{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Kan ikke give gas ved lave omdrejninger?? {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en Yamaha jog r som ikke gider at starte og give gas før den har fået choker i 5-10 minutter den kan heller ikke give gas ved lave omdrejninger og det irritere mig viderligt så tænkte på hvad problemet kunne være hvis nogen kunne hjælpe mig??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke give gas ved lave omdrejninger??
  • #1   10. mar 2020 Din dyse er alt for lav og dine ruller er lidt for tunge.

    Men mon ikke at det ville være en god idé at fortælle og hvilken opsætning du har, siden du har manuel choker?!


  • #2   10. mar 2020 Altså for det første, så får den først choker når den er startet, så at give den choker i 5 - 10 min før den kan starte giver ingen mening smiley

    For det andet, så kan der vare 1000 grunde til at din scooter ikke vil starte og give gas.
    Start med at give den et service tjek, hvor du koncentrerer dig ekstra godt omkring, karburator, luftfilter og tændrør, når du har gjort det så vend tilbage her.

    Og HUSK, når man renser en karburator, så skiller man den HELT af, og renser alle huller med en nål og trykluft.


    profilbillede
  • #3   10. mar 2020 Min opsætning er

    Polini cp21 Kabu dys 105
    Stage 6 streetrace cylle
    Polini Speed clutch med 3G
    Malossi trykfjeder gul
    Yasuni c21 knæk
    5,5 ruller


  • #4   10. mar 2020 Din udstødning er ALT ALT ALT for stor.
    Byt den ud med Yasuni R

    At du har haft så stor en udstødning på, har nok smeltet dine stempelringe.
    Af med cylinderen, så skal du se at honingsringene er helt væk og at stemplet enten er revet eller brændt sort/brunt ned af siderne.


  • #5   10. mar 2020 Har lige skiftet cylle

  • #6   10. mar 2020 Den kørte 2-3k kilometer før den stod af den gamle cylinder med den knæk

  • #7   10. mar 2020 #6
    Og hvad så om den gamle cylinder var med den knæk?
    Det ændre ikke på at du har en 10HK cylinder på og at din udstødning SKAL have 15 HK og meget meget gerne mere, for at virke optimalt.
    Ellers bliver den ikke fyldt op og så ender cylinderen i for høje omdrejninger og det kan en støbejernscylinder ikke holde til.


  • #9   11. mar 2020 Okay men hvad er forskellen på yasuni r og c21 i forhold til hestekræfter de vil have?

  • #10   11. mar 2020 Yasuni R ligger på 8-12 HK.
    Yasuni C21 skal helst op omkring 18 HK.


  • #11   14. mar 2020 Skift din udstødning ... den ødelægger ALT FOR DIG og beholder du den på så vil du ALDRIG få det ud af din cylinder som den kan , og det synd for det er faktisk knald på det lille 70cc kitt fra stage6 af,
    Sæt en yasuni R udstødning på .. så passer din dyse også igen ...
    også sætter du 4gr ruller i vario ...
    Gør du disse to ting så vil du opleve en motor som er meget meget meget mere taknemlig
    Og hvis du så ønsker en endnu bedre bund træk så .. sætter du lige en Malossi vl14 membran på.


Kommentér på:
Kan ikke give gas ved lave omdrejninger??

Annonce