeg havde personligt beholdt pgoén....

Kommentér på:
PGO eller Speedfight?

Annonce