{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.087 visninger | Oprettet:

niels A
niels A
Tilmeldt:
1. feb 2019
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

"lidt" defekt tændspole... {{forumTopicSubject}}

Hej "knejter", jeg og min søn døjer lidt med en pgo.

Den plejer at starte fint med elstart, så efterhånden kun med kickstart når den er kold(stadig elstart når varm)

Til sidst kunne den ikke starte, jeg har skiftet tændrør, som var vådt, nu starter den men kan ikke tage fuld gas, tror ikke det er et benzinproblem

Og så til spørgsmålet kan en tændspole være defekt således at den kan lave gnist nok til få omdrejninger men ikke fuld gas.


Eller er det enten eller ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "lidt" defekt tændspole...
  • #2   2. feb 2019 lyder som en stoppet karburator ,, rens den .. tjek gummistudsen for revner .. det kan også være el choker som er defect så den drukner

  • niels A
    niels A Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #3   2. feb 2019 Tak for svarene, strømudmåling viste ingen fejl, og kaburator ej stoppet. - men jeg opdagede benzintåge den forkerte vej ud af kaburator, ved forsøg på fuld gas. - har nu skiftet membran, og nu køre det

  • #4   2. feb 2019 super .. godt du fandt fejlen ..

    det er en af de sværere at få øje på da det ikke er en typisk fejl


    lige med hensyn til tænd-spole så kan de også blive dårlige med tiden men det sjælden tænd spolen der står af .. når de gør er det ,, så plejer de at stå helt af

    statoren står af i de fleste tilfælde 70-80% ,, sjælden cdi boxen 20% og 10% er det tændspole

    når man skal måle stator ud så skal men ikke bare tage nogle tilfældige tal nogen har skrevet på nettet .. de kan være helt forkerte .. det mest rigtige er at se i en service manual til den rigtige model og årgang ..

    men de tal kim oplyser er ikke helt ved siden af når det er en pgo smiley



Kommentér på:
"lidt" defekt tændspole...

Annonce