{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Kasko på en knallert/scooter 30? {{forumTopicSubject}}

Da min søn vil købe en ny scooter 30 til 18.000kr, tænkte jeg at han selvfølgelig skal have en kaskoforsikring på, hvis den bliver stjålet. Det viser sig så, at det vil mange forsikringsselskaber ikke og hvis de vil, så koster de 3-4000kr pr år dvs. det samme som til bil. Det virker helt grotesk.
Hvad gør I andre, der har en ny/nyere scooter? Betaler I den dyre pris, eller håber og beder til at den ikke bliver stjålet?
Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasko på en knallert/scooter 30?
  • #1   11. aug 2021 Det er netop fordi der bliver stjålet så mange scootere at prisen er så høj

  • #2   11. aug 2021 Kasko kan slet ikke svare sig.
    Men ansvar det skal han have.

    Gør det svært for tyven at stjæle den, så tyven tager den ved siden af.
    En skivebremse lås, og en solid kædelås.


  • #3   11. aug 2021 Der er ikke mange penge i tyveri af normale knallerter.
    Derfor er det 98% opportunist tyverier.
    En ulåst knallert, der så får brudt tændinglås op, kørt på til den bliver efterladt eller fundet.

    Stiller den aldrig ude af syne ulåst mere end 1 minut ca.

    En bremseskivelås til 2-300kr som passer på skiven, og en spiral reminder (så kan tyvene også se den er låst inden de går igang)

    Den kan stadig godt stjæles men så kræver det værktøj.
    Derhjemme har jeg en kæde om et nedløbsrør hvor jeg parkerer, og låser baghjulet fast der.


  • #4   11. aug 2021 18000 for en bil eller 18000 for en scooter det er stadig 18000 for forsikringen

  • #5   11. aug 2021 Ja glem kasko.

    Tips: parker aldrig særligt udsatte steder, hvor en tyv kan formode at han er væk i længere tid, fx togstationer, eller ved skoler.

    Mht lås kan du med fordel gå i en båd-forretning og købe ankerkæde - jo tykkere jo bedre, så en simpel knivtang ikke kan klippe den.

    Det penge 2 sparer på kasko bruger du i stedet på en alarm, og gerne en GPS-tracker.

    Derhjemme så parker helst i en garage, skur eller bag huset, så den ikke er synlig fra vejen.

    Tyvene er IKKE bange for at hente den hvis den fx står i carporten, selvom det mere end antyder at nogen ER hjemme.

    Evt anskaf en hund.

    Hilsen en der har omkring 20 knallerter og scootere kørende rundt et sted i verden. ;/


Kommentér på:
Kasko på en knallert/scooter 30?

Annonce